SKAV, o. s., EDUin, o.p.s. a SVP PedF UK srdečně zvou na další diskusní setkání u kulatého stolu ke vzdělávací politice, které se uskuteční dne 16. 12. 2010 od 10.00 hod. v prostorách auly ZŠ Vodičkova 22, Praha 1.
Cílem kulatého stolu je hledat odpovědi na otázky:
- Pomůže plošné testování v uzlových bodech českému školství? A jak?
- Co hrozí v případě (ne)zavedení plošného testování?
- Kdo by měl testování realizovat?
- K čemu by testování (ne)mělo sloužit?
- Jaké jsou zkušenosti s testováním v zahraničí (kladné i záporné)?
- Jana Straková, ISEA
- Erika Mechlová, Ostravská univerzita, MEC
- Oldřich Botlík, Kalibro
- Branislav Kleskeň, McKinsley
- zástupce CERMAT
Kulaté stoly spolufinancuje Nadační fond pro vzdělávání při Mezinárodní škole v Praze.
3 komentářů:
Zkuste napřed otestovat učitele a zjistíte, že děti učí mnozí takoví, kteří nejsou schopni testy zvládnout sami.
To by vcelku byla sranda, kdyby někdo vymyslel test obecně učitelských předpokladů a škola by podle jejich výsledků dostávala prachy. To by se konečně začali ředitelé snažit neschopných kantorů zbavit a o nejlepší by nastala taková rvačka, že by dotyční měli slušné platy raz dva.
Uvědomuje si vůbec někdo, že školství je snad jediná oblast, kde se pracovníci nemusí, pokud sami nechtějí, vůbec vzdělávat?
Asi to nebude tak jednoduché. Jednak učitelé mají povinnost se vzdělávat (ukládá jim to 317/2005). Navíc testováním nelze zjistit, zda je dítě kvalitně vzdělané (dá se říct o absolventovi autoškoly, který napsal testy na 100 %, že bude vynikající řidič?). Určitě je ale průšvih, že chybí realizace kvalitní vzdělávací koncepce. Ona sice nějaká existuje, ale prakticky nikdo se jí neřídí (zejména obce a kraje). Uvidíme...
Kdyby si někteří pisálci komentářů na vlastní kůži vyzkoušeli, co to je stoupnout si před žáky, možná by změnili názor a nepsali takové ptákoviny. Zkuste si osobně naučit žáky, kteří nemají potřebu se učit (rodiče to nezajímá, na nějakou střední se vždy dostanou) čemukoliv. Můžete se vzdělávat jak chcete a je to houby platné. Všechny ty povídačky o psychologii a pedagogice a výuce učitelů jsou k smíchu. A házet vše na krk nám učitelům je jednoduché ... jenže spoustu učiva se prostě žák musí nadrilovat nazpaměť - např. maollou násobilku nevymyslí a neodvodí.
Okomentovat