Jan Wagner: Populisté všech stran, spojte se proti státní maturitě

úterý 2. listopadu 2010 ·

Reakce premiéra Nečase na výsledek maturitní generálky zveřejněná na portálu Novinky.cz: "Myslím si, že těžko můžeme akceptovat situaci, kdy by na jaře příštího roku najednou z roku na rok nebyla schopna odmaturovat jedna třetina středoškolských studentů," je zřejmě první v očekávané sérii podobně populistických a hloupých prohlášení. Cílem generálky bylo, jak bylo ostatně uvedeno i 18. srpna po zasedání vlády, ověřit logistiku a organizační připravenost. Zkoumat a komentovat výsledky studentů, kteří jsou teprve na začátku 4. ročníku, může takto jen laciný bulvár.

Bulvární Novinky.cz během prvních hodin po zveřejnění změnily titulek článku z Nelze akceptovat, že by třetina studentů u maturity propadla, tvrdí Nečas na Nečas dostal strach, tvrdí Dobeš po premiérově kritice maturit. Premiér Nečas zřejmě také bude muset svou první reakci zmírnit, i když je možné, že bude držet basu s presidentem Klausem, který přispěchal s prohlášením: "Státní maturity je stavění domu od střechy. Jestli chceme nějakým elementárním způsobem sjednotit naše školství, tak dělat to od toho posledního okamžiku, a ne od první třídy, to se mi zdá naprosto nesmyslné." Pro úplné zrušení státních maturit se minulý týden vyslovil také senátní školský výbor.

Dlouhá léta upozorňují zaměstnavatelé, že úroveň absolventů vysokých škol klesá a vyžadují nákladná proškolení pro zapojení ve firmách. Stejně tak vysoké školy upozorňují na chabou úroveň řady maturantů. O stescích středních škol nad úrovní absolventů základních škol snad ani nemluvě. Stejně klesá úroveň výsledků českých žáků v mezinárodních srovnávacích testech. Ministr Dobeš na pondělní tiskové konferenci uvedl zkušenost z přijímacích testů českých uchazečů o studium na japonských vysokých školách, kde je na základě mezinárodní smlouvy každoročně pro ně deset stipendií: zatím žádný uchazeč přijímací zkoušku z matematiky nesložil!

Kombinace dlouholetého podfinancovávání českého školství s kapitační platbou na středních a vysokých školách přijímajících žáky a studenty bez přijímaček, která je výsledkem osmi let vlád a ministrů z řad ČSSD, je pro české školy evidentně sebevražedná. Rezidua pozitivní deviace na trendech máloco změní. Martin Profant, bývalý poradce ministryně Petry Buzkové, to ostatně před půl rokem bez skrupulí přiznal, když uvedl, že plnili jen požadavek svých voličů, kteří chtěli, aby jejich děti získaly maturitu a bakaláře snadno a bez problémů.

30 komentářů:

Simona CARCY řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 6:46  

To je zase typické spojení Jánského vršku s Hradem a PORGem. Novou maturitu děláme proto, aby se nadále bolesti českého školství nezametaly pod koberec. A když najednou vypluly na povrch, vyhlašují to modří pokrytci za nepřípustné. Jak Císařovy nové šaty, pokrytectví jako program. Je na čase si přiznat, že školy netlačily žáky k úspěchu a žákům to přirozeně vyhovovalo. A tak máme výsledky, které se nehodí!

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 10:13  

To již bude jen politické rozhodnutí, protože dosavadní státní politika posledních více jak 20 let hlásala : "Chceme co nejvíce středoškolsky a vysokoškolsky vzdělaných lidí, aby jsme se co do počtu absolventů přiblížili západním zemím". Nyní přichází logická sprcha a pěkně studená. Zjistilo se, že to s IQ národa nebude až tak moc dobré. České školství je skutečně hodně nemocné. Bezbřehost ŠVP, dvojkolejnost při vzdělávání ( nadměrné množství osmiletých gymnázií, která berou základním školám i trojkaře ), vysoká neaprobovanost pedagogického sboru na II. stupních ZŠ, nekvalitní výuka na středních školách, ......, nechuť absolventů PdF nastoupit do školství ( nejde jen o peníze ), feminizace školství, ...těch ne je samozřejmě více.

