E-kniha pro vás: Koncepce mezinárodního výzkumu čtenářské gramotnosti PIRLS 2011

pondělí 21. března 2011 ·

Publikace je zkráceným upraveným překladem knihy PIRLS 2011 Assessment Framework, kterou vydalo mezinárodní centrum výzkumů TIMSS a PIRLS. V publikaci je popsána koncepce výzkumu PIRLS 2011.

Podrobněji seznamuje se dvěma testovanými aspekty čtenářské gramotnosti, kterými jsou účely čtení a postupy porozumění. Dále představuje dotazníky, které vyplňují testovaní žáci, jejich rodiče, učitelé a ředitelé škol. Tyto dotazníky přinášejí informace o faktorech, které ovlivňují výsledky žáků, jako je např. domácí zázemí žáků, prostředí školy, způsob výuky apod. V přílohách je možné se seznámit s ukázkovými úlohami výzkumu.

 

Vydáno: 2011, ÚIV, Praha. Překlad a úprava: Eva Potužníková.

Publikace ke stažení (1,9MB PDF).

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.