Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Josef Dobeš obnovil práci nad důležitými vyhláškami z oblasti vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. V souvislosti s nimi dnes také předložil vládě pravidelnou zprávu v návaznosti na štrasburský rozsudek, který zavazuje Českou republiku k nápravním opatřením v oblasti diskriminace Romů.
„Je naší povinností připomínky Evropského soudu pro lidská práva řešit a připravované vyhlášky jsou další z cest, jak dojít k nápravě v odstranění diskriminace, a to nejen Romů v oblasti speciálního vzdělávání. Musíme ale dodržet veškeré náležitosti, “ vyjádřil svůj záměr bezodkladně řešit uvedenou problematiku ministr školství Dobeš. Ohradil se tak vůči kritice, že dané oblasti nevěnuje pozornost.
MŠMT obnovilo práce nad vyhláškami z oblasti vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami hned po nástupu ministra Dobeše do úřadu. „Uvědomuji si důležitost těchto vyhlášek právě z důvodu rovného přístupu žáků ke vzdělávání na našich školách a plně se s nimi ztotožňuji. Trvám ale na co nejrychlejším a pečlivým vypořádáním všech zásadních připomínek, a to i ze strany krajů a odborné veřejnosti,“ zdůraznil ministr Dobeš. Do konce listopadu by tak mělo dojít k vypořádání připomínek včetně revize nákladů. „Výsledkem musí být rozumná a kompromisní varianta vyhlášek. Do konce ledna 2011 budou novely předloženy do legislativní rady vlády,“ doplnil ministr Dobeš.
Nové vyhlášky nahradí stávající z roku 2005, konkrétně č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních a č. 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných.
O tom, že ministr Dobeš intenzivně pracuje na vyřešení problematiky speciálního školství a rovných příležitostí svědčí i dosazení Renaty Ježkové s 25letou praxí v oboru, do vedení Odboru speciálního vzdělávání a rovných příležitostí ve školství. „Novely uvedených vyhlášek jsou nyní pro nás prioritou stejně jako Národní akční plán inkluzívního vzdělávání, který, samozřejmě, pokračuje dál. Do konce listopadu se sejde pracovní skupina a jednotlivé sekce zahájí práce na přípravě strategií,“ vysvětlila další postup ředitelka odboru Ježková.
Konkrétní opatření, které vyhlášky řeší, se týkají například účasti asistenta pedagogů u handicapovaných dětí během výuky, dále zavádějí tzv. vyrovnávací opatření, specifikují podobu informovaného souhlasu a také řeší zákaz vzdělávat děti bez mentálního postižení podle RVP pro žáky s mentálním postižením.
Příloha:
CV Renata Ježková.pdf
MŠMT intenzivně pracuje na řešení problematiky speciálního školství a rovných příležitostí
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
O tom, že pan ministr Dobeš intenzivně pracuje na vyřešení problematiky speciálního školství a rovných příležitostí svědčí nejen dosazení Renaty Ježkové s 25letou praxí v oboru, ale "drobná čistka" na odboru speciálního školství, kdy byly v těchto dnech propuštěny dvě odborné pracovnice (Dr. Teplá a Dr. Kaprová) s více než 25 letou praxí, které se dané problematice věnovaly desítky let.
Nevím, jestli bude smutno nebo veselo, ale jaksi se karta obrátila, výše uvedené dámy zůstávají a odešla tvůrkyně "nové" inkluzivní a na finance si nárok nečinící koncepce Felcmanová.
je to jednoduché - žáci ze speciálních škol skončí díky šetření a EU na základkách a tam se z toho pos....
Změna vyhlášek 72/2005 a 73/2005 je jistě nutná a potřebná. Například problematika asistentů. Ale s tímto úzce též souvisejí finance. Kdy nyní všechny resorty škrtají. Myslím, že potřeba integrativního/inkluzivního vzdělávání lidí se zdravotním postižením či sociálními potřebami je již naléhavou nutností. Podle toho jak vnímám tuto situaci v zahraničí. Jestli to bude formou integrace či inkluze je asi jedno. Ale jsou na to připraveni i učitelé? A bude na zaplacení asistentů?
Mám jednu zajímavou reakci studentky, budoucí učitelky na článek "Alternativní komunikace jako prostředek vzdělávání" z 21.10.2010 viz
http://www.ceskaskola.cz/search/label/ICT?updated-max=2010-11-01T00%3A03%3A00%2B01%3A00&max-results=20
Není potřeba i řešit připravenost pedagogů na práci s takovými dětmi?
Předchozí ministr připravoval nové vyhlášky též, ale výsledky se založily do šuplíku (nemůžu nyní článek o tomto najít). Tak doufejme, že nastíněné termíny budou realitou.
Okomentovat