Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Josef Dobeš považuje výsledky maturitní generálky za jasný důkaz toho, že české školství je nemocné.
Vlastní zodpovědnosti za výsledky státních maturit se ministr Josef Dobeš nezříká. Nařízení vlády mu ukládá podat vládě ČR zprávu o výsledcích, což ministr do konce listopadu 2010 udělá. Do března 2011 bude ministr vládu informovat o řešení nedostatků.
Ministr Dobeš se ovšem podivuje nad tím, že se premiér Petr Nečas zříká spoluzodpovědnosti za projekt, který vláda, jíž předsedá, v létě 2010 schválila. Stejně tak Josefa Dobeše mrzí, že se premiér zveřejněných výsledků zalekl a projektu se nyní obává. Vláda Petra Nečase je vládou reforem a právě reforma českého školství včetně státních maturit je součástí těchto schválených reforem. Spuštění projektu státních maturit je o odvaze.
Ministr Dobeš i nadále trvá na tom, že je to správný krok, který povede ke zvýšení úrovně vzdělávání v českém školství. Případné odložení státních maturit považuje za zpátečnický krok a nechce u něj asistovat.
Reakce ministra Dobeše na výroky premiéra Nečase k maturitní generálce
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
19 komentářů:
Kéž by pan ministr školství místo reagování na slova pana premiéra raději seřval ředitele CERMATu, protože fakt, že výsledky maturitní generálky se veřejně prezentují v tisku, zatímco žáci stále své výsledky nemají, považuji za skandální.
Pořád se poukazuje na výsledky testů, ale skoro nikdo neřeší neschopnost Cermatu...
Zelený, Zelený a MŠMT, Zelený a Cermat a Zelený a Zelený. V TV debatě jsem došel k závěru, že tento Zelený by se nechytil ani na poslední ZŠ v Dolní, Horní .
Po shlédnutí rozpravy v parlamentu dnes (úterý) jsem si jistá, že premiér se cítí být pod velkým tlakem odborů a opozice. Nedivím se, že ztrácí nervy, a v té situaci pak může reagovat podrážděně a nejistě. Já bych asi rovnou explodovala :)
Snad brzy najde ztracený klid a zdravý rozum.
Nějak mi v komentářích diskutujících uniklo, z čeho že by vinili Cermat. Že máme blbý děti? Že máme jemně řečeno ne zcela motivované učitele? Že máme zcela nekonzistentní školskou politiku posledních dvacet let? Že každý politik v kampaních sbírá na školství body, aby se na ně následně po svém zvolení vyprd?
Že se vyjadřují a prostor k vyjádření dostávají ti, jejichž kompetence postačí vysypání odpadkového koše? Že se k nim musel přidat i prezident, nemaje co v Kuvajtu na práci. Směšné.
Neračte se na mne zlobit, paní CARCY, ale z vašeho příspěvku opravdu vyplývá, že jste „hlópa ženská“.
Nemáme blbý děti. Tedy, o nic hloupější, než dříve či o nic hloupější, než v zahraničí.
Máme jemně řečeno tak motivované učitele, jak jsou uznáváni, respektováni a ohodnoceni!
Že máme zcela nekonzistentní školskou politiku posledních dvacet let, to je fakt, který je důsledkem liberální školské politiky všech předchozích vlád.
Že každý politik v kampaních sbírá na školství body, aby se na ně následně po svém zvolení „vyprdl“, je opět problémem společenským, na kterém většina kantorů nemá sebemenší podíl. Jedině snad ten, že chodí volit!
Že se vyjadřují a prostor k vyjádření dostávají ti, jejichž kompetence postačí vysypání odpadkového koše?
Tahle věta je tak nekonzistentní, že by u státní maturity neuspěla.
Že se k nim musel přidat i prezident, jest jeho právo a ba přímo i povinnost ústavního činitele. Směšné je spíše to, že se domníváte, že „nemaje co v Kuvajtu na práci“, tak učinil.
