Změny ve vyhlášce zatím přesně známé nejsou, podle MŠMT by měla hotová do konce března nebo někdy začátkem dubna.
Organizační změny, ke kterým MŠMT ve spolupráci s CERMAT sáhlo na základě zkušeností z generálky:
Změny v procesech organizace maturitní zkoušky k 1. 1. 2011
- V prezenční listině je odstraněno zaškrtávací pole „Účast žáka na zkoušce“.
- Záznamový arch neobsahuje jméno a příjmení žáka. Pro jednoznačnou identifikaci je na záznamovém archu uveden identifikační kód žáka.
- Do záznamového archu jsou doplněna tři stavová pole (konal zkoušku, vyloučen, nepřítomen či nedokončil). Zadavatel zaškrtne vždy právě jedno pole.
- Testový sešit pro písemnou práci z českého jazyka a literatury a z cizího jazyka je rozšířen o volné strany, na které si mohou psát žáci osnovu nebo koncept písemné práce.
- Každé otevření a zaplombování zásilky se zkušební dokumentací bude zaznamenáno do protokolu s uvedením čísel plomb.
- Komisař kontroluje obsah obálky se záznamovými archy a prezenční listinou, obálku s testovými sešity a ostatní dokumentací kontroluje namátkově.
- Zadavatel nemusí vyžadovat po žákovi průkaz totožnosti, je-li si žákovou totožností opravdu jist.
- Žáci smějí během zkoušky jíst a pít; žák může opustit učebnu před vypršením časového limitu, ale nesmí se již do učebny vrátit.
- Záznamový arch pro didaktický test z cizího jazyka pro poslech a záznamový arch pro čtení byly sloučeny do jednoho záznamového archu, který má dva listy (první pro poslech a druhý pro čtení). Stavová pole jsou umístěna na první straně druhého listu záznamového archu a zadavatel zaškrtne příslušné pole („Konal zkoušku“ aj.) až po ukončení subtestu čtení.
- U písemné práce z ČJL byl změněn postup pro vydání zkušební dokumentace. Zadavatel rozdá testové sešity a po uplynutí času 25 minut na výběr zadání předá žákům proti podpisu záznamové archy.
- Zadavatel má možnost nechat se vystřídat v učebně školeným zadavatelem – stejný zadavatel však musí zadávat úvodní i závěrečnou část administrace.
- Didaktické testy z cizích jazyků se digitalizují v jedné dávce (záznamové archy, prezenční listina a protokol z učebny).
- Písemné práce se digitalizují ve dvou dávkách:
- první dávka: neohodnocené záznamové archy, prezenční listina a protokol z učebny;
- druhá dávka: záznamové archy po provedeném hodnocení.
- Hodnocení písemných prací provádí jeden hodnotitel přímo do originálu písemné práce (komisař netiskne kopie záznamových archů písemných prací).
- Došlo ke změně zpracování odpovědí z didaktických testů u žáků s PUP MZ, kteří nezapisovali své odpovědi standardním způsobem do záznamového archu – komisař již nevytváří kopie záznamového archu žáka; žákovy odpovědi přepisuje pouze jeden zadavatel-přepisovač.
Odchod maturantů na WC není povolen. Pouze v případě, že má maturant osvědčení od lékaře, že má zdravotní potíže. V takovém případě mu bude určitě umožněno odejít na toaletu v průběhu zkoušky.
2 komentářů:
Má-li být schválená začátkem dubna,dá se čekat, že to bude koncem května. Pokud by novela řešila jen tyto organizační problémy, neměl by to být takový problém, i když neustálé přeblombování v přítomnosti ředitele a ŠMK považuji za absurdní, chybí mi tam ještě minimálně trojčlenná ozbrojená stráž. Co když ale změny budou větší, protože spousta věcí - např. termín, kdy žák přestává být žákem školy - je ještě nedořešená? Vždyť maturita již podle současné vyhlášky běží - přihlášky byly podány, témata maturitních prací rozdány, termíny stanoveny, členové komise a předsedové jmenováni. A co školení? Budou zrušeny původní certifikáty a zadavatelé a ŠMK budou přeškolováni? Tohle všechno mělo být přece vyřešeno už před letošním školním rokem, detaily se měly doladit hned po generálce.
"Záznamový arch neobsahuje jméno a příjmení žáka. Pro jednoznačnou identifikaci je na záznamovém archu uveden identifikační kód žáka."
Čili žák, který si nepamatuje svůj kod, klidně bude vyplnovat cizí zaznamový arch. A nebo pak alespon muze rikat, ze to tak bylo, ze si urcite pamatuje, ze na otazku 10 odpovedl A. To bude zmatek
Okomentovat