Metodický portál www.rvp.cz, provozovaný Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze a Národním ústavem odborného vzdělávání v rámci projektu Metodika II, přichází s novou titulní stranou. Cílem této změny je především snaha vytvořit uživatelům podmínky pro komfortnější a jednodušší přístup k informacím, které na portálu vyhledávají.
Metodický portál www.rvp.cz registruje denně na osm tisíc jedinečných denních návštěv, což je přibližně desetina všech učitelů. Některým, zejména nahodilým návštěvníkům se původní domovská stránka zdála nepřehledná. Proto ve VÚP přikročili k zásadním změnám její struktury. Nutnost změn vyvolalo rovněž i to, že v tomto školním roce přibyl další modul, nástroj pro autoevaluace škol v oblasti ICT, nazvaný Profil Škola 21, a připravuje se i modul Evropské jazykové portfolio (EJP). Zařazení dalších modulů do stávající struktury titulní strany se jevilo jako problematické, a bylo tedy třeba situaci řešit.
„Chtěli jsme našim uživatelům z řad učitelské veřejnosti maximálně vyjít vstříc,“ říká k tomu manažer projektu Metodika II, MgA. Lukáš Križko. „Proto jsme si nechali vypracovat odbornou analýzu, která obsahovala studii funkčnosti a ergonomie portálu a inspirovala nás v oblasti webdesignu. Dalo by se říct, že jsme se tak trochu zbavili provozní slepoty,“ dodává.
Dalším úkolem bylo rozhodnout, zda provádět třídění na portálu jako dosud podle sekcí (stupňů) vzdělávání, nebo přikročit ke třídění podle modulů. „Nakonec jsme se rozhodli pro primární členění podle modulů, protože některé moduly stupně vzdělávání nerozlišují,“ konstatuje Križko. Rozřazení podle sekcí (stupňů) vzdělávání však i nadále zůstává jednak uvnitř modulů, jednak přehledně ve spodní části nové titulky.
„Věříme, že změna bude pro uživatele Metodického portálu www.rvp.cz přínosem,“ říká Križko. První ohlasy tomu nasvědčují – na první pohled se nová titulní strana líbila 76 % dotázaných uživatelů, grafickou podobu kladně hodnotilo 78 % respondentů a novou titulní stranu doporučuje (zcela, spíše nebo s připomínkami) na 87 % dotazovaných uživatelů.
Více informací naleznete na www.rvp.cz.
Portál pro učitele v novém kabátě
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 comments:
Post a Comment