VÚP zve k debatě na Metodickém portálu s cílem pomoci učitelům na ZŠ vyjádřit názory na standard základního vzdělávání.
Jakou formu a obsah by měl standard základního vzdělávání mít, aby byl jeho přínos pro učitele a výuku na školách nejvyšší? Pojďte diskutovat na toto téma v modulu diskuze.
Základním cílem této debaty je pomoci učitelům na ZŠ vyjádřit názory na standard základního vzdělávání. Standardy vzdělávání jsou v ostatních zemích Evropy běžné a často jsou součástí základních kurikulárních dokumentů typu našeho RVP. Standard sám o sobě není zárukou zkvalitnění vzdělávání žáků na základních školách, ale může významně pomoci především učitelům.
Vzhledem k tomu, že názor učitelů je pro formulaci standardu velice důležitý, otvíráme tuto diskusi na témata se standardem související. Rádi bychom znali vaše názory, v době, kdy se začalo o podobě a obsahu standardu jednat.
Vaše postřehy a náměty budeme shrnovat a s výsledky diskuse budeme seznamovat členy pracovních skupin, kteří podobu a obsah standardu budou v následujících týdnech vytvářet.
Abychom se mohli společně porozhlédnout, jak s kurikulem a standardy zacházejí v zahraničí, připravili jsme pro vás čtyři příklady: z Anglie, Finska, Skotska a z Kanady, provincie Ontario.
VÚP: Standardy vzdělávání v práci učitele
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Nevím, co chcete hledat a stanovovat. Vzdělávací standard je určen rámcovým vzdělávacím programem. Co vám brání použít jej k ověřování? Dokud se nebude ověřovat POUZE a PRÁVĚ JEN to, co je učiteli stanoveno v RVP, do té doby budete do nekonečna diskutovat o tom, co je dostatečně objektivní, průměrné či nedostatečné.
Mimochodem - stejný princip by byl efektivní i u maturit, které by tím pádem ztratily přídomek "státní". Pak by se mnohem průzračněji zaměstnavatelům vybíralo, protože by to dalo možnost vzniku opravdu "značkových" škol. Hvězda takové školy by stoupala jen s kvalitními absolventy.
Nehledě na příjemný bonus - bude-li se testovat standard, který je oficiálně zadán, povede to k evoluci RVP (srozumitelnosti, smysluplnost).
Myslím, že tento princip by přidal na důvěryhodnosti celé kurikulární reformě.
Prosím vyřiďte kolegům z VÚP, že jsme se už několikrát snažili zaregistrovat se do Metodického portálu, ale buď to neregistruje hesla a pokaždé vyžaduje jiné heslo, nebo se nedaří zadávat kontrolní kódy. Že by byly chyby pouze v naších počítačích..?
Nechápu, v čem by se měl nový standard lišit od právě dokončeného standardu, na němž se mnoho let ve školách pracovalo? Může to někdo objasnit?
Nervózní začnu být, až se bude hovořit o standardech středního vzdělávání. Pak budu mít vedle sebe výstupy RVP promítnuté do ŠVP, standardy vzdělávání a katalog požadavků k maturitní zkoušce.
Stěžejní pak bude otázka, jestli v mojí práci učitele bude určující konjunkce nebo disjunkce těchto výdobytků školské reformy.
VŠE JE ŠITO HORKOU JEHLOU. Nemyslím si, že šéf CERMATU je muž na svém místě. Pan Zelený se vždy vrací jako do trafiky. Rytíř smutné postavy ( ministr )je taktéž neřízená střela. Těch bublin, které již vyppustil. Vše hluboce nepřipraveno, řízeno od stolu a vždy mimo praxi, ať už jsou to srovánací písemky v devátých třídách, standardy učitelské profese,..Stabilizace je "sprosté slovo", ve vedení školství funguje permanentní revoluce a to není dobře. Ona i ta vinná réva na vinicích musí dozrát ( nejde to za pár týdnů ), aby bylo kvalitní víno. Doufám, že již na volebních lístcích v roce 2014 VV nebudou, pač je lidi nakopou.
Okomentovat