Při dnešním zpřístupnění výsledků testů maturitní generálky jednotlivým školám se objevily případy chybného vyhodnocení testů.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy prostřednictvím Cermatu zatím registruje tři případy, u kterých došlo ke nesprávnému načtení vyplněného testu, což následně způsobilo chybné vyhodnocení testu. Celkem může jít o několik desítek podobně chybných výsledků. Přesto je toto číslo v porovnání s celkovým počtem digitalizovaných formulářů, kterých bylo celkem 1 400 000, zanedbatelné.
Maturitní generálka proběhla právě proto, aby se na takovéto a další chyby přišlo a mohlo dojít k jejich odstranění před spuštěním ostré verze státních maturit na jaře 2011.
MŠMT: Chybně vyhodnocené testy z maturitní generálky
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
19 komentářů:
Přesto jsou z těchto chybných dat vytvářena správná politická rozhodnutí, např. "Školství je nemocné" apod.
Populistická strana VV zmizí do voleb 2004 z povrchu, úplně obdobně dopadla Unie Svobody, ODA, KDS,...on ten pan ministr školství nejdříve mluví a potom přemýšlí ! A až vyrukují od ledna s novými tarify, potom je nebude milovat vůbec nikdo !!
Puďa:
Ale školství JE nemocné!
Úterní stesk podnikatele na serveru http://viditelny-macek.cz:
"...V dřívější době totiž učeň s výučním listem uměl pracovat, maturant ho uměl řídit, a vysokoškolák uměl vymýšlet, co a jak dál.
Nyní bohužel učni nejsou, a maturanti neumí ani řídit, ale bohužel ani pracovat.
A tak celá jedna generace skončí na pracovním úřadě, protože neumí ani pracovat, ani myslet. A to do doby, než z neúspěšných maturantů se opět stanou pracující, a z úspěšných maturantů buď úspěšný střední článek v továrnách a v kancelářích, nebo vysokoškoláci s možností dalšího profesního růstu.
Zůstává jen otázka: koho mám do té doby zaměstnávat?"
Petr S.
To tak dříve skutečně bylo - model I. republiky, třeba dotat i tu definitivu státních zaměstnanců. Přešli jsme definitivně na globální model pouhé spotřeby a recyklace ( jak výrobků, tak pracovních sil ). Tedy o tomto dříve fungujícím systému si můžeme nechat jen zdát. Potom se divme, že zedník bere s instalatérem 300,- Kč na hodinu.
zedník bere s instalatérem 300,- Kč na hodinu
Dohromady?
Promiňte, to měl být vtip.
Pořád dětem opakuji: učte se, studujte, ať neskončíte jako chudáci zedníci.
Až mě za ty moje kecy propustí ze školství, tak mě čeká asi pěkná "potupa". Budu zametat před svými žáky ulici. Oni se popukají smíchy, pač jim říkám "učte se, ať z vás něco je". Opak je pravdou. Řemeslníci skutečně berou pěkné peníze, protože je jich málo.
Fandím všemu, co se v téhle zanedbané zemi, v níž toho plno nefunguje, snaží o nápravu. Fandím ministrovi školství i Věcem veřejným, za to, že se snaží hnijící vody rozhýbat. A kdo by to uměl líp (a přece to zatím nezkusil!?!), ať si třeba založí další stranu.
Puďovi:
Školství je nemocné. Ne-mocné je opakem slova "mocné". Takže to platí. Naše školství je mocno tak akorát produkovat nicneznalé absolventy a nemakačenky. Diagnóza zní - všichni chtějí certifikát, ale málokdo vzdělání. Prvním krokem k ozdravění stavu musí být redukce počtu 8letých gymnázií, aby přestaly slízávat smetanu všem ostatním a dělat z ostatních škol učňovky. Dále - při fakultách by se měly zřídit fakultní školy skutečně propojené s fakultami, protože podle současného stavu se budoucí kantoři dostanou do školy jen na měsíc praxe.
Zatím to ještě není zhoubné, ale nádor už je hodně velký.
4. listopadu 2010 14:06
Osmiletých gymnázií je na počet narozených v současné době obrovské množství. Redukce o 40-50 % by školství prospěla. Osmiletá gymnázia pouze pro "nadané děti". Nyní berou běžně dvojkaře a vyjimkou nejsou trojkaři. Na druhém stupni a zbytku SŠ je potom vyluxováno . Toto je jeden z velkých problémů českého školství. O tom pan ministr nemluví nebo nechce mluvit ? Toto jsou základy, tady musí přijít ten nepříjemný řez a toho se Dobeš bojí !
Pro anonymní 14:06:
Tohle jsou jen babské tlachy!!! Doložte to nějakými čísly a ještě lépe výzkumy!
Pavel
Lidi, co to tu "plácáte"?
Statistiky jsou sice jen přesné součty nepřesných čísel, ale také dovedou být neúprosné:
Nezaměstnaných absolventů škol systematicky přibývá od podzimu 2008. Nejhůř jsou na tom mladé švadleny nebo zedníci, nejméně nezaměstnaných je naopak mezi gymnazisty. Vyplývá to ze zprávy Národního ústavu odborného vzdělávání.
