Snaha některých lidí se zdokonalovat a vzájemně si pomáhat proniká
postupně do různých oblastí života společnosti. V poslední době je
značně posilována existencí sociálních sítí, jež vzájemné kontakty
prostřednictvím všudypřítomných technologií usnadňují. V čele tohoto
vývoje jsou od samého počátku komunity propagátorů volně dostupných
informací, programů, nahrávek, filmů apod. Patří sem v první řadě
autoři software kategorie Open source následováni tvůrci OER (Open Educational Resources) i všemi dalšími uživateli internetu publikujícími pod licencí Creative Commons.
Tito lidé, kteří již mají některé vlastnosti nadcházející síťové
generace, a jsou tudíž ve zvýšené míře připraveni si pomáhat a
spolupracovat, vyvinuli velmi zajímavý způsob, jak toto provádět nad
rámec virtuálního síťového spojení. Již několik let uskutečňují po
celém světě přímá setkání označovaná jako BarCamp. Tato setkání mají podobu neorganizované nekonference (ang. unconference).
Jejím základním pravidlem je absence přípravy programu. Předem se
připravuje pouze to nejdůležitější, tj. místo setkání (bar není
podmínkou) a čas. Hrozí-li riziko nezájmu nebo přílišného zájmu,
provádí se normální registrace. V každém případě by ale účast měla být
zdarma.
V den D se všichni sejdou a každý z účastníků předloží téma, na
které by chtěl vystoupit. Tato témata se vyvěsí na tabuli a hlasuje se
(podpisy, čárky apod.). Ten, kdo získá nejvíce hlasů, má příležitost
svůj příspěvek přednést. Poté je přítomnými ohodnocen. Každý účastník
například dostane určitý počet nálepek, a ty pak lepí na ty
přednášející, kteří se mu líbili (viz zpráva Jiřího Kolaříka Jak jsem byl na Pražském Barcampu).
Je zvykem přinést nějaké jídlo, a to nabídnout ostatním, nebo uspořádat
na závěr společnou večeři apod. Jedná se tedy vlastně nejen o předávání
informací a dobrých nápadů ale i o osobní seznámení účastníků.
Pokračování naleznete na spomocnik.rvp.cz.
Bořivoj Brdička: Smysluplné neorganizované nekonference
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Pane Brdičko, všechny příspěvky, které jsem na České škole četl, byly blbosti, to za prvé.
Za druhé, nechcete jít škodit do nějakého jiného resortu tohoto nešťastného státu, než je školství?
Svoji tzv. kompetenci k udělování různých návodů odvozujete asi jenom od toho, že trochu umíte anglicky, ale troufám si prohlásit, že to nestačí. Je třeba mít i funkční mozek v hlavě.
Jděte jinam! Třeba do čisté politiky, tam už není co pokazit.
Sbohem.
Marku, zato váš blok http://blog-a-blok.blogspot.com/ chytrostí přímo přetéká, chybět nám tu nebudete!
Ne snad, že by mi ten člověk nahoře stál za odpověď, ale vy ostatní, kteří to otevřete, ano.
Vězte, že má úplnou pravdu. Jde mi skutečně o to, konfrontovat naši skutečnost s děním ve světě. I ty technologie přišly tam odtud, tak si myslím, že to může být užitečné. Jedině tak je naděje všechny chyby neopakovat, a to dobré přijímat.
Dokud budu moci, nenechám toho! V nejhorším si pořídím taky nějaký ten blok.
Okomentovat