EDUin se obrátil na poslance Věcí veřejných se třemi dotazy týkajícími se chování ministra Josefa Dobeše.
Zástupci EDUin o.p.s. zaslali všem poslancům Věcí veřejných dopis v souvislosti se zítřejším zasedáním parlamentní klubu této strany, které se má zabývat nedávnou kauzou spojenou s vrchní ředitelkou ministrova kabinetu Janou Machálkovou. V dopisu žádáme poslance, aby před jednáním přinejmenším sobě odpověděli na tři otázky:
1. Smí ve škole psát někdo práci za někoho jiného?
Ministr Josef Dobeš v tom nevidí nic špatného. Na mnoha školách, které spadají do rezortu, jenž řídí, však existují vnitřní směrnice, které to jednoznačně vylučují. Jak řešit tento rozpor?
2. Smí ministr lhát?
Žáci a studenti sledují, jak se výpovědi ministra školství průběžně mění a vzájemně si odporují. Jak jim to mají jejich učitelé vysvětlit?
3. Sebere vláda evropské peníze českému školství?
Ministr pořádá mimořádné tiskové konference k podružnostem, ale neodpovídá na podstatné otázky a není jasné, nakolik lze brát jeho vyjádření vážně. Naposledy jsme minulý týden ministerstvo školství i pana Dobeše osobně žádali o jasnou odpověď na důvod rozporných vyjádření o stavu čerpání evropských peněz v operačních programech spravovaných ministerstvem školství. Pokud by skutečně ministr i v tomto případě klamal veřejnost, hrozí, že české školství přijde o miliardy, které budou vládou přesunuty do lépe spravovaných operačních programů.
Tomáš Feřtek, tiskový mluvčí EDUin, řekl: "Nejde nám ani tak o to, jestli pan ministr psal či nepsal své podřízené seminární práci, ale udivuje nás způsob, jakým nejen v této věci komunikuje s veřejností. Na jedné straně tvrdí, že je otevřený odborné diskusi, ale na konkrétní otázky obvykle ani on ani jeho tiskový odbor neodpovídají. Hledáme tedy další cesty, jak získat odpovědi na to, co považujeme za důležité.“
EDUin: Může ministr lhát?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Co je to za školu, kde může člověk napsat a obhájit seminárku o šéfovi?? Co je to za člověka, který toto svému podřízenému nerozmluví, ale autorzuje? Navíc je nutno dodat, že ministři mají pro svou komunikaci s veřejností specializované pracoviště (odbor komunikace). Je možno PR strategie vztáhnout k samotnému ministrovi??? Pýcha předcházívá pád!
Co je to za školu? No přece proslavená soukromá univerzita Jana Amose Komenského, které byly v nedávné době akreditační komisí odebrány akreditace na magisterské a doktorské studium na některých jejích pobočkách (doporučuji k přečtení závěry akreditační komise, které jsou umístěny na jejích stránkách - zajímavé počtení - člověk neví jestli se má smát anebo plakat).
A co je to za člověka? No přece pan ministr Dobeš, který se evidentně řídí heslem: Když se nepochválím sám, nikdo jiný to za mne neudělá.
Čím to je, že na odpovědi už ani nejsem moc zvědavý...?
Řečeno slovy české (asi už) filmové klasiky:
"Velebnosti, jdu blejt."
Záleží na tom, jak byla seminární práce zadána. Pokud bylo jejím cílem pracovat s původními zdroji, třeba ústními výpověďmi, archivními prameny, atp., tak je zpracování z právního hlediska v pořádku. Co se nepromíjí, je pouze opisování z jiných publikací, bez uvedení příslušných citací. A to se nestalo.
No tak to mně zase vadí Feřtekův postoj - je mu už skoro jedno, co se ve skutečnosti stalo, ale to, jak o tom ministerstvo mluví. Není to krásné pokrytcovo volání? Dělejete si co chcete, jen říkejte, že jste cvičili na klavír! Bravo Feřtek!
Jestli je tady někdo pokrytec, tak ten kdo obhajuje ministra, který se chová vzhledem ke své funkci naprosto nepřijatelně a v rozporu s dobrými mravy. Obhajobu takového člověka, po tom všem, co už nelze skrývat, jen trapně zastírat, sem může psát jen úplný blbec, nebo bílý kůň jeho PR, což se s tím prvním nevylučuje.
To anonymní 0:50
Než začnete někoho osočovat, doporučil bych prostudovat si studijní řád kterékoli veřejné vysoké školy, kapitolu o seminárních a kvalifikačních pracích. Najdete to hned na začátku, na úřední desce.
A pokud bych já hledal pokrytce, poohlédl bych se spíš mezi zelenými zakuklenci nebo členy eduin.
Okomentovat