Jiří Miessler v Deníku Referendum píše: Pokoušet se dát autoritářské školní budově demokratickou fasádu nemá smysl. Povinná školní docházka dětem vymývá mozky, je proto třeba s ní skoncovat.
Z článku ještě vybíráme:
V čem je problém? O tom, že chození do školy je skvělá věc, nepochybuje nikdo, kdo má potřebu se k českému školství veřejně vyjadřovat. „Děti, které odcházejí z nedokončené střední školy, dělají hroznou hloupost, jejíž dosah pochopí až tehdy, kdy budou chtít své vzdělání uzavřít,“ napsala například ve včerejším vydání Deníku Referendum Alena Zemančíková, volající jinak po optimalizaci českých vzdělávacích kapacit. Čímž – jak výslovně uvádí – nemyslí jejich rušení.
Ve skutečnosti ale musí každý liberálně myslící člověk souhlasit s pravým opakem toho, co spolu se Zemančíkovou tvrdí i všichni ostatní debatéři. Povinnou školní docházku je třeba zpochybňovat. A především je třeba diskutovat o její optimalizaci, čímž – uvádím výslovně – myslím právě její zrušení.
Přečtěte si: Zrušme povinnou školní docházku
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
11 comments:
Řekl bych, že dnes je v módě být traumatizován školou. Kdo sám nebyl taraumatizován, má aspoň traumatizované děti, když né děti, tak vnuky. A nebo mají aspoň sousedi traumatizovaného potommka.
Tak nevím, proč sakryš taky nejsem traumatizován svou školní docházkou. Napadá mě jediné možné vysvětlení. Všichni učitelé mi rukou společnou natolik vymyli mozek, že si toho traumatu už ani nejsem vědom.
Ale když tak koukám na své soukromé potomky, ti na traumatizované nevypadají taky. A to jsem se na vymývání jejich mozků na zdejším ústavu osobně podílel. Co už?
Jsem příznivcem anarchismu, Bakunina,... zrušme i stát, vládu, parlament, zaveďme anarchii, zrušme Ústavu ČR,..to už někteří opravdu nemají co dělat ? Ignorant
Domnívám se, že se tradiční škola jako vzdělávací instituce v dnešní době v civilizované společnosti skutečně přežila. Problém spočívá v tom, že není nikoho jiného, kdo by děti pohlídal v době, kdy jejich rodiče většinou pracují, aby vydělali na daně, z kterých stát žije. Pro stát je toto uspořádání jednodušší a nepochybně i lacinější.
Pravdou je, že společnost není se školstvím obecně spokojena a výhrady jsou značné. Moná by už bylo na čase zeptat se dětí a především jejich rodičů, jak by si takovou dobrou školu představovali.
Co by se měly jejich děti naučit, v kterých předmětech, jaké by měly být jejich hodinové dotace, jaký by měl být denní režim a počet žáků ve třídě, jestli by si chtěli vybrat učitele a hlavně jakého atd.
Už se takhle někdy někdo někoho ptal? Což takhle k tomuto účelu zřídit nějaký výzkumný ústav.
vše toto se děje v rámci autoevaluace
Taky vám vymyli mozek ? Naučili vás taky číst, psát, počítat. Ta povinná školní docházka je hrozná. Ve firmě mi vymývají mozek každou minutu a přesto držím hubu.
vše toto se děje v rámci autoevaluace
U vás ve škole? No tak povídejte!
Prahnu.
Luďku,
škola se nerovná firma, na to jsem již alergický. Ignorant
Ignorante,
nerozumím sdělení, ani alergii. Luděk
12. února 2011 15:54
Jen tak pro vysvětlení. Paní řídíci na škole, kde jsem učil, zavedla pravidlo škola=soukromá firma. I s těmi píchačkami a poradami na 7 hodin ráno ( každý týden měl někdo referát na různá témata), neomylnosti při rozhodování. Než byla zavedena subjektivita, tak dokonce vrátila 160 000,- Kč určené na odměny s dovětkem, že je nemá kantorům za co dát.A to způsobilo můj odchod ( alergická reakce na blbce ). Ignorant
Tomu, pane Ignorante, rozumím. Ale co s tím mám jako já do činění?
To jako že jsem blbec???
Tak to mi nikdo neřekl nejmíň dvě hodiny. Nebo tak nějak šla družka spát.
14. února 2011 0:43
To v žádném případě, Vy kolego nejste hoden být takto pojmenován. Na to jsou jiní panáčci. Ignorant
Post a Comment