Z názvu článku lze usoudit, že se jedná o poslední díl tohoto seriálu.
Máme za sebou (alespoň teoreticky) tři klíčové pilíře Google Apps ve
škole = účet, web(y) a kalendář. Online aplikací Google je více a některé jsem ani nezmínil - iGoogle (vlastní úvodní stránka = minimálně srovnatelný Seznam.cz), překladač či poznámkový blok.
Monitoring provozu = Google Analytics
Minimálně u třídních webů by stálo za to monitorovat jejich návštěvnost - pro tento účel lze využít systém Google Analytics. Není zrovna jednoduché daný systém nastavit, ale vynaložená energie se rozhodně vyplatí. Jen úvodní panel obsahuje dostatek informací:
Přitom každá oblast informací z přehledu obsahuje i mnohem detailnější data. A aby toho nebylo málo, administrátor může porovnávat, stanovovat si cíle či vytvářet vlastní statistiky.
Obchod s aplikacemi = Google Apps Marketplace
Účty Google jsou využívány různými online aplikacemi pro zpřístupnění svých řešení (tj. slouží pro přihlašování). Nemálo z nich se nachází v e-shopu nazvaného Google Apps Marketplace. Nutno však počítat s tím, že některé produkty jsou již zpoplatněny.
Ukázka přidružené aplikace - Gantter.com
Pokud navíc používáte prohlížeč Firefox či ještě lépe Google Chrome, pak se vámi vytvořené projekty s Ganttovým diagramem stávají nedílnou součástí vašich Google dokumentů.
... a na závěr - JSI má poradce a ti mohou pomoci
Navíc ve JSI plánujeme, že k dané problematice uspořádáme workshop na konferenci Počítač ve škole. Těším se, že se s některými z vás na této akci potkám.
0 komentářů:
Okomentovat