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 10:28  

Pardon, asi su hlópe, ale bylo-li cílem generálky, jak bylo ostatně uvedeno i 18. srpna po zasedání vlády, ověřit logistiku a organizační připravenost, proč byly ústy pana ministra Pepy zveřejňovány výsledky hned v neděli v nechvalně známém pořadu pana Moravce na ČT24? Zkoumat a komentovat výsledky studentů, kteří jsou teprve na začátku 4. ročníku, může takto jen laciný bulvár? A pan ministr nic? To není hloupé, jestliže ministr školství hovoří o třetině maturantů, kteří by neudělali maturitu?

Co je na tom hloupého, jestliže se informací páně ministra chopí nejen bulvární, ale i „nebulvární“ média? Média prostě pracují s informacemi, které vypustil pan ministr, nic víc! Při zveřejnění výsledků maturitní generálky z úst pana ministr nezazněla jediná informace, že cílem této monstrance bylo ověřit logistiku a organizační připravenost středních škol. Nezazněla jediná informace, že by výsledky mohly být ovlivněny i jinými faktory, než je nepřipravenost a nízká úroveň maturitního ročníku. A že je těch dalších intervenujících proměnných celá řada.
Například:
(1) špatné načasování maturitní generálky / testuje se něco, co ještě maturanti nebrali, co probírají a ještě nemají osvojené učivo
(2) špatná konstrukce testů / testy měří něco, čemu nebyla v předchozích letech věnována zejména na středních průmyslových a odborných školách včetně SOU pozornost
(3) špatné nastavení cut-off-scoru, tj. mezní hodnoty, která se v zahraničí stanovuje až na základě všech získaných výsledků, tedy nikoli ad hoc, ale ex post.

Ministr Dobeš na pondělní tiskové konferenci uvedl zkušenost z přijímacích testů českých uchazečů o studium na japonských vysokých školách, kde je na základě mezinárodní smlouvy každoročně pro ně deset stipendií: zatím žádný uchazeč přijímací zkoušku z matematiky nesložil!
Podobné argumenty může používat jenom blázen. Skládat testy v angličtině či dokonce v japonštině by byl schopen jedině excelentní gymnazista na bilingvní škole, nikoli běžný maturant z Česka. Kolik Američanů, Britů či Francouzů by bylo schopno složit třeba českou maturitu?
Současné „výsledky“ maturitní generálky nejsou jen výsledkem 12 let vlád a ministrů z řad ČSSD. Na vládních postech se stejně vystřídala hromada modrých i zelených ptáků. To by nesporně pan redaktor Wagner měl vědět a neblbnout lidem hlavy pravicovou demagogií.

Nelze akceptovat, že by třetina studentů u maturity propadla, tvrdí Nečas a má zjevně pravdu.
Maturitní generálka měla ověřit připravenost státní maturity a odpověď na tuto otázku je naprosto jasná jako facka. Státní maturita prostě z řady důvodů a příčin připravená není. Ať se tedy s touto informací všichni ti decision-makers popasují a vyvodí z toho závěry. Bude to jedině a jedině jejich průser. Tolik soudních sporů by ostatně stát příští rok ani nezvládl.

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 10:30  

Pardon, asi su hlópe, ale bylo-li cílem generálky, jak bylo ostatně uvedeno i 18. srpna po zasedání vlády, ověřit logistiku a organizační připravenost, proč byly ústy pana ministra Pepy zveřejňovány výsledky hned v neděli v nechvalně známém pořadu pana Moravce na ČT24? Zkoumat a komentovat výsledky studentů, kteří jsou teprve na začátku 4. ročníku, může takto jen laciný bulvár? A pan ministr nic? To není hloupé, jestliže ministr školství hovoří o třetině maturantů, kteří by neudělali maturitu?
Co je na tom hloupého, jestliže se informací páně ministra chopí nejen bulvární, ale i „nebulvární“ média? Média prostě pracují s informacemi, které vypustil pan ministr, nic víc! Při zveřejnění výsledků maturitní generálky z úst pana ministr nezazněla jediná informace, že cílem této monstrance bylo ověřit logistiku a organizační připravenost středních škol. Nezazněla jediná informace, že by výsledky mohly být ovlivněny i jinými faktory, než je nepřipravenost a nízká úroveň maturitního ročníku. A že je těch dalších intervenujících proměnných celá řada.

