Barbora Říhová píše na iDNES.cz: Umí školáci sepsat petici? Ví, jak řešit konflikt? Mají chuť se zapojit do veřejného dění? Podle odborníků při Masarykově univerzitě spíše ne. Zaměřili se proto na učitele a na to, aby pracovali stylem, kdy pouze do dětí "neládují" fakta. Místo toho by je měli učit jednat a říkat své názory.
Z článku vybíráme:
Mezinárodní studie občanské výchovy se uskutečnila v roce 2009 ve 38 zemích celého světa. Zúčastnilo se ji i 4 600 osmáků z ČR. Znalosti českých školáků byly nadprůměrné, dobře se orientovali například v problematice EU. Ukázalo se ale zároveň, že čeští školáci nedůvěřují institucím jako jsou politické strany a parlament. Naše žáky také moc neláká představa jít k volbám a když už, tak spíše do místních zastupitelstev. O aktivním vstupu do politické strany uvažuje 9 procent z nich.
"Výuka občanství není dobře uchopena. Na školách to často směřuje k tomu, že se dělá trochu filozofie, trochu politologie, trochu sociologie a nikde tam není občanství jako takové, tedy jaké nároky se kladou na člověka-občana či jaké dovednosti by měl správný občan mít," řekl iDNES.cz prozatímní šéf centra Ondřej Matějka.
Přečtěte si: Čeští žáci jsou chodící encyklopedie, sepsat petici nebo říct svůj názor neumí
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 comments:
...už i český osmák zřejmě tuší, že účast ve volbách v našem státě příliš neřeší. Nakonec téměř každý politik prodělá rychlou transformaci ve zlatokopa a prospěcháře. Vážení přátelé, ano. Máme to ale chytré osmáky.
No nazdar. Už jsme zase u toho... Kdysi to byl občan budující rozvinutou socialistickou společnost, teď je to "správný občan".
Jak může vůbec takový nesmyslný pojem vzniknout? Copak existuje jediný správný pohled na svět, politiku, řízení státu, způsob výuky, sexuální praxi?
Zlatý Čehona...
asi se "blbá nálada" ve společnosti šíří od rodičů k dětem.
Čeští žáci ... sepsat petici ... neumí¨
Musím s potěšením konstatovat, že moje české žákyně petici sepsat umějí. Díky tomu jsem se, místo trápení se s jejich počítačovou negramotností, mohl celý rok věnovat výuce tělocviku v jiné, a to čistě dívčí skupině.
Bohužel nemohu doložit, byla-li petice sepsána v souladu s typografickými pravidly a s uplatněním stylů.
Poslední "velké zamyšlení" našich vůdců - zakázat stávkovat učitelům ! Již jen ta myšlenka hraničí s totalitním myšlením.
Čeští žáci a encyklopedie... ?
8. třída. Zpívali jsme spirituál, zavedla jsem řeč na postavení a život černochů v Americe. A co dnes, děti, ještě je v USA rasismus?
Koukali, nevěděli.
Tak co jejich prezident, kdo to je?
Nikdo neví. Napovídám:
No přece Barak ...
Jo! To je jak se tam střílí a jsou tam barikády, bojuje se tam...
Dochází mi. Naše chodící encyklopedie si spletly Baraka s Mubarakem, USA s Egyptem. Maličkost, v životě se stávají horší věci, že?
Krátce po převratu 1989 téměř celý národ zbožňoval své, poprvé demokraticky zvolené, politiky. Strašně moc jsme jim všichni věřili: Dlouhý, Ježek, Kalvoda, Dvoudomek Pithart, ano - dokonce i ten Klaus byl tehdy obdivován.... Politiku jsme všichni žvýkali ke snídani, obědu a večeři.
A moji britští učitelé nám tehdy říkali: nesmíte těm svým politikům tolik věřit, musíte jim nedůvěřovat a kontrolovat je. A my jsme je moc nechápali, byli to přece NAŠI politikové z Občanského fóra. Ach jo...
Takže nedůvěru v politiku beru dnes jako spíše pozitivní jev.
Mnohem horším jevem je, že tolik dnešních žáčků nechápe pořádně smysl psaného textu. Asi se z toho Fejsbuku a Ajfonů jednou podělají...
Petr S.
S tím encyklopedismem u našich žáků
je to asi tak jako s naší demokracií.
Skloňujeme ji ve všech pádech,nevidí ji však kromě zlodějů,spekulantů a vyděračů nikdo. Jo, vlastně ji vidí, užívají plnými ústy,a to nejzřetelněji naši politikové.
Post a Comment