Dnes se sjelo do brněnského hotelu Avanti osm desítek učitelů z celé České republiky. Na národní konferenci Výzkumného ústavu pedagogického v Praze se dozvěděli nejžhavější novinky z oblasti digitálních technologií ve vzdělávání.
Na fóru Metodického portálu www.rvp.cz, který pod záštitou Ministerstva školství, tělovýchovy a mládeže provozuje VÚP již od roku 2005, byl představen nový modul portálu Profil Škola 21. „Je to autoevaluační nástroj, který pomůže škole plánovat, jak efektivně využít moderní komunikační technologie ve vzdělávání,“ říká Ondřej Neumajer, náměstek ředitelky VÚP. „Při jeho tvorbě jsme se inspirovali v Irsku,“ dodává.
Učitelé dnes dostali od státu pomůcku, která jim umožní zjistit, jak na tom s využíváním ICT ve škole jsou a jak se mohou případně zlepšit. „Již dnes může zájemce o tento modul Metodického portálu www.rvp.cz kliknout na http://skola21.rvp.cz, kde se dozví více informací,“ upřesňuje Neumajer.
Na vývoji a provozu aplikace modulu Profil Škola 21 spolupracoval tým odborníků složený z pracovníků Výzkumného ústavu pedagogického v Praze, Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy a Národního ústavu odborného vzdělávání. „Už příští rok bude Národní institut pro další vzdělávání nabízet semináře, kde se účastníci naučí s tímto nástrojem pracovat,“ doplňuje Neumajer.
Program konference zaměřený na využívání informačních technologií ve školství byl pro zúčastněné velmi zajímavý. Velký ohlas mělo vystoupení Ivana Kalaše z Univerzity Komenského v Bratislavě. Odborník z Katedry základov a vyučovania informatiky zmínil nutnost digitální gramotnosti. „Abychom dnes byli dobrými učiteli, musíme být digitálně gramotní,“ zdůraznil. Ve své přednášce shrnul, jak by škola mohla vypadat v budoucnosti. Nejenom digitální technologie, ale také prostor a věk žáků má podle něj na proces učení velký vliv. Za největší překážku ve změně vzdělání označil pedagogické fakulty. „Produkují učitele, kteří mohou jít vzápětí na doškolení. Je to velký problém a nevíme, jak ho řešit,“ podotknul.
Metodický portál www.rvp.cz slouží jako metodická podpora kurikulární reformy. Ministerstvo školství, tělovýchovy a mládeže jej považuje za pomocníka učitelům. „Já za objednatele této stavby, tedy za MŠMT, mohu říci, že stavba pokračuje velmi dobře,“ zhodnotil na národní konferenci aktivity portálu Miloš Rathouský, ředitel odboru středních škol.
Všechny příspěvky, které byly na konferenci předneseny, budou součástí Sborníku. Ve VÚP vyjde letos koncem roku v nákladu 500 kusů. „Zdarma bude zaslán všem, kteří na dnešní konferenci přijeli,“ slibuje Lukáš Križko, manažer projektu Metodika II.
Metodický portál www.rvp.cz provozuje Výzkumný ústav pedagogický v Praze ve spolupráci s Národním ústavem odborného vzdělávání. Je součástí projektu METODIKA II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
VÚP: Dobrý učitel je digitálně gramotný
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Abychom dnes byli dobrými učiteli, musíme být digitálně gramotní
Abychom byli dobrými tanečníky, musíme mít nohy!
A když nemám mobil, mohl bych učit aspoň ve speciální škole?
Myslím že v dnešní době je nezbytně nutné věnovat se digitálním technologiím, doba se ubírá tím směrem a tak by se i učitel měl plně věnovat digitálním technologiím a hlavně si s nimi usnadňovat život, a ne mu být na obtíž!
Pravda je ta, že jako Ajťáci a budoucí učitelé už pomalu nestíhají ten technologický vývoj a ještě k tomu všemu naučit nové věci a pak předat informace žákům, To znamená , že skoro každé 2 roky, musejí upravovat tématické plányv informatice. Kdežtože u předmětu např. matematiky, se nemusí až moc připravovat, je to na celé roky během učitelství stálé. Je to tak?
Okomentovat