4. listopadu 2010 18:55
Doložte to nějakými čísly a ještě lépe výzkumy!
Přípravná část maturity. Matematiku by neudělalo 48,4 %,....atd. To stačí úplně. Na gymnázia jdou "i dvojkaři a trojkaři" a na ostatní SŠ čtverkaři a pětkaři. To je špatně. Nemůžou existovat pouze gymnázia a učňovky ! To by nic nefungovalo, protože by chyběl střední personál ve stavebnictví, strojírenství, ICT, ...Osmiletých gymnázií je opravdu moc. Zvedám také ruku pro redukci !!
Pro anonymní 18:55
Tohle jsou zase jen babské tlachy!!! Doložte to nějakými čísly a ještě lépe výzkumy!
Přesně takhle se u nás školství řeší. Žádné podklady, žádné studie, žádné argumenty, jen samé dojmy.
Podíl všech gymnazistů na odpovídající věkové kohortě je např. v našem kraji 20%. (Republiková čísla nemám čas hledat. Najděte si je sám. Žádné drama to asi nebude.)
Chcete tvrdit, že 80% žáků u nás v kraji jsou čtyřkaři a pětkaři? Zdá se Vám, že 20% podíl gymnazistů ve společnosti je příliš velký? Postavte vedle sebe 10 lidí. Myslíte, že dva z nich by neměli být např. lékař (zde je oborů nepočítaně), právník, učitel, psycholog, herec, úředník, programátor, architekt, jaderný nebo jiný fyzik, genetik, astronom, statistik, matematik, historik, novinář, spisovatel, atd ...? Jistě ještě něco vymyslíte.
Pavel
PS: To nebyla žádná přípravná část maturity, ale maturitní generálka, test logistiky!!!
4. listopadu 2010 21:48
Tak předně - na gymnaziální studium má podle psychologů pouze 15 % žáků. Těch 5% je tedy naprosto zbytečných. Současný stav gymnaziální třídy : 1/3 kvalitní, výteční žáci, 1/3 žáci průměrní a 1/3 studenti, kteří nemají na gymnáziu naprosto co dělat. Možná to bude o něco lepší ve velkých městech, ale tady skutečně píší to, co vidím každý den. Nabereme do třídy 30 žáků a po čtyřech letech jich zbude 17 - 22 ve třídě. je to ta pověstná 1/3, která se svým IQ patří na ZŠ. My se je však snažíme udržet za koždou cenu - jde přece o naše živobytí a o naše peníze. A kvalita ?
Jestliže statistiky říkají, že nejméně nezaměstnaných je mezi absolventy gymnázií, není už toto samotné dobrým vysvědčením pro existenci gymnázií v množství, ve kterém se nacházejí?
Můžeme tady plakat, jak úroveň studentů klesá, ale ona je bídná i na učilištích, kde je to jako sázka do loterie, kolik žáků vůbec do školy dorazí a bude se účastnit výuky!
Paní ministryně Buzková měla kdysi záměr, aby ve všeobecném vzdělávání vydrželo co nejdéle co nejvíce populace. A o tom to je. Práce je málo a bude čím dál tím méně. Věk odchodu do důchodu se bude stále prodlužovat. A aby se nám mládež neválela a neflákala, není lepší, aby ten čas co nejdéle trávila aspoň třeba i pasivně ve školách?
Pravda. A co s těmi 80%?
Pro anonymní 21:48
Nesmíte psychologům všechno věřit! Stačí se podívat na našeho pana ministra. :-)
Můžete mi prosím dát odkaz na studii, která Vaše tvrzení o 15% podepře? Nebo jste to zase jen někde slyšel(a)?
Jestli je to u Vás tak špatné (opravdu jste přesvědčen(a), že jste žáky dobře diagnostikoval(a)?), jak píšete, je asi někde chyba. Ale v těch 5% to nebude. A hlavně to neznamená, že i všude jinde je to stejné.
Pavel
7. listopadu 2010 10:44
"A aby se nám mládež neválela a neflákala, není lepší, aby ten čas co nejdéle trávila aspoň třeba i pasivně ve školách?"
Chápu tyto pohnutky, ale pasivní válení se ve školách je přesně to, co nám už dnes v hojné míře školství paralyzuje. Škola přece nesmí dopustit pasivní povalování se! Pokud ano, tak snad jedině v té verzi, že by byly "školy nebo třídy ´na válení´, a ty druhé - na aktivní práci a studium" - děsná představa, kdo by asi dobrovolně učil v těch prvních?? - Ale odmítám, aby tou první skupinou byly myšleny základky, a tou druhou osmiletá G. Bohužel mám ale pocit, že to tam tak nějak spěje...
v posledních letech se začínají válet i ti z té druhé skupiny a jejich úroveň ( především logické myšlení), klesá geometrickou řadou. Pamětně se dokážou naučit několik stránek, ale vypočítat několik příkladů - hotová pohroma.
Okomentovat