V posledním testu čtenářské gramotnosti dosáhli čeští žáci jen podprůměrných výsledků, mezi 34 zeměmi OECD skončili osmí od konce (horší než my je Slovensko, Izrael, Lucembursko, Rakousko, Turecko, Chile a Mexiko). Co je ale důležitější: patříme mezi čtyři státy, které se od roku 2000 hodně zhoršily (jde ještě o Austrálii, Švédsko a Irsko). „Na celkovém zhoršení se podílejí zejména chlapci,“ říká Jana Palečková, která má mezinárodní výzkumy v Ústavu pro informace ve vzdělávání na starosti.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
12 komentářů:
S agresivitou se u nás ve škole na malém městě moc nesetkáte. Pokud půtka zahoří, nabízím sama sebe jako soupeře - ještě nikdy mě útočník nevzal za slovo, a kdyby, asi bych to ustála, mám páru. Vždy to přešumí do legrace. - Jednoho propadlíka ale máme, má papíry, sklony k agresi. Z toho jsem učinila svého "asistenta" a je z něho beránek, pomáhá mi nosit a rozdávat pomůcky, o přestávce řeším jeho zájmy .. hra funguje, k oboustranné spokojenosti. Dokonce dostal první jedničky ve své kariéře, zasloužené.
Neštve mě agresivita žáků, hlavně kluků, ale spíš jejich lenost k jakékoli duševní práci, neochota spolupracovat na úkolech a činnostech, často i tupost a primitivismus, který si tímto přístupem za 9 let stihli vypěstovat. A houby mi pomůže, když pochopím, jak k tomu došlo.
No nezlobte se, ale já pozoruji tupost a neochotu nad čímkoli přemýšlet spíše u děvčat. Ta se v naprosté většině jsou schopná nadrtit pouze to, co jim kantor nadiktuje do sešitu, a jakmile chce učitel vyvozování, přemýšlení a dávání si do souvislostí je zle.
Navíc pozoruji, že můj způsob výuky fyziky a zeměpisu, kdy se snažím, aby si žáci vše vyvozovali sami na svých vlastních zkušenostech a učili se přemýšlet prakticky, v poslední době začíná být dětem víc a víc nepříjemný. Začínají být neskutečně líné, očekávají, že jim učitel vše naservíruje předložené na talíři. Mnozí učitelé na naší škole již rezignovali. Nadiktují, vyzkouší podle sešitu, písemky s úkoly na přemýšlení hází do koše atd. Kam to povede nevím.
Děti a rodiče začínají mít pocit, že to, co se učí ve škole nebudou v životě potřebovat. Pokud si tedy myslí, že nebudou potřebovat v životě přemýšlet a logicky uvažovat, tak prosím.
co se učí ve škole nebudou v životě potřebovat
Mají-li děti a rodiče tento pocit, pak nejspíš proto, že vědí, co budou v životě potřebovat.
Bylo by vynikající, kdyby tuto vědomost sdělili příslušným institucím, aby došlo ke změně RVP co možná nejdříve.
Pro život je nejdůležitější být ve správný čas na správném místě.
A proto jsou žáci občas i mimo školu časově a místně. Hledají to správné místo a správný čas.
Konec konců - Giordano Bruno přemýšlel ... a jak dopadl. A co Galileo Galilei, Jan Hus, ... Tak se nedivme...
To Krtek 14:04
Malý dotaz: co je správný čas a správné místo?
V pondělí to dám do hodiny jako problémovou situaci, jen ale neznám správné řešení... Co když se mě na to budou ptát?
Spravny cas a spravne misto a spravny znamy/kamarad. A zbavit se takovych nemodernich kouli na noze jako je cest, slusnost, svedomi, ... A hned tady mame uspesneho managora nebo majitele stavbni firmy, kteremu je vse dovoleno
Kolegové - u nás doma opravuje PC,spravuje siť, opraví tiskárnu, namontuje vodovodní kohoutek, ... moje žena. Já jsem pouze na opravování ručičky vodoměru, plynoměru a elektroměru. Tedy jako učitel - muž pro vyšší odbornosti. Ignorant
Co se většina děvčat nenadrtí zpaměti, tak neví. Trochu odbočíte z tématu a hledáte souvislosti a ono nic. Zajímavé je, že takových 65 % chlapců reaguje ! Matematika je zářný příklad. Divky začínají všeobecně ztrácet již v osmé a deváté třídě. Na SŠ se chytí tak jen 20 % dívek.
No jo, pánové, nic proti těmto názorům, já jen že na vesnici jsou snad ještě holky hodnější a pracovitější (tradice! musely dělat první poslední v hospodářství, u dětí, kolem plotny, na poli...), to se ve škole taky projeví. U nás se všechny důležité úkoly dávají holkám, protože kluci všechno zvořou nebo zapomenou, co měli udělat. :)
A kromě toho se tady řeší neúspěšnost hochů v PISA testech! Možná se hůř soustředí, méně si pamatujou mechanickou pamětí... ?
Na celkovém zhoršení se podílejí zejména chlapci
Tak. Jestli to třeba nebude tím, že hochům skoro vůbec nerostou prsa.
V každém případě jsem přesvědčen o tom, že naše školství se nezlepší, dokud se neprokáže, jsou-li blbější chlapci nebo děvčata, děti z města nebo vesnice, z Čech či Moravy, modro nebo hnědooké. V neposlední řadě nesmíme opomenout ani národnostní většinu a menšiny, při a nepřizpůsobivé.
Zjištěné skutečnosti se pak rozhodně musejí promítnout v revidovaných rvp.
A co jinak? Doma všichni zdrávi?
Díky za optání, u nás celkem v pohodě :)
Nechcete taky poslat recept na výbornou bábovku?
Na celkovém zhoršení se podílejí zejména chlapci
Tím se vysvětluje, proč jsou v politice zejména pitomci.
Nechci se jako diletant pouštět do jazykových rozborů, ale není slovo "zejména" vázáno na množinu většího počtu prvků?
Nebylo by tu vhodnější slovo "spíše" nebo "převážně"?
Jen se ptám.
Okomentovat