Například:
(1) špatné načasování maturitní generálky / testuje se něco, co ještě maturanti nebrali, co probírají a ještě nemají osvojené učivo
(2) špatná konstrukce testů / testy měří něco, čemu nebyla v předchozích letech věnována zejména na středních průmyslových a odborných školách včetně SOU pozornost
(3) špatné nastavení cut-off-scoru, tj. mezní hodnoty, která se v zahraničí stanovuje až na základě všech získaných výsledků, tedy nikoli ad hoc, ale ex post.

Ministr Dobeš na pondělní tiskové konferenci uvedl zkušenost z přijímacích testů českých uchazečů o studium na japonských vysokých školách, kde je na základě mezinárodní smlouvy každoročně pro ně deset stipendií: zatím žádný uchazeč přijímací zkoušku z matematiky nesložil!
Podobné argumenty může používat jenom blázen. Skládat testy v angličtině či dokonce v japonštině by byl schopen jedině excelentní gymnazista na bilingvní škole, nikoli běžný maturant z Česka. Kolik Američanů, Britů či Francouzů by bylo schopno složit třeba českou maturitu?
Současné „výsledky“ maturitní generálky nejsou jen výsledkem 12 let vlád a ministrů z řad ČSSD. Na vládních postech se stejně vystřídala hromada modrých i zelených ptáků. To by nesporně pan redaktor Wagner měl vědět a neblbnout lidem hlavy pravicovou demagogií.

Nelze akceptovat, že by třetina studentů u maturity propadla, tvrdí Nečas a má zjevně pravdu.
Maturitní generálka měla ověřit připravenost státní maturity a odpověď na tuto otázku je naprosto jasná jako facka. Státní maturita prostě z řady důvodů a příčin připravená není. Ať se tedy s touto informací všichni ti decision-makers popasují a vyvodí z toho závěry. Bude to jedině a jedině jejich průser. Tolik soudních sporů by ostatně stát příští rok ani nezvládl.

Simona CARCY řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 10:49  

Nelze akceptovat,že třetina propadne. Tak s touto filozofií by se dalo pracovat i v jiných oblastech - třeba nelze připustit, že 2% populace má sedět v kriminále. Tak jich 160000 propustíme, a kvóta bude splněna. Počet uvězněných bude odpovídat teorii. Tak tohle chce strejda Nečas. Neodpovídají-li fakta teorii, je třeba fakta zavrhnout. Strčit hlavu do písku a dělat, že takhle je to lepší. To je přesně to, co by rád zakonzervoval ten "hlópe" diskutující nade mnou. Vezmou rozum do hrsti a neblbnou, pane "hlópe" anonymní...

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 10:56  

Pane Jane Wagnere,
nechci být nezdvořilý, ale co uděly pravicové vlády od roku 2006 pro české školství ?
Těch 12 let vlády socanů mi taky časově nějak nesedí.

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 11:01  

Ja ne su tak hlópe, jak by jste si přála, Frau Carcy. Ja jen nesu bigotní demagog.

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 11:38  

Na nezodpovědná a hloupá prohlášení pana prezidenta jsem již zvyklý, a navíc je to poslední prohlášení zcela v souladu s propadákem soukromých středních škol, za které kope Klaus ml. i Klaus st.

Na nezodpovědná a hloupá prohlášení pana premiéra jsem si ještě nezvyknul, ale už začínám.

Pan Wagner mi mluví z duše. Jen to pokažené školství bych nesváděl na ČSSD, neboť MŠMT řídili i legrační lidé ze Zelených, kteří byli silně podporováni populisty a nemoudrými lidmi z Parlamentu v čele s Waltrem Bartošem; tito parlamentní „odborníci“ podle toho, jak se zrovna schylovalo k volbám, vytrvale odkládali státní maturitu, uzákoněnou školským zákonem již v roce 2004.

Petr S.

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 11:53  

Za špatnou úroveň maturantů ale nejsou odpovědni pouze sami maturanti/i když svůj podíl mají/, ale zřejmě chybná politika MŠMT v čele se všemi ministry - bývalými i současným. Ale následky ponesou pouze studenti. Máme RVP,ŠVP, programy preventivní, environmentální, děláme autoevaluace, řešíme kompetence a ministr školství je najednou překvapen tím, že naše děti neumějí číst, psát a počítat.

