Přečtěte si: A mně se chce něco říct!

neděle 13. února 2011 ·

Pavel Červinka píše: Vlasta Burian laskavě promine, ale při pročítání deníků a internetových zpravodajských serverů se zprávou o plošném testování žáků pátých a devátých tříd mě to napadlo zcela spontánně.


Z článku na Neviditelném psu vybíráme:

Testy jsou koncipovány na minimální úroveň znalostí (nevěříte-li, ověřte si to na serveru rvp.cz), což je neskutečné a ukazuje se, že srovnávací zkoušky budou stejný nesmysl jako dvoustupňová maturita. Proč? Jednoduše řečeno, testy koncipované na ověření minimální znalostí ve výsledku ukážou pouze to, kolik žáků má tyto minimální znalosti – tj. úspěšně složili zkoušku. Bohužel nic neukážou o jejich skutečných znalostech, jen je rozdělí na ty skutečně podnormativní (v různém stupni) a normativní vůči minimálním znalostem. I u toho žáka, který zkoušku složí na 100 %, neukáže výsledek nic jiného, než že získal školní docházkou minimální znalosti.

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.