Aplikace sociálních médií jako Twitter, blogy a Facebook se v našem každodenním osobním a profesionálním životě využívají stále více a více. Rovněž mnoho vzdělávacích institucí si stále více uvědomuje, že tyto aplikace sociálních médií se mohou efektivně integrovat do jejich systémů poskytujících výuku a celoživotní učení. V současnosti se jen málo z těchto aplikací opravdu využívá k inovaci systémů odborné přípravy a k nabídce služeb s větším zaměřením na studujícího.
V zájmu podpory prospěšnosti a tudíž zavedení sociálních médií do systému odborného vzdělávání a profesní přípravy dospělých je třeba přijmout pečlivěji cílená opatření. Jedním z těchto opatření by měla být možnost poskytnout školitelům znalosti potřebné k zařazení aplikací Webu 2.0 do jejich školení, která zprostředkovávají, a podněcovat jejich plné využití v oblasti odborného vzdělávání a přípravy.
Je ovšem třeba si uvědomit, že před nastartováním efektivního školení zaměřeného na využití aplikací Webu 2.0, je třeba pochopit na jedné straně překážky pro jeho uplatnění a na druhé straně různé potřeby uživatele, což je nutné vzít v úvahu při vyvíjení nových školicích metod zahrnujících aplikace sociálních médií. Tento článek nastiňuje překážky, ale i výzvy a možnosti nabízené nástroji Webu 2.0, které v současnosti ovlivňují evropské školicí systémy v rámci rozvoje kolaborativnějšího a na studenta více zaměřeného odborného vzdělávání a profesní přípravy dospělých.
Tento příspěvek demonstruje, jak jednotlivé prvky školicích programů s větším zaměřením na studenta – jako je kolaborativní on-line školicí platforma – lze zaintegrovat do systémů školicích kurzů a zajišťovat jak pro studenty, tak i školitele funkčnost potřebnou k nabídce cílených služeb, a to vše v zájmu podpory celoživotního učení v Evropě. Též popisuje, jakým způsobem jsou vytvářeny na míru šité školicí moduly na podporu školitelů z institucí odborného vzdělávání a profesní přípravy dospělých, které mají zajistit uplatnění nástrojů sociálních médií v jejich školicích kurzech.
Tento článek vychází z prvních výsledků získaných v rámci projektu SVEA a dále v návaznosti na regionální analýzu zavádění sociálních médii v rámci systémů odborného vzdělávání a profesní přípravy dospělých v Evropě. Tato analýza byla provedena v pěti evropských regionech: Baden-Württemberg (Německo), Vlaams-Brabant (Belgie), Extremadura (Španělsko), Piemonte (Itálie) a Wales (Spojené království).
Projekt SVEA je podporován Evropskou komisí prostřednictvím programu celoživotního učení Leonardo da Vinci.
Autoři
Převzato z http://www.elearningpapers.eu.
0 komentářů:
Okomentovat