Předobrazem výuky je kázání faráře v kostele, tvrdí Oldřich Botlík, spoluautor projektu Kalibro. Má škola jako instituce důvod se měnit a mají učitelé představu o tom, jak se dnes žáci učí?
Záznam naleznete na stránce Studio 6 na síti Facebook.
Oldřich Botlík ve Studiu 6
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
To, co pan Botlík komentuje, není výuka žáků ve škole, ale výuka studentů na středních školách - jak vidno z videí v pořadu. Tam si dovedu profesora kázajícího jako farář docela představit...
Jenže kvalita výuky na SŠ odvisí od kvality výuky na ZŠ. A jak to vypadá tam, p. Botlíku? Ani nemluvit. Mě nechají žáci kázat přesně 4 věty - i kdybych povídal o tom, jak jsem hrál na kytaru s M. Jacksonem. Po 4. větě se ozvou hlášky: To nechápu! Proč se to musíme učit? Můžu na záchod? On po mě střílí kuličky! atd. A je po ptákách. Zavelím otevřít sešity a psát, to je jediný způsob, jak jim zavřít mluvidla. Je jedno co, hlavně že píšou. Diskutovat prostě nelze, neboť křičí jeden přes druhého. Pár jich ovšem neotevře pusu vůbec nikdy a promluvit je nedonutím ani před tabulí (pozor, donucovací prostředky ke komunikaci dítka s učitelem jsou velice mírné - byl by to útok na právo dítěte mlčet, tedy nevypovídat). Nezbývá než zkoušet i písemně.
Chci vidět, jak do takovýchle pracovních podmínek nastoupí s jiskrou a radostí v oku jiní učitelé - když prý teď do škol nalákáme učitele lepší než jsou tam dnes; dnes je tam ta nejhorší desetina našich maturantů...
Jak budou tihle noví učitelé, plní elánu a chuti měnit konzervativní postupy, zkoušet něco nového a ještě více "rozrůzňovat výuku, inovovat školy", jak káže p. Botlík. A kdo a jak je zaplatí. A ocení...
Nejhorší je, že podobná vyjádření podporují dlouhodobě vytvářený dojem, že všichni učitelé jsou špatní a neschopní a že existuje nějaký zázračný způsob, jak to vyřešit.
Jednou to jsou nové metody výuky, pak interaktivní tabule, notebooky pro každého žáka, mladí a perspektivní absolventi pedagogických fakult, teď naposledy odborníci z praxe, které potřebujeme nalákat do školství. Netuším ale na co, protože peníze ani vidina růstu kariéry to nejspíš nebudou.
Nikdo nechce pochopit či přiznat, že chyba je v samotném systému a žádný "deux ex machina" to nespasí.
jak jsem hrál na kytaru s M. Jacksonem
Uvedu zásadní rozdíly ve výuce v nižším gymnáziu:
- hlášky začnou po cca dvanácté větě,
- zatím jsem nazaregistroval hlášku číslo čtyři,
- kříčí jeden přes průměrně pátého.
Ale zatím to není, přiznávám, nic nezvládnutelného. Vyšší intelekt dětem umožní rozpoznat ještě přijatelnou mez rozjívenosti.
V současné době bych byl ochoten žáky na zš standardizovat při platu nejméně třicetpět tisíc. Čistého samozřejmě.
A já si myslím, že to není otázka peněz. Cožpak měli před 20-30 lety učitelé na růžích ustláno? Existovala platová nivelizace. Jenomže byla pracovní atmosféra, děti byly motivovány, rovněž jejich rodiče. A věřte mi, jdu pomalu do důchodu, nejlepší odměnou pro učitele byly znalosti dětí a pro řadu starších kantorů to platí i dnes.
Zde nám skutečně "pomáhají" odborníci typu pána v pořadu a "zasvěcené" reportérky a reportéři.Já jsem obdivovala jak učitelky bez VŠ vzdělání dovedly vést děti. A to prosím bylo ve třídách i přes 30 žáků. Neobjevujme objevené, inovujme s citem a s rozumem. Vraťme tam řád a nečekejme nikdy, že zaujmeme všechny děti. Tak to prostě nebylo, není a nebude. Stejně jako s dospělými: většina bere svou profesi jako nutnou, někteří se práci vyhýbají a někteří svou práci milují. Toto pořadí bych nechala i s přihlédnutím k množství
uvedených skupin.
Můj pocit, že jsme nespadli až na dno mi potvrdila návštěva jedné berlínské školy ( bývalý Západní Berlín ). Naší žáci mají opravdu ještě co dohánět. Proto říkám, že neexistují žádná rychlá řešení, jen žáci z nepřizpusobivých rodin ( je jedno jaké barvy pleti, či náboženství ) musí dodržovat zákony. Protože se tak neděje, tak se situace neustále zhoršuje. Viz. nedávná vyjádření německé kancléřky. "Multikultura v současném podání je špatná". Situaci nezachrání ani masový příliv "odborníků" z praxe ( asi ti, kteří jsou nyní na svém místě špatní ), ani příliv čerstvých nadšených pedagogů s nějakým pedagogickým minimem. Vidím to na systémovou chybu. Ignorant
Okomentovat