Jan Čulík v Britských listech píše: Lidé kteří od katedry studentům něco diktují a nutí je, aby si v hodinách něco psali, nejsou učitelé, ale idioti. Potřebou diktovat zastírají, že neumějí učit.
Jan Čulík tak navazuje na sérii článků Škola hrou? Ani náhodou!, z dnešního článku ještě vybíráme:
V hodinách se má pracovat s materiálem, rozbírat ho, věci analyzovat, o věcech diskutovat. Plýtvat učebním časem na diktování poznámek dokáže opravdu jen primitiv, nikoliv učitel. Dokazuje tím, že neví co si má ve třídě jiného počít.
Takový člověk by měl být vyhozen na hodinu. Ubíjí schopnosti studentů, jejich imaginaci, nezávislé myšlení, originalitu i lidství.
Přečtěte si: Ve školách místo učení studentům diktují jen idioti
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
13 komentářů:
Až přijde inspekce tak první co chce je: CO MAJÍ ZAPSANÉ V SEŠITĚ.
Pak inspekce jsou taky idioti.
Tak teď nevím. Každá hospitace (a je jedno jestli inspektorská nebo řeidtelská) se koukala na žákovské sešity. A mnohokrát jsem byl navíc dotázán "Vy jim nekontrolujete sešity? Vždyť oni tam mají hrubky!"
A při vší úctě, žákům se ty hloupé zápisy na základce diktují taky proto, aby se je časem naučili psát sami.
A neodpustím si. Měl jsem jednou takový hloupý nápad. Nechal jsem žáky, aby si připravili (doma) definici rostoucí a klesající funkce. Abych ji jako idiot nemusel diktovat. Jak jsem dopadl?
Ale jinak bezva. Rád bych se dožil toho, že si žáci budou sami dělat poznámky (smysluplné, takové co po sobě za pár minut přečtou). Ale to už tady taky někdo napsal. Ono to pro ně nemá smysl.
Na závěr se omluvím svým vlastním soukromým dětem. Ti si poznámky dělali a dělají. Asi vidí i smysl jejich psaní.
No, Jan Čulík na svém blogu rád vykřikuje, leč obávám se, že jako absolvent FF o didaktice - obzvlášť na ZŠ - mnoho neví. Je to zkrátka žertéř - což lze dohledat zde: http://www.blisty.cz/art/56762.html, kde si notuje s Borisem Cvekem spanilomyslným. "Naopak je nutné, aby už od nejútlejšího věku psali žáci lkaždý den analytické slohové práce, v první a druhé třídě nejjednodušší, jen pár řádek, a pak každý rok složitější. Doma i ve třídě. ... K tomu ovšem je zapotřebí zpětné vazby od učitele - aby písemné práce opravoval..." Prvňáček píšící pár řádek každý den - ten člověk naprosto netuší, čeho je dítě v této třídě schopno. A chudák učitel by nedělal nic jiného, než od rána do večera opravoval...
Také jeho analytické jazykové schopnosti jsou občas cimrmanovské: "Je mu potřebná schopnost informace vědět kde hledat," http://www.blisty.cz/art/56745.html
Ale díky za jeho BL, v dnešní době jsou zajímavou odpovědí publicistickému mainstreamu.
Ono jim ty křivkové integrály,... derivace,..., limity, musí na té blbé tabuli nějaký blbec vysvětlit. Paušalizovat a budu vulgární umí jedině blbec. Ignorant
A křivkové integrály se učí na které české střední škole?
To Pavel Doležel:
To bylo hloupé. Nejsem si moc jistý, ale anonymní před vámi o střední škole explicitně nemluvil.
Asi je to divné, ale i nám svého času pan docent Vlček ty integrály (ikdyž ne křivkové :-D) psal na tabuli. A že to bylo pro mnohé maso!
Ano, ale z kontextu článku "učitel, hodina, třída" jsem si dovodil, že se bavíme o základním a středním školství. Pan docent Vlček nevím co vám psal na tabuli, ale křivkové a plošné integrály jsou na Matfyzu předmětem studia matematické analýzy ve druhém ročníku a jde o něco podstatně jiného, než jsou Newtonovy, či Rimanovy integrály, které se učí v předmaturitních ročnících.
Dále opět v souladu s motivací definujeme Riemannův integrál funkce f od a do b jako společnou hodnotu dolního a horního Riemannova integrálu, pokud se tyto integrály rovnají. Pokud se dolní a horní Riemannův integrál od sebe liší, říkáme, že Riemannův integrál funkce f neexistuje. Jestliže tedy existuje Riemannův integrál, tak platí
.
Pokud existuje Riemannův integrál funkce f(x), pak o funkci f(x) říkáme, že je integrovatelná v Riemannově smyslu.
To Pavel Doležel:
Předpokládám, že jste vzdělaný člověk. Dovozovat si něco co není výslovně napsáno? Hmmm?
Opravdu anonymní z 10:25 napsal, že křivkový a riemanovský integrál jedno jsou? Že si zasloužil to rýpnutí?
To nebylo rýpnutí anýbrž dotaz.
V onom dalším skvostném článku páně Čulíkově dovoluji si vypíchnout jednu perlu: "Ne, škola nemusí být a vlastně nesmí být vážná. Už Komenský to věděl. Proto nazval jednu svou práci Škola hrou." Nad tímto sledem ?myšlenek? zůstává rozum stát. V oficiální biografii tohoto "vědce" stojí: Jan Čulík (nar. v Praze 2. listopadu 1952) vystudoval Filozofickou fakultu Karlovy univerzity, obor angličtina-čeština. Nevím, jak vy, ale já bych očekával, že bohemista si je vědom toho, co vlastně Komenského Schola ludus je. Kdyby sem J.Č. náhodou zavítal, tak speciálně pro něj: Jde o soubor osmi latinsky psaných školských her, které Komenský sepsal při reformě sedmihradského školství, konkrétně v Sárospataku - Blatném (Šarišském)Potoce (Možno dohledat v Přehledných dějinách literatury české A. Nováka). Možná by pana Čulíka udivilo, že Schola ludus je prostředkem k nacvičení a opakování encyklopedické, vědomostní látky. (http://www1.osu.cz/home/Karaffa/1.%20Schola%20Ludus%20J.A.Komensk%82ho.doc) Jenže to by náš Skot musel párkrát kliknout myší a něco málo si vygoolovat, nebo vzít do ruky nějakou knihu, což je pro něj zřejmě komplikovanější, než napsat dojmologický výkřik na svůj blog. Jaké by asi bylo zděšní autorovo, kdyby pročetl i Velkou didaktiku a nalezl incipit kapitoly o kázni ve škole - Škola bez kázně, mlýn bez vody.
Soudím tedy, že kvalita skotského vysokého školství je zřejmě podobná té naší, když zaměstnává člověka takovýchto "kvalit".
Jako student si milí vědátoři poznámky dělám a dělat chci, pač mi to vyhovuje ! Ignorant
Okomentovat