Kdyby se v druhém říjnovém týdnu na středních školách a odborných učilištích místo maturitní generálky konala ostrá maturita, zhruba 70 procent žáků by zkoušky, ke kterým se přihlásili, zvládlo úspěšně. Vyplývá to z výsledků maturitní generálky. Ty naznačují, že u maturitní zkoušky může neúspěšnost v řádném termínu dosáhnout hodnot mezi 15-21 %. Dnešní průměrná neúspěšnost se pohybuje kolem 13 %.
Přibližně třicetiprocentní modelová neúspěšnost odpovídá odhadům organizátorů projektu Maturitní generálka MAG´10 stejně jako fakt, že největší potíže měli žáci se zvládnutím testů z matematiky. Úroveň této modelové neúspěšnosti téměř jednoznačně naznačuje, že skutečná neúspěšnost žáků v prvním, tj. řádném termínu maturitní zkoušky, se bude pohybovat v rozmezí 15 - 21%. U současné podoby maturitní zkoušky se přitom neúspěšnost v prvním termínu pohybuje mezi 12 – 13%.
„Výsledky potvrdily naše očekávání. Procento neúspěšných se může zdát vysoké. Je ale třeba brát v potaz, že u ostré maturity nebude chybět žákům dosud neprobrané učivo závěrečného ročníku, žáci budou mít za sebou intenzivní předmaturitní přípravu a budou více motivováni u zkoušek uspět. Osobní zkušenost s testy se navíc díky generálce bez pochyby pozitivně promítne do zodpovědné volby předmětové skladby pro ostrou maturitu,“ uvedl ministr školství Josef Dobeš.
Naopak minimální dopad na míru neúspěšnosti měl podle ministra bojkot maturitní generálky, o kterém před zahájením administrace zkoušek na školách informovala některá média. K bojkotu se rozhodlo zhruba 500 žáků přihlášených ke generálce, což odpovídá 0,05 procenta z celkového počtu žáků, kteří generálku absolvovali.
Největší potíže dělala žákům v generálce podle předpokladů matematika. Tu si vybralo 44 procent maturantů, téměř 48 procent z nich by ale nyní ostrou zkoušku nesložilo. U zkoušky z českého jazyka a literatury, kterou absolvovali všichni žáci, byla neúspěšnost zhruba 22 procent.
Z cizích jazyků měli žáci největší potíže s němčinou. K té se přihlásilo 22 procent maturantů, 39 procent z nich by ale nyní zkoušku nesložilo úspěšně. U angličtiny, kterou si žáci volili nejčastěji (72 procent), by neuspělo zhruba 34 procent maturantů.
Zveřejněná čísla slouží především k orientaci organizátorů a veřejnosti. Školy a i samotní žáci dostanou výsledky v řádném termínu do 3. listopadu, a to formou žákovských protokolů.
„Maturitní generálka splnila své cíle i účel prakticky na 100%. Co se týče výsledků, poskytuje orientační, avšak velmi důležitou informaci, kterou potřebují žáci při volbě svého maturitního předmětového portfolia. Prvním listopadem totiž začíná běžet 15-denní lhůta pro podávání přihlášek žáků k maturitní zkoušce v roce 2011. Modelové výsledky neúspěšnosti u testů maturitní generálky rozhodně není třeba vnímat jako hrozbu, ale jako výzvu a případně signál, který směrem orientovat svoji přípravu na „ostrou“ maturitní zkoušku,.“ řekl ředitel Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání CERMAT Pavel Zelený.
Prezentace:
Ke stažení ve formátu MS Office MAG10 výsledky maturitní generálky 1.pps
Online v Dokumentech Google http://goo.gl/f6lU
MŠMT: Generálka potvrdila předpoklady – bolestí maturantů může být matematika
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Tady není vůbec nic k divení se. Již nejméně 15 let je učební plán ZŠ ( týkalo se osnov ZŠ, Obecná škola i RVP ) nastaven na 4 hodiny týdně.To znamená, že žáci oproti svým předchůdcům v průběhu 4 let přicházejí o rok výuky matematiky. Tehdy jsme ještě byli na špici a nyní ? Také je nefér, když se srovnávájí podmínky gymnázií a ostaních středních škol v oblasti matematiky. Na gymnáziu má dcera 5 hodin matematiky každý rok, syn na SPŠ má učební plán nastaven 4 - 3 - 2 - 3 a jsou školy, kde mají 2 - 2 - 1 - 0. Podmínky musí být srovnatelné v oblasti nejen matematiky, ale i ČJ a AJ. Určitě bych neúspěch neházel jen na učitele ZŠ a profesory SŠ. Jde o systémovou chybu.
„Výsledky potvrdily naše očekávání.“ No to asi těžko, soudruzi z NDR!
„Největší potíže dělala žákům v generálce podle předpokladů matematika. Tu si vybralo 44 procent maturantů, téměř 48 procent z nich by ale nyní ostrou zkoušku nesložilo.“
Při ostré maturitě si oněch 44% maturantů vybere cizí jazyk a kde pak bude asi ten odhad školní neúspěšnosti, soudruzi statistici?
Modelové výsledky neúspěšnosti u testů maturitní generálky rozhodně není třeba vnímat jako hrozbu, přestože tato hrozba, že třetina žáků neodmaturuje, byla ministrem školství bez oka mrknutí vyslovena.
S tou matematikou to nějak skřípe, že jo ? Asi tady bude platit přímá úměra, čim méně hodin, tim hloupější studenti. Ta nepřímá úměra, mimo jiné preferovaná skoro 20 let, říkající, čím méně hodin matematiky, tím budou výstupy kvalitnější, je nesmyslná. I s použitím "supermetod" ( nalévání vědomostí nálevkou do mozku )nedosáhneme kýženého výsledku. Matematika je dril, zase dril a jenom dril pro 80 % studentů, jimž nebylo z hůry dáno !
Duverne Vam prozradim, ze zaklady cehokoli jsou dril, dril a dril. Pro nadane i nenadane.
6. listopadu 2010 23:26
A to řekněte inspekci při hospitaci. Výpověď bude hodinová. Samozřejmě máte pravdu, ale tu měl i Jan Hus.
Okomentovat