Veronika Suchá na Aktuálně.cz v článku Napětí ve školkách: Stát přidal jen učitelkám s titulem uvádí: Obě se starají o děti v mateřské školce, obě splňují požadavky státu na kvalifikaci. Ale jedna dostala od ledna přidáno několik tisíc - a druhá jen několik stokorun.
Z článku vybíráme pro další diskusi ještě závěr:
Stejně budou mladí zvýhodněni i ve všech ostatních typech škol. Ministr školství Josef Dobeš to vysvětluje nutností "omladit" učitelský sbor.
"Tímto krokem bych chtěl do školství přilákat čerstvé absolventy pedagogických fakult. Protože mladí učitelé si kvůli vyššímu platu hledají po skončení školy místo spíše v soukromém resortu. Můžu však slíbit, že v příštím roce hodlám poslat do škol další čtyři miliardy korun na odměny kvalitním učitelům. Polepšit by si tak mohli i zkušení kantoři," řekl Dobeš.
Přečtěte si: Napětí ve školkách
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
12 komentářů:
P. Dobeš: „…v příštím roce hodlám poslat do škol další čtyři miliardy korun na odměny kvalitním učitelům…“
Pan ministr zřejmě nějak zapomněl, že je členem vlády rozpočtové (ne)odpovědnosti a neuvědomuje si, že příští rok budou přijata ještě ráznější opatření ke snížení letošního hrozného deficitu státních financí.
Petr S.
Pan ministr nezapomněl. Vláda s těmito v rozpočtu miliardami počítá.
Petr Š.
Neomladí nic. Každá ředitelka školky vezme raději na uvolněné místo zkušenou učitelku za míň peněz než vysokoškolačku s Bc. titulem, který je sotva na úrovni pajdáku z před dvaceti let. Ušetří tím na osobní ohodnocení pro sebe a stávající kolegyně. A navíc mám pocit, že moc volných míst pro učitelky MŠ školek není.
Dobešova snaha omlazovat bude mít zřejmě právě opačný účinek, jak v MŠ tak v ZŠ.
Který mladý půjde do školství, když bude vědět, že sice nástupní plat je v tuto chvíli vyšší, ale i po x letech praxe bude mít pouze o pár stovek více. Takže pokud nastoupí, za pár letech stejně uteče, protože nebude mít před sebou skoro žádný platový nárůst.
Taky si myslím, že je třeba mladé podchytit hlavně tím, že uvidí perspektivu, možnost kariérně se vyvíjet. Není to jen o penězích, ty musí být podmíněny celoživotním vzděláváním, prací na sobě - třeba náslechy u výborných učitelů, sledováním, jak to dělají jinde a sdílením zkušeností, tvorbou výukových materiálů a nápadů.. toho mladí většinou schopní jsou a rádi se zapojí - dokud nezapadnou do stereotypu.
A spokojit se se SŠ vzděláním učitelek MŠ? V době, kdy ve všech zemích už budou mít i zdravotní sestry minimálně bakalářské vzdělání? To bych chápala jako degradaci profese. I učitel MŠ je vysoce specializovaný odborník!
Eva Z.
V příštím roce by měl být hotový návrh karierního řádu. Myslím, že by jeho zapojení do platového ohodnocení pedagogů mohlo zajistit slušné platové ohodnocení.
Petr Š
"Dobešova snaha omlazovat bude mít zřejmě právě opačný účinek, jak v MŠ tak v ZŠ."
"Takže pokud nastoupí, za pár letech stejně uteče, protože nebude mít před sebou skoro žádný platový nárůst."
Byl by osel ředitel, který by si za stejný plat vzal mladou kantorku, která dozajista půjde aspoň na jednu mateřskou nebo 40 letého kantora. Mladý kantor nemá žádnou perspektivu, protože i za 25 let bude mít pořád stejný plat a nějaký další karierní růst ve školství ? Nechte se vysmát ! Ve chvíli, kdy se české hospodářství otřepe z krize, čekejme nový masivní odliv mladých schopných do soukromé sféry mimo školství ! Starší generace ve školství by oprovdu měla Dobešovi poděkovat, protože je zbavil konkurence mladých. Má to opačný efekt. Ignorant
"...že je třeba mladé podchytit hlavně tím, že uvidí perspektivu, možnost kariérně se vyvíjet."
