Rozhovor se vzdělávacím expertem Oldřichem Botlíkem o neutěšených výsledcích českých žáků, průměrném kapesném i o tom, proč smyčcový kvartet hraje rychleji než houslista. Jedním z důvodů, proč výsledky českých žáků v mezinárodním srovnání setrvale klesají, je fakt, že dětí kašle na školu stále víc. Hlavně proto, že jim nedokáže nabídnout nic přitažlivého, říká Oldřich Botlík, který jejich výsledky měří už patnáct let.
(plná verze rozhovoru v LIDOVÝCH NOVINÁCH z 11. prosince 2010)
Petr Kamberský: Dobeš vede školství na mělčinu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
reformu vůbec nezažili. Ta se naplno rozjela ... od 1. září 2007
Domnívám se, že si pan Botlík hrubě plete školskou reformu s termínem promítnutí školských vzdělávacích programů do tématických plánů jednotlivých učitelů.
Co si pamatuji, tak novátorské hokusy na žácích začaly asi tak tři týdny po sametové revoluci.
"...zažili /žáci/ jen trochu změněnou atmosféru ve školách" -
To je tvrdá nepravda. Po revoluci se během několika let úplně vyměnily učebnice a školili jsme se k novým vzdělávacím principům, byla zařazena různá populární témata, zdůrazňovaly se činnosti, tvořivost, aktivita, což bylo správné. Od půlky 90. let už jsme zkoušeli učit projektově i na 2. st. ZŠ. Aspoň ZŠ určitě procházely velkými změnami v učivu i metodách. RVP už je pouze formálně ukotvily, učesaně vyjádřily.
Takže dnes doplácí stav našeho vzdělávání na nedomyšlené reformní ideje a pokusy po r. 1989, které někdo přijal za své, jiný zřejmě nikoli, a teď se diví, kde se to vzalo. V tom reformním chaosu nám ale ušlo, že se nějak nehlídá, kolik se toho děti naučí v základech - na 1. stupni, a to těch opravdu základních dovedností. Teď se ty díry začínají projevovat. A škol si nikdo neváží, protože vidí ty zmatky kolem výuky.
Ale kdepak! Přímo na útesy! Je to jeden z fíglů Svobodných zednářů, jak toho "bludného holanďana" dostat do větrů... :-) Když totiž něco už dlouhodovbě zahnívá a ze svého středu to není žvotaschopné, je potřeba do toho pořádně kopnout, stavbičku zbořit, aby bylo znovu kde stavět ...
Lepší koncepce se totiž buduje od píky než se pokoušet změnit chaoz!
Ad 9,04
I to je pravda. Žáci z 5. ročníků neznají vyjmenovaná slova a malou násobilku. Kdysi nemožné! Zůstali by trčet již ve 3. a 4. třídě.
Na druhém stupni je normální, že se potýkáme v matematice s násonilkou.
13. prosince 2010 15:42
na II. stupni jsou učitelé rádi, když si žáci udělají aspoň zápis hodiny. Ny gymnáziích jsou učitelé rádi, když je pochopí 1/3 studentů !
Na gymnáziích jsou učitelé rádi, když je
chápou manželky, družky, přítelkyně a kolegyně.
Luďku, nepřehánějte to s prací ve večerních hodinách po kabinetech, studentky taky mají přátele a rodiče. Ignorant
Galera má v břiše díru, stožár spadl na palubu a loď nekontrolovaně brázdí školní prostředí v ČR.
ve večerních hodinách po kabinetech
Et tu, mi fili?!
A víte, že Dobeš skutečně vede loď na mělčinu, ale ze souše, blíž k moři.
Okomentovat