Přečtěte si: Cvičme v číslech. Školy zkouší atraktivnější počty

Monday, February 21, 2011 ·

Základní škola Plesingera-Božinova v Neratovicích je jeden z prvních vzdělávacích ústavů, který před tabuli a do lavic zavedl nový způsob výuky matematiky. Předmět, který na školách většinou nepatří mezi nejoblíbenější a v němž se čeští žáci v evropském průměru stále zhoršují, se zdejší vyučující snaží učit atraktivněji a logičtěji. Klíč k výuce je přitom prostý: použití deduktivních schopností dětí a více příkladů z praxe.

Z článku na portálu ČT24 vybíráme:

Autorem metody je vysokoškolský pedagog a autor matematických učebnic Milan Hejný z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Jak ale říká, jím nabízený přístup není z jeho hlavy, přinesl si jej z rodiny a otcovy výchovy. Hejný vychází z toho, že znát neznamená odříkávat, ale především porozumět. Hbitá odpověď žáka, který se látku pouze naučil nazpaměť, totiž neznamená, že jí rozumí. Při výuce matematiky tedy využívá takových metod, při kterých si žáci mohou všechno vyzkoušet v praxi a proniknou tak přímo do řešeného problému.


Problém dnešní výuky matematiky Hejný přiblížil již dříve v rozhovoru pro Učitelské noviny. "Když se vás někdo zeptá, kolik máte doma na stěně obrazů, odpovíte správně, ale až po chvíli. Ve své paměti máte uloženo schéma vašeho bytu, a proto můžete obrazy spočítat. Ve škole je ale taková odpověď hodnocena slovy: Jde to z tebe jako z chlupaté deky. Nabiflovaný žák, který odpoví hbitě, dostane jedničku. Navzdory tomu, že o obrazech nemá představu," uvedl.

0 comments:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.