Cílem soutěže „Zelené podnikání“ je seznámit žáky základních škol s finanční, ekonomickou, ekologickou problematikou v souvislosti s podnikáním a udržitelným rozvojem společnosti. Soutěž současně rozšíří praktické a teoretické znalosti soutěžících a vědomosti v oblasti finanční gramotnosti a podnikavostí. Součástí soutěže je vzájemná spolupráce učitelů, předávání si zkušeností při zavádění tvořivého myšlení, finančního vzdělávání, podnikavosti a vedení žáků základních škol k inovačnímu myšlení, a to nejen na školách, ale rovněž v rámci volnočasových aktivit.
Vyhlašovatelem celostátní soutěže je MŠMT ČR a Asociace pedagogů základních škol ČR. Tato soutěž je jednou z aktivit projektu ESF OPVK č. CZ.1.07/1.1.00/08.0094 „Vzdělávání pro udržitelný rozvoj v environmentálních a ekonomických souvislostech“ (zkratka VUREES).
Proč projekt vznikl? Moderní vzdělávání by tak podle našeho názoru mělo spolu s tradičními tématy vést především k rozvoji:
- podnikavosti,
- finanční a spotřebitelské gramotnosti,
- ohleduplnosti k životnímu prostředí, ostatním lidem i sobě samým,
- a uvědomění si lokálních i globálních důsledků svých činů.
Zároveň si myslíme, že budoucnost je nepředvídatelná a tak je důležitým prvkem našeho přístupu rozvoj dovedností kriticky, systémově a tvořivě myslet a dovedností zvládat změny, které nevyhnutelně nastanou.
Od dob Marie Terezie, která zavedla v roce 1774 povinnou školní docházku, se v celém světě soustředila výchova ve školství na výchovu vojáků a zaměstnanců.
Současná společnost potřebuje také podnikavost, podnikání a podnikatele.
Výuka k tvořivosti a samostatnosti bude hrát ve výuce stále větší roli. Proto cílem celostátní soutěže „Zelené podnikání“ je seznámit žáky 6. – 9. ročníků základních škol a 1. – 4. ročníku osmiletých gymnázií s osobními financemi, finanční gramotností a podnikáním v souvislosti s investicemi a ekologickou problematikou.
Proto se zdá být pokus o skloubení výuky podnikavosti a environmentální výchovy průkopnickým činem v turbulentně se měnícím českém a evropském školství.
Soutěž začíná školními koly 16. listopadu 2010 a je postupovou soutěží. Krajská kola proběhnou v lednu a vyhlášení vítězů celostátního kola a předání cen bude v únoru 2011.
Ve školním kole žáci nejdříve samostatně studují a vytvářejí si poznámky. Využijí přitom svoje schopnosti pracovat s informacemi a využívat ICT. Toto kolo je postaveno na individuální zodpovědnosti za výsledky své práce.
Do krajského kola vysílají školy tří až čtyřčlenné týmy, složené z žáků různých ročníků. Je to pro ně příležitost se poznat a učit se spolupracovat. Týmy budou řešit úkoly s využitím interaktivního ekonomického modelu v prostředí internetu.
Vítězové krajských kol se utkají v celostátním kole, kde budou reprezentovat svoji školu a svůj kraj. Celostátní kolo se bude skládat z několika činností, které budou samostatně hodnoceny.
Informace naleznete na http://www.vcele.eu/.
0 komentářů:
Okomentovat