Včera 17. ledna na Metodickém portálu www.rvp.cz otevřel Josef Dobeš, ministr školství, veřejnou diskusi ke standardům znalostí, které by měl ovládat každý žák na konci 5. a 9. třídy. Laické i odborné veřejnosti se tak dostaly do rukou pracovní ukázky úloh z matematiky, českého a anglického jazyka a některých dalších vzdělávacích oborů (dějepis, přírodopis, výtvarná výchova).
Metodický portál www.rvp.cz za první den zveřejnění standardů zaznamenal vysoký nárůst návštěvníků. Zatímco dříve sloužil převážně jako pomoc učitelům pro přípravu na výuku nabídkou metodických materiálů, v současné době se stal prostředím pro širokou veřejnou diskusi, která se teď točí kolem testování žáků základních škol.
„Každou minutu zaznamenáváme desítky až stovky návštěv. Lidé si stahují návrhy testových úloh a také o nich diskutují,“ říká Lukáš Križko, manažer projektu METODIKA II, který v rámci Výzkumného ústavu pedagogického v Praze provozuje Metodický portál www.rvp.cz.
Ihned po zveřejnění testovacích úloh se na Metodickém portálu rozproudila živá diskuse. „Myslím, že indikátory i způsob zpracování standardů je dostatečně přehledný. Vůbec bych se nebála testování na počítači,“ napsala Petra Boháčková. „Všimla jsem si, že v učivu pátého ročníku je zmíněn minulý čas. To se mi zdá příliš brzo.“
Právě vyjádření učitelů k náročnosti ilustrativních úloh jsou cenné pro tým učitelů a dalších odborníků, kteří standardy a úlohy připravují. „Jedině široká diskuse může zajistit, že standardy budou zohledňovat více pohledů lidí, především učitelů a rodičů, s různými zkušenostmi,“ říká Jaroslav Faltýn, náměstek ředitele VÚP.
Diskuse bude na Metodickém portálu www.rvp.cz ukončena 17. února a následně vyhodnocena Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
VÚP: Diskuse ke standardům v plném proudu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Na které pilotní škole bych si mohl oživit, jak se učívávalo podle standardů?
A bude nějaké školení? Už jsem dlouho nikde nebyl.
NÁVRH UČITELE
Vidím to celkem jednoduše.
Nechť ministerstvo dá základním a středním školám na vybranou, zda učit podle ŠVP nebo podle jednotných osnov (standardů).
Kdo chce, ať pokračuje s ŠVP. Kdo ne, ať učí podle jednotných osnov. Po změření výsledků uvidíme, co přináší lepší výsledek.
Je to docela exaktní a dobře použitelná metoda, jak rozhodnout spor mezi zastánci a odpůrci ŠVP.
Myslím, že mohla být použita už na počátku kurikulární reformy.
Mně je ale naprosto jedno, podle jakých nejmodernějších přejmenovaných slintů se má právě učit.
Nejvíc mne na tom ovšem baví, že mne mají zasvěceně kontrolovat stále stejní odborníci na problematiku školství.
Okomentovat