Jen tak kolegyně přemýšlím nad tím, když ve srovnání PISA jsme dopadli na 8 místě od konce. Vtip je v tom, že za námi dopadli i takoví "velikáni" světového školství jako například Švédsko a Rakousko. Je to zajimavé i z toho důvodu, že třeba ve Švédsku maji ve školách mladé dynamické kolektivy, s obdobou našich RVP-ŠVP tam taky pracují a několik desetiletí mají propracovaný karierní růst. Dobrá myšlenka na přemýšlení, že ? Kde je ten pes zakopán ? Já to nevím ! Ignorant
Pane Ignorante, mladí schopní půjdou možná do soukromé sféry, ale maximálně tak angličtináři a výpočťáci, o ostatní bude zájem nepatrný, to už vidíte dnes. U nás na ZŠ máme žádosti o místo od sedmi čerstvých absolventů, jeden už se začal rekvalifikovat. Naopak být pasivním čtyřicátníkem, tak se začnu obávat o místo, pokud neumím ani psát na počítači a vše za mě musí dělat kolega. Ředitel mě upozorní na nedostatečnost, a když se nepohnu, půjdu od válu. Občas to už i u nás tak chodí, a v tom vychvalovaném Švédsku a Finsku naprosto vždy. Aby běžný kantor nezvládal technologie, je nemyslitelné, i když u nás je to zatím Kocourkov, kde se každý jen vymlouvá a hledá, proč to nejde. Bohužel mnohdy mají i pravdu, to uznávám, ale o to právě jde, vytvořit podmínky.
Ale téma je o MŠ. Já s těmi trendy zde souhlasím.
Eva
O Švédsku dlouhodobě vím jen to, že tam vynikají v angličtině ...Bodejť by ne, vždyť by zůstali izolováni bez možnosti komunikovat se světem.
A k těm ostatním Vašim otazníkům a pochybnostem - jen jsem si klikla do googlu a našla jedno logicky vypadající vysvětlení problémů školství. Pokud máte zájem, je to www.zvedavec.org Strasti švédskeho školstva Je to zajímavé počtení.
Zdravím. Eva Z.
10. ledna 2011 22:46
Nemluvím o pasivním čtyřicetiletém nebo padesátiletém kantorovi. Mluvím o průměrném českém kantorovi tohoto věku mluvícího Aj+Rj ( například ), který bravurně zvládl ECDL a na PC dokáže dělat digitální učební materiály, dokáže pracovat s interaktivní tabulí, vymění pojistky a žárovku,. však mi rozumíte. Já ty vaše negativní zkušenosti s neznalostí uživatelských programů neznám. U nás na škole tuto práci zvládají s 30 lidí všichni a to na dobré úrovni. Já ten problém vidím pro školu v širších souvislostech. Mám vyhodit ( vzít ) čtyřicetiletého kantora ( , který mimochodem nikdy nechybí ) a ovládá jazyk + PC + řidičák skupiny B, má organizační schopnosti + ...... nebo si vzít mladou potenciální matku nebezpečí rizikového těhotenství, suplování,.....za stejné peníze ( 20 000,- Kč ) ? Ani takto bych to nechtěl stavět - podle mě je vše jedině o schopnostech a přitom mi nezáleží na věku ! Je však pravdou, že odpad mladých byl u nás dosti velký, mladí jednoduše tempu nestačili, chytil ( chytila ) se pouze jedna z pěti. Ignorant
Jasně, že věk nerozhoduje, o tom snad ale nikdo nepochybuje. Já mám zkušenosti s dělením učitelů ne podle věku, ale podle snahy. Mimo jiná, humornější kritéria, která nechci rozebírat :) Prostě mělo by nám všem jít o kvalitu. Jen není snadné ji definovat..
Eva.
Okomentovat