Jestliže Vám v předchozích komentářích diskutujících uniklo, z čeho že by vinili Cermat, trpíte nesporně poruchou, jenž zove se amnésia simplex a nesporně jest předzvěstí dalších neduhů, jenž Vás patrně čekají.
Bylo-li cílem generálky, jak bylo ostatně uvedeno i 18. srpna po zasedání vlády, ověřit logistiku a organizační připravenost, proč by ústy pana ministra Pepy Dobeše měly výsledky MAG 10 být „jasným důkaz toho, že české školství je nemocné“?
Cílem generálky bylo:
prověřit připravenost logistického systému
přímá zkušenost škol
informace školám a žákům
první přímá zkušenost učitelů s výkonem funkcí
a první přímá zkušenost vedoucích pracovníků škol s organizací písemných zkoušek
Podle tiskovky pana minstra byly všechny cíle MAG 10 splněny. Z čeho tedy pan ministr Pepa vyvozuje, že české školství je nemocné? Nemocný snad je pouze ministr školství. Bojím se pomyslet o jakou poruchu se jedná.
Pan ministr zase předvedl, že jedna z parafrází na název jeho strany (už jich vzniklo víc, také výstižných) "KECY VEŘEJNÉ" sedne stejně tak na partaj, jako přímo na něj.
Oponentovi příspěvku CARCY:
Doufám, pane, že nepůsobíte jako pedagog. Slovo arogance se u nás hodně zprofanovalo, ale na Vás sedí jak ulité...
Co se týče "blbých dětí", nelze to možná tak říct, ale určitě jsou oproti dřívějšku línější a přinejmenším "zblblé" médii, počítači, reklamou, námi dospěláky, aj. Atd... A co se např. kritiky na Cermat týká, proč jste se tedy nespojili a za celých 14 let příprav SM neiniciovali vznik konkurenční firmy, která by všechny požadavky na přípravu a zadávání testů uspokojila? Že by o takhle lukrativní job nebyl zájem..??
3. listopadu 2010 16:28
"Blbé děti" ? - Podcenění práce učitele ( málo známe projevy V. Havla na toto téma ), nizké platy VŠ vzdělaných lidí ve školství ( bohužel pokračuje, jak tedy chcete přilákat kvalitní mladé lidi na těch slíbených 20 000,- hrubého ), mýtus, že rodič má vždy pravdu ( mohl bych vyprávět ), bezbřehost ŠVP ( jednoduše se nic neučí, děti si hrají= tzv. "projekty" , klíčové kompetence a jejich neustálé rozkličování ), neskutečná byrokracie ve školství ( učitel více úřaduje, než učí ),....výsledkem je, že učí až tzv. "čtvrtá liga" + neaprobovaní a výsledky jsou vidět. A bude to horší, to si piště. Zatím to ještě částečně drží generace od 45 nahoru !
Konkurenční firma k Cermatu je SCIO ( ta je soukromá a pěkně drahá ). Jak někdo může ministrovi navrhovat konkurenční firmu, když CERMAT je státní ? To mě poučte.
Pro Paní Carcy, 3. listopadu 2010 10:59
Z čeho vinit Cermat? Z absolutní nepřipravenosti maturit. Z nezájmu nebo spíš neschopnosti.
Jako jeden z mnoha případů uvedu neschopnost za 6 týdnů opravit e-mail, na který škole měly chodit všechny pokyny týkající se generálky. Škola tedy získala jen ty informace, které ji poskytli kolegové z jiných škol. Na e-maily Cermat nereagoval, u dvou telefonických urgencí pracovníci Cermatu přislíbili opravu - a stále k opravě nedošlo.
To by samo o sobě stačilo. Ale ještě třeba jedna "drobnost", abyste si nemyslela, že to byla výjimka, že ostatní školy měly vše od cermatu nachystáno.
