Pracovníci Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání – CERMAT v průběhu dnešního dne provedli analýzu chyb, ke kterým došlo ve středu v rámci generování protokolů o výsledcích maturitní generálky žáků na školách, které se generálky zúčastnily.
Analýza ukázala, že na 24 školách z celkového počtu 1278 škol přihlášených k maturitní generálce, došlo k chybě na protokolech způsobené nečitelností, tedy k technické závadě. To znamená, že z 1,4 milionu záznamových archů vykázalo technickou chybu 425 archů, což odpovídá 0,03%. Toto procento se pohybuje hluboko pod normou obvyklou při zkušebním provozu.
Na odstranění chyb tohoto typu se intenzivně pracuje. Budou odstraněny ještě dnes a školy dostanou k dispozici opravené protokoly.
Vlivem chybného zápisu ze strany hodnotitelů zůstalo nevyhodnoceno 895 písemných prací. K řešení tohoto problému dochází po dohodě s řediteli jednotlivých škol. Velká většina uznala pochybení na straně školy a bude jej řešit ve vlastní režii. Žádosti škol o zanesení výsledků do centrální databáze budou řešit pracovníci CERMATu individuálně v co nejkratším termínu.
Míra chyb, které analýza prokázala, neovlivní zveřejněná čísla o výsledcích zkoušek u Maturitní generálky MAG´10. Po vyhodnocení všech informací budou nastaveny dodatečné kontrolní mechanismy, které zabrání opakování chyb u ostré maturitní zkoušky v roce 2011.
MŠMT: CERMAT zaznamenal technické chyby u generování protokolů o výsledcích maturitní generálky
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Po vyhodnocení všech informací budou nastaveny dodatečné kontrolní mechanismy, které zabrání opakování chyb u ostré maturitní zkoušky v roce 2011.
Myslím, že to nestačí. Pokud se vyskytly chyby, je třeba další pokus a další pokus atd. než proběhne generálka "bezchybnatě". Pak lze teprve spustit ostrý projekt.
Pokud v autoškole při zkoušce projede uchazeč na červenou křižovatku, dělá zkoušku znovu. Nestačí říct - aha, už vím, že na červenou se nejezdí a proto mi můžete řidičák dát...
Já myslím, že jde spíše o to zjistit, kde se chyba stala: špatné skenovací zařízení; učitel, který neproškrtl kolonku pro přítomného žáka; přenos dat; špatné vyhodnocení v centru.
A je-li nějaká chyba systémová, pak teprve je na místě nová generálka.
To jsou ale už druhé opravené protokoly! To už asi svědčí o systémové chybě.
Omyl, jedná se už o 4. verzi protokolů /což ovšem určíme pouze podle data a času umístění na Certis, protože Cermat nás o tom už ani neinformuje/. Liší se sice většinou pouze v percentilovém umístění, ale teoreticky bychom měli stále tisknout, razítkovat a podepisovat další a další verze.
Okomentovat