Martin Chvál: Možné příčiny zhoršujícího se stavu českého školství

pátek 21. ledna 2011 ·


Názor Martina Chvála byl jedním z podkladů oslovených odborníků k souhrnnému stanovisku týmu poradců pro MŠMT.

Článek v Učitelských listech
Souhrnné stanovisko.

4 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
21. ledna 2011 v 13:31  

Argumentů kopa,ale ten nejdůležitější chybí!!
Co když je to především způsobeno tím, že se nám prostě a jednoduše rodí čím dál tím víc dětí s nízkým IQ. Demografický vývoj naší společnosti k tomu přece jednozněčně směřuje. Vysokškolačky téměř nerodí atd.

Anonymní řekl(a)...
21. ledna 2011 v 13:39  

V Souhrnném stanovisku mne velmi pobavil názor, který se týká ředitelů. Prý mají na řízení pedagogického procesu málo času. Moje zkušenosti s ředitelkou naší školy jsou naprosto jiné. Do práce dochází maximálně dvakrát třikrát týdně. Sehnat ji je problém. Jestli si myslíte, že jezdí po školení apod., tak jste na omylu. A přesto všechno stíhá. Pravdou je, že pro školu nehne ani prstem navíc, o nic se nezajímá, jen si pohlídá lejstra, která jsou nejdůležitější a je to.
Nedávno jsem četl článek, který napsal do MF Dnes ředitel nemocnice v Motole. Uváděl v něm: "Ukažte mi člověka, který v naší společnosti vydělává 30 000 Kč a dělá jen 40 hodin týdně." Odpovídám mu tedy: Přijďte se podívat na naši ředitelku.

Luděk Blaha řekl(a)...
21. ledna 2011 v 15:46  

Přijďte se podívat na naši ředitelku.

No to musíte říct kam.

Brouk Pytlík řekl(a)...
21. ledna 2011 v 17:55  

ORGANIZOVÁNÍ PRÁCE UČITELŮ MUSÍ BÝT TEROREM

Projektová zpráva

Snažil jsem se svým hlavním projektem a vějířem navazujících projektů nahradit vědomosti a schopnosti kompetencemi, že aby česká škola tolik neznechucovala žáky:

1. "Protože práce učitelů podle jednotných osnov byla příliš volná, nahradil jsem ji ŠVP terorem ve všech školách."

2. "Naše geniální axiomy a slovíčka v RVP se učitel může naučit jen každoročními kontinuálními diskusemi a přepisováním do zvláštního ŠVP na každé škole zvlášť - namísto dřívějšího samostatného a tvořivého vyučování podle přehledných osnov."

3. "Učitelé! Máte-li se naučit učit, musíte se nejdřív podle RVP nabiflovat, že máte vyučovat kompetence, klíčové dovednosti a průřezová témata – předtím jste to nevěděli !"

4. "Učitelé si prostě musí ty ŠVP každý rok dělat sami. My je k tomu budeme jen školit a pak si ty jejich ŠVP našimi dalšími a dalšími projekty pěkně formálně zkontrolujeme. Máme na to peníze z EU. Učitelům peníze nedáme – co by pak zbylo na nás, na naše partnery a subdodavatele ? "

5. "Když se učitel nebifluje podle RVP a nepíše kontinuálně ŠVP, až se mu od klávesnice práší, každá jeho další práce je druhořadá. ŠVP je důležitější tvořit než mít !"

6. "Zjišťování, zda žáci umějí s porozuměním číst, psát a počítat je škodlivé. Důležité jsou gramotnosti a kompetence a ty se přeci měřit nedají !"

7. "Učitele je především nutno zahltit množstvím našich projektových aktivit a musejí mít pracovní úvazek desítky hodin týdně: Jen ať pěkně ukázněně žvatlají o kompetencích. A nic jim za to nedáme – nerozumí nám, tak si to ani nezaslouží. Nevadí, že výsledkem našich projektů jsou nejen znechucení žáci ale také znechucení učitelé. "


Bééé, proč jen ti učitelé, a teď už asi ani ministerstvo, mým projektům nerozumějí ?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.