Pokyny školám se neustále měnily, i několikrát behem jednoho týdne. Návod pro studenty, jak vyplňovat záznamové archy, byl zveřejněn v neděli 10. října kolem 17 hodin. Genrálka začínala v pondělí 11. října v 9 hodin. Myslíte, že to bylo včas? Že Cermat postupoval schopně?
Víte, ono je dost věcí jinak, než čtete v novinách.
Nějak nám v této debatě uniklo její téma: reakce p. Dobeše na výroky p. Nečase.
A tato reakce je podle mě zcela adekvátní a odpovídá realitě. Pan Nečas je v ní mj. také nepřímo, ale zcela jasně, označen za zbabělce („Spuštění projektu státních maturit je o odvaze.“).
Pan premiér by si měl opravdu dávat pozor, když si kloktá hrdlo resorty, jimž zkrátka a dobře nešéfuje. Minulý týden zpochybnil kompetence Zamini, tento týden úžasně rozumí problematice školství, ach jo…
Petr S.
3. listopadu 2010 19:43
Ještě se mi vybavuje předvolební debata Nečas - Paroubek. Oba dva se tehdy vyjádřili proti nepřipraveným státním maturitám. To, že bylo ODS ve vládě přehlasováno populisty z VV a TOP09 je jiná. Hluboce se však zamýšlím nad tím, zda by ministr zahraničí a předseda TOP09 udělal maturitu z JČ.
Paní Carcy, jestli chcete vědět, jak pracuje Cermat, požádejte některého ředitele školy, ať vám pošle "souhrnný přehled výsledků" generálky za danou školu. O ochranu osobních dat se bát nemusíte, jména jsou nejen zakódovaná, ale souhrn je vytvořen tak, že mu stejně nikdo neporozumí. Jen návod na VYTVOŘENÍ souhrnu má 5 stran A4.
Prý už se objevilo několik desítek chyb ve vyhodnocení, což prý je "zanedbatelné procento" z celkového množství... V nejhorším případě tedy "zanedbatelné procento" na jaře omylem neodmaturuje :-)
A k příspěvku z 3.11.10:59
Naprosto s Vámu souhlasím, příprava ke generálce byla chaotická, průběžné informace se neustále měnily a často směřovaly k jiným osobám,než které je potřebovaly. Pokud udělal chybu Cermat /např. ve jmenných seznamech, jejichž první verze byla sestavena podle špatného harmonogramu/, nepovažoval nikdo ani za vhodné na chybu upozornit a opravit, pouze se v tichosti stáhly chybné seznamy a bez jakéhokoli upozornění umístily nové. Dětinské, neprofesionální.
Blbí kantoři píší, že nemáme blbý děti. Já si spíš myslím, že nemáme blbÉ děti!
"Trpíte nesporně poruchou, JENŽ zove se amnésia simplex a nesporně jest předzvěstí dalších neduhů, JENŽ Vás patrně čekají."
A Vy bohužel trpíte poruchou skloňování zájmena jenž, které má v češtině všechny rody, obě čísla a dokonce 6 pádů. Takže poruchou, JEŽ se zove ... a neduhů, JEŽ na Vás patrně čekají.
Když už tady chcete, vážení, moralizovat a hodnotit, co neumí naše děti a jak by neodmaturovaly, tak se prosím také naučte sami správně česky a nepomlouvejte pana knížete, jenž ve své vlasti dlouhá léta nežil, a už je to přece jen starý a senilní pán se spoustou chorob!
A prosím také pozor na ty patvary:
aby jsme, aby jste apod. Kdo neví, správně česky je to - abyste, abychom. Abyste náhodou sami nebyli těmi, kteří by maturitou z češtiny neprošli.
4. listopadu 2010 18:46
Kolik promile ?
a už je to přece jen starý a senilní pán se spoustou chorob!
A protože je Schwanzenberg již starý, tak bych mu přál tarifní výkonovou tabulku pro české školství, kterou chystá pan Drábek.
4. listopadu 2010 21:15
Důchodci mohou pracovat už bezúplatně! Nač tarif?
Okomentovat