EDUin žádá ministra Dobeše o vyjádření k záměru svého stranického kolegy Kamila Jankovského přesunout evropské peníze na školství do jiných oblastí.
Podle vyjádření ministra pro místní rozvoj Kamila Jankovského hrozí přesun části peněz z evropských operačních programů, které byly určeny na projekty ve vzdělávání, do jiných kapitol. Důvodem je údajně velmi pomalé čerpání peněz v programech, které spravuje ministerstvo školství. O tomto přesunu na programy, kde je čerpání peněz lépe připraveno, by měla v dubnu rozhodnout vláda ČR.
Ministr školství Josef Dobeš po svém nástupu radikálně proměnil podobu odboru ministerstva, který měl fondy EU na starosti, a opakovaně říká, že tento odbor s novým vedením zajistí řádné čerpání peněz z operačních programů. Monitorovací zpráva, kterou v prosinci zveřejnilo ministerstvo pro místní rozvoj, ale uvádí operační programy spravované ministerstvem školství Výzkum a vývoj pro inovace a Vzdělávání pro konkurenceschopnost mezi šesti nejhůře připravenými programy.
Informace, že vláda připravuje přesun peněz do lépe připravených programů, je varující. Vzdělávání je v každém případě oblast, která je dlouhodobě podfinancovaná. Žádáme proto, aby se ministr školství k tomuto záměru vlády co nejrychleji vyjádřil a vysvětlil jeho důvody.
Tomáš Feřtek, tiskový mluvčí EDUin, řekl: „Pan ministr Dobeš opakovaně ujišťoval veřejnost, že čerpání evropských peněz je pod jeho vedením bez problémů. Teď ale jeho stranický kolega Kamil Jankovský říká, že školství sice není schopné evropské peníze včas vyčerpat, ale prý to nevadí, protože ministerstvo pro místní rozvoj, které celý proces koordinuje, je přesune jinam. Žádáme tedy ministra školství, aby se k této informaci vyjádřil, vysvětlil důvody pomalého čerpání a nastínil své další kroky v této věci.“
EDUin: Sebere vláda evropské peníze českému školství?
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 comments:
To je na stávku! Jedná se o těžké miliardy a učitelé doplácejí na neschopnost jak ministerstva, tak bohužel i ředitelů škol. Jak jinak si lze vysvětlit fakt, že za 9 měsíců si o peníze z šablon pro ZŠ nedokázalo požádat téměř 50 % ředitelů? A jak si vysvětlit fakt, že v krajích vypisují další a další kola výzev zejména v programu 1.2 Rovné příležitosti, protože ředitelé nejsou schopni smysluplný projekt, který by se vůbec dal schválit, zpracovat. Vím o školách, kde tyto projekty zpracovávají a řídí běžní kantoři a zvládají to. Jenže, kdo umí, umí. Ředitelé a MŠMT styďte se!!
Proč sakra mají ředitelé něco zpracovávat? To už jste všichni tak zblblí? Jsou to peníze, které nám rozděluje EU z peněz, které jsme tam poslali. Školy je potřebují v podstatě na běžný provoz - IT, učebnice, další pomůcky a platy! Tak sakra, proč by měli trávit čas s nesmysly a popisovat stohy papírů pitomými projekty!!!! Grhhh.
Styďte se vy, kteří projekty využíváte. 50 - 70 % peněz z těchto "projektů" je zbytečně vyhozených a promrhaných. To, že rozhazují peníze "všichni", neznamená, že budu vyhazovat peníze oknem i já...
To, že jsme "dostali" projekt věděl dodavatel nábytku dřív než my a byl u nás ve škole ještě než úřad napsal rozhodnutí.
Oč by bylo jednodušší platit menší daně, menší odvody a neplatit tu byroklracii.
Třikrát fuj...
o peníze z 1.2 jsme žádali už 2x, nedostali jsme, byl obrovský zájem...
Jenom takové malé upozornění: peníze z EU nejsou na udržení toho, co už máme, ale na tzv. nadstandatd. To, že nejsme schopni ufinancovat základní věci je náš problém a ne problém EU.
Jinak k panu Radovi. Minimální počet bodů nutný ke schválení projektu je 65. Když se podíváte na stránky MŠMT na výsledky výzev, zjistíte, že v 1.2 jsou schváleny ve většině krajů všechny projekty, které tohoto minima dosáhly. Vaše projekty byly tedy pravděpodobně napsány tak, že schvalitelné nebyly.
A nevím, proč by se měli stydět ti, kteří peníze EU využívají, protože kdo nějaký projekt psal či řídil, ví, že ho to stálo obrovské úsilí a mnoho práce navíc (mnohdy i nezaplacené). To, že některé projekty jsou nesmyslné vyhazování peněz, je opět problém MŠMT, které nenastavilo podmínky tak, aby tyto nesmysly schvalovacím procesem neprošly.
Mám zkušenosti, že za "mirkodušínosvství" ohledně čerpání peněz z EU se většinou schovávají lidé, kteří jsou líní si alespoň přečíst příručku pro žadatele nebo jí vůbec nerozumí, natožpak, aby byli schopní zpracovat projekt.
A o tom, jestli je daný projekt pro školu přínosem, přece v první řadě rozhoduje žadatel.
Takže všechny kritiky čerpání peněz z EU vyzývám: Napište projekt tak, aby to nebylo vyhazování peněz oknem!
Milá českáškolo.cz, opravdu se bez těch "mouder" od EDUin neobejdeš ???
Post a Comment