SKAV a EDUin nabízejí pedagogické veřejnosti i novinářům on-line účast na odborných debatách.
Od února nabízí Stálá konference asociací ve vzdělávání (SKAV) ve spolupráci s EDUin o.p.s. účast na pravidelných kulatých stolech všem pedagogům, odborníkům i novinářům prostřednictvím webového přenosu.
Český vzdělávací systém prochází závažnou proměnou, přípravou vzdělávacích standardů. Diskuse k jejich tvorbě probíhá na portálu www.rvp.cz. Účastní se jí ale poměrně úzký okruh zainteresovaných pedagogů. K rozšíření a popularizaci této debaty nabízí SKAV své pravidelné Kulaté stoly ke vzdělávací politice, kterých se pravidelně účastní několik desítek odborníků z oblasti vzdělávání.
Nejbližší Kulatý stůl se koná ve čtvrtek 17. února od 10.00 v aule ZŠ Vodičkova 22 pod titulem Zveřejnilo ministerstvo školství ukázky standardů, nebo testových úloh? V panelu budou zastoupeni jak iniciátoři diskuse na rvp.cz, tak další odborníci zabývající se vzdělávací politikou. Debata by se měla soustředit především na otázku, jak by měly vypadat vzdělávací standardy, které by opravdu pomáhaly školám zkvalitnit svoji práci.
SKAV ve spolupráci s organizátorem kulatých stolů EDUin o.p.s. se rozhodl umožnit účast na debatě všem, kteří projeví zájem. Kulatých stolů se tak mohou alespoň virtuálně účastnit i zájemci ze vzdálenějších míst, pro které by bylo dojíždění časově příliš náročné nebo nákladné.
Kulatý stůl je možné sledovat v reálném čase prostřednictvím webináře - specifické formy semináře přenášeného v síti internet. Zde může účastník slyšet přímý přenos diskuse, sledovat prezentace a prostřednictvím chatu i pokládat otázky. Ke vstupu je nutné se zaregistrovat na adrese www.webináře.cz.
Přímý odkaz k registraci ZDE.
Krátké video z kulatých stolů a podrobný zápis z debat je možné shlédnout na adrese www.skav.cz.
Na stránkách www.eduin.cz kromě video sestřihů najdete i zvukový záznam kulatých stolů ve formátu mp3 (ZDE).
Jaroslava Simonová, koordinátorka kulatých stolů, SKAV, řekla: „Považujeme debatu ke vzniku standardů za mimořádně důležitou, ale v současné podobě za zcela nedostatečnou. Proto chceme alespoň minimálními prostředky přispět k jejímu rozšíření. Oficiální část této debaty končí právě 17. února, u kulatého stolu tedy můžeme diskutovat o jejích prvních výsledcích. Bereme ale za slovo ministra školství Josefa Dobeše, který oznámil, že debata o standardech a plošném testování bude probíhat i v následujících měsících a nabízíme Kulaté stoly SKAV a EDUin jako jednu z platforem k diskusi.“
SKAV: Je třeba hledat způsoby, jak vtáhnout učitele do diskuse o přípravě vzdělávacích standardů
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Debaty se neúčastním, protože mám na ni jednoduchý názor: tyto "diskuze" na internetu slouží pouze jako důkaz toho, že se s vyučujícími diskutovalo.
Nesouhlasím s testováním matematiky v 5. třídě ZŠ na počítači. Problém vidím v tom počítači. Způsobíme, že budou v testech pouze uzavřené otázky (neboť zapsat řešení matematického problému elektronicky je problém i pro většinu dospělých).
Opravdu chceme, aby se matematická gramotnost testovala uzavřenými otázkami?
Ona to taky bude pěkná šlupka v devátých třídách. Jak chcete donutit 15 leté puberťáky, kteří jsou fakticky přijati na SŠ, k nějakým výkonům ? Poraďte prosím. Třídy byly již "kvalitně vyluxovány" v páté třídě osmiletým gymnáziem a v sedmé třídě ten zbytek , co měl zájem se ještě učit, šestiletým gymnáziem. Nezaměstnanost je v okrese 16,5 %, tedy dostatečné množství sociálně znevýhodněných. Potom testujte a vytvářejte standardy ! Vytvářejte pořadí, odvolávejte ředitele, vyhazujte "neschopné" učitele !
Testování v matematice v páté třídě pomocí PC ? Pokud jsem se díval na maturitní otázky, tak šlo o logické uvažování. Obyčejný selský rozum ze základů učiva. Otázka je, jak kvalitní je vyučující informačních a komunikačních technologií, jaké máte na škole materiální předpoklady,... tedy spíše bych se přikláněl ke klasice. Testový papír + prupiska. Mohu si jen povzdechnout, tady jsou ještě žácí, kteří se chtějí učit a o školu mají zájem.
Je jenom jeden čestný způsob, jak vtáhnout učitele do diskuse o přípravě vzdělávacích standardů - zaplatit jim za tuto práci. Zadarmo se již pro vaše experimenty nadělali dost!
Anonymnímu, 17:26
Zaplatit jim za diskusi. Hm, viděl/a jste, jakým způsobem diskuse probíhá? A jak to zaplatit - dát peníze těm, kdo hlasitěji křičí "hot", nebo těm, kdo křičí "čehý", případně "prr"?!
Neexistence učitelské komory - po vzoru lékařů, nezájem společnosti o učitelské povolání, nesmyslné optimalizace oborově nepříbuzných škol, přetěžování učitelů v některých školách, mizerné zabezpečení materiálních podmínek, nízké platy, nekázeň všeho druhu, zbytkové základní školy, integrace bez pravidel, to jsou témata !!!
Pro anonymní 16:50:
1) Osmiletá gymnázia nic neluxují. Berou tak 11% žáků z 5. tříd (bez Prahy). To jsou průměrně 2-3 žáci ze třídy.
2) Je jasné, že pokud nebude na testu žáka záviset jeho přijetí na střední školu na nějaké vyplňování se vykašle! Ještě se bude soutěžit v tom, kdo svoji školu víc zařízne. Je vidět, že pan ministr nikdy neučil, ale co jeho poradci? Stejně tak to bude vypadat v 5. třídě.
Pavel
Okomentovat