Názor Martina Chvála byl jedním z podkladů oslovených odborníků k souhrnnému stanovisku týmu poradců pro MŠMT.
Článek v Učitelských listech
Souhrnné stanovisko.
Martin Chvál: Možné příčiny zhoršujícího se stavu českého školství
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 comments:
Argumentů kopa,ale ten nejdůležitější chybí!!
Co když je to především způsobeno tím, že se nám prostě a jednoduše rodí čím dál tím víc dětí s nízkým IQ. Demografický vývoj naší společnosti k tomu přece jednozněčně směřuje. Vysokškolačky téměř nerodí atd.
V Souhrnném stanovisku mne velmi pobavil názor, který se týká ředitelů. Prý mají na řízení pedagogického procesu málo času. Moje zkušenosti s ředitelkou naší školy jsou naprosto jiné. Do práce dochází maximálně dvakrát třikrát týdně. Sehnat ji je problém. Jestli si myslíte, že jezdí po školení apod., tak jste na omylu. A přesto všechno stíhá. Pravdou je, že pro školu nehne ani prstem navíc, o nic se nezajímá, jen si pohlídá lejstra, která jsou nejdůležitější a je to.
Nedávno jsem četl článek, který napsal do MF Dnes ředitel nemocnice v Motole. Uváděl v něm: "Ukažte mi člověka, který v naší společnosti vydělává 30 000 Kč a dělá jen 40 hodin týdně." Odpovídám mu tedy: Přijďte se podívat na naši ředitelku.
Přijďte se podívat na naši ředitelku.
No to musíte říct kam.
ORGANIZOVÁNÍ PRÁCE UČITELŮ MUSÍ BÝT TEROREM
Projektová zpráva
Snažil jsem se svým hlavním projektem a vějířem navazujících projektů nahradit vědomosti a schopnosti kompetencemi, že aby česká škola tolik neznechucovala žáky:
1. "Protože práce učitelů podle jednotných osnov byla příliš volná, nahradil jsem ji ŠVP terorem ve všech školách."
2. "Naše geniální axiomy a slovíčka v RVP se učitel může naučit jen každoročními kontinuálními diskusemi a přepisováním do zvláštního ŠVP na každé škole zvlášť - namísto dřívějšího samostatného a tvořivého vyučování podle přehledných osnov."
3. "Učitelé! Máte-li se naučit učit, musíte se nejdřív podle RVP nabiflovat, že máte vyučovat kompetence, klíčové dovednosti a průřezová témata – předtím jste to nevěděli !"
4. "Učitelé si prostě musí ty ŠVP každý rok dělat sami. My je k tomu budeme jen školit a pak si ty jejich ŠVP našimi dalšími a dalšími projekty pěkně formálně zkontrolujeme. Máme na to peníze z EU. Učitelům peníze nedáme – co by pak zbylo na nás, na naše partnery a subdodavatele ? "
5. "Když se učitel nebifluje podle RVP a nepíše kontinuálně ŠVP, až se mu od klávesnice práší, každá jeho další práce je druhořadá. ŠVP je důležitější tvořit než mít !"
6. "Zjišťování, zda žáci umějí s porozuměním číst, psát a počítat je škodlivé. Důležité jsou gramotnosti a kompetence a ty se přeci měřit nedají !"
7. "Učitele je především nutno zahltit množstvím našich projektových aktivit a musejí mít pracovní úvazek desítky hodin týdně: Jen ať pěkně ukázněně žvatlají o kompetencích. A nic jim za to nedáme – nerozumí nám, tak si to ani nezaslouží. Nevadí, že výsledkem našich projektů jsou nejen znechucení žáci ale také znechucení učitelé. "
Bééé, proč jen ti učitelé, a teď už asi ani ministerstvo, mým projektům nerozumějí ?
Post a Comment