Jak podpořit využívání sociálních médií v systémech odborného vzdělávání a profesní přípravy dospělých v Evropě – praktický příklad evropského projektu „SVEA“

středa 29. prosince 2010 ·

Aplikace sociálních médií jako Twitter, blogy a Facebook se v našem každodenním osobním a profesionálním životě využívají stále více a více. Rovněž mnoho vzdělávacích institucí si stále více uvědomuje, že tyto aplikace sociálních médií se mohou efektivně integrovat do jejich systémů poskytujících výuku a celoživotní učení. V současnosti se jen málo z těchto aplikací opravdu využívá k inovaci systémů odborné přípravy a k nabídce služeb s větším zaměřením na studujícího.


V zájmu podpory prospěšnosti a tudíž zavedení sociálních médií do systému odborného vzdělávání a profesní přípravy dospělých je třeba přijmout pečlivěji cílená opatření. Jedním z těchto opatření by měla být možnost poskytnout školitelům znalosti potřebné k zařazení aplikací Webu 2.0 do jejich školení, která zprostředkovávají, a podněcovat jejich plné využití v oblasti odborného vzdělávání a přípravy.

Je ovšem třeba si uvědomit, že před nastartováním efektivního školení zaměřeného na využití aplikací Webu 2.0, je třeba pochopit na jedné straně překážky pro jeho uplatnění a na druhé straně různé potřeby uživatele, což je nutné vzít v úvahu při vyvíjení nových školicích metod zahrnujících aplikace sociálních médií. Tento článek nastiňuje překážky, ale i výzvy a možnosti nabízené nástroji Webu 2.0, které v současnosti ovlivňují evropské školicí systémy v rámci rozvoje kolaborativnějšího a na studenta více zaměřeného odborného vzdělávání a profesní přípravy dospělých.

Tento příspěvek demonstruje, jak jednotlivé prvky školicích programů s větším zaměřením na studenta – jako je kolaborativní on-line školicí platforma – lze zaintegrovat do systémů školicích kurzů a zajišťovat jak pro studenty, tak i školitele funkčnost potřebnou k nabídce cílených služeb, a to vše v zájmu podpory celoživotního učení v Evropě. Též popisuje, jakým způsobem jsou vytvářeny na míru šité školicí moduly na podporu školitelů z institucí odborného vzdělávání a profesní přípravy dospělých, které mají zajistit uplatnění nástrojů sociálních médií v jejich školicích kurzech.

Tento článek vychází z prvních výsledků získaných v rámci projektu SVEA a dále v návaznosti na regionální analýzu zavádění sociálních médii v rámci systémů odborného vzdělávání a profesní přípravy dospělých v Evropě. Tato analýza byla provedena v pěti evropských regionech: Baden-Württemberg (Německo), Vlaams-Brabant (Belgie), Extremadura (Španělsko), Piemonte (Itálie) a Wales (Spojené království).

Projekt SVEA je podporován Evropskou komisí prostřednictvím programu celoživotního učení Leonardo da Vinci.

Autoři

Petra Newrly, Project manager, MFG Baden-Württemberg
Tony Toole, Project Director, Coleg Sir Gâr
Simona Pede, Junior Project Manager, MFG Baden-Württemberg, Public Innovation Agency for ICT and Media



Převzato z http://www.elearningpapers.eu.

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.