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 12:05  

Pardon, pan prezident má, i když se to mnoha lidem nelíbí, pravdu, když říká, že škola se staví od základů a nikoli od střechy.
To, že 30-20% středoškoláků neodmaturuje, nic neřeší. To nevyřeší situaci sekundárního školství.
Velmi módní je termín "prorůstová opatření" a právě tohle by české školství potřebovalo. Řešením je 5-6% z DPH do školství a nikoli takové ptákoviny jako je gilotinování maturantů na konci jejich studia či základních škol s pomocí srovnávacích zkoušek u páťáků a deváťáků.
Co taky můžete čekat od ministra - psychologa, že?
Je to hanba, jakou reputaci nám psychoušům dělá tenhle greenhorn!

Luděk Blaha řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 12:34  

1. Jediným smysluplným závěrem maturitní generálky je fakt, že státní maturity mohou ve školním roce 2010/2011 proběhnout!

2. Za míru svojí vzdělanosti nesou plnou odpovědnost sami žáci. (u žákyň si nejsem jist)

Janek Wagner řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 12:39  

Milý, Anonymní, máte pravdu, nebylo to 12 let, ale desetiletí, již jsem text opravil. Vzhledem k značné setrvačnosti systému školství jsem jen upozornil, že sklízíme setbu vlád ČSSD.

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 13:50  

Ono je vlastně jedno, jestli generálka byla nebo nebyla, a s jakým výsledkem. Od si totiž každý (politik, novinář, pisatel tohoto fóra,já (?)...) mele svou, podle toho, jestli je promaturitní, protimaturitní, oranžový, zelený nebo modrý, popř. kombinace vztahu k maturitě s barvou. Snad bychom mohli zaujímat stanoviska více podle našeho učitelského náhledu. Já jsem se změnil z bezbarvého promaturitního (původní myšlenka není špatná) na bezbarvého protimaturitního (provedení je obludné, cíle nejsou dodrženy).
Určitě zafungovaly faktory, které úspěšnost u generálky zhoršily, a výsledky ostré maturity budou lepší (méně špatné). Procento úspěšnosti tu není tak podstatné - a stejně si každý z toho vyextrahuje co chce. Já se ptám - opravdu jsou různobarevní promaturitní zastánci přesvědčeni,že výstupem je maturita, kterou bude někdo (asi trh práce, VŠ) schopen porovnávat? Kolik tímto robustním systémem odhalíme černých maturantů (tj. takových, kteří by to za minulé maturity "dostali" neprávem)? Co říká špatně prezident Klaus - v tom někdo nevidí jasnou elementární logiku, protože to řekl Klaus? Na základce se píšou polovině žáků čtyřky, aby to nebyly pětky. Kolik žáků by dnes mohlo opakovat sedmou třídu pořád dokola? Co tady blbneme s ŠVP, a žáci na SŠ neumí sečíst dvě záporná čísla nebo zlomky? Na SŠ se dostanou žáci z nižších ročníků, přijímačky vymizely díky dalšímu bonbónku tří přihlášek. A my to najednou zachráníme státní maturitou? A bude to úspěch, když 20% jich neprojde, což např. bude znamenat, že 70 %úspěšných žáků zvládne 35% otázek z matematiky, a zbylých 10% o něco lépe? S tím už budeme spokojeni?

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 14:01  

Hele, pane Janek, Vy snad chodíte i po ulici pořád jenom doprava. To není zdravé. Soc-dem sice setbu zasela, ale maturitní zahrádku snad zalévaly i jiné partaje, ne?
tedy, nevím čím zalévaly, ale vyrostla celkem slušná Adéla, co povečeří příští rok na jaře pár tisíc maturantů.

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 14:27  

"Cílem generálky bylo, jak bylo ostatně uvedeno i 18. srpna po zasedání vlády, ověřit logistiku a organizační připravenost. Zkoumat a komentovat výsledky studentů, kteří jsou teprve na začátku 4. ročníku, může takto jen laciný bulvár".Komentovat výsledky ale chce také odbor školství na magistrátu, který už rozeslal k vyplnění dotazníky o úspěšnosti žáků při generálce.

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 14:46  

A propos - v otázce špatného nastavení mezní hodnoty je to opravdu zajímavé.
Nastavení cut-off-scoru, tj. mezní hodnoty, která se v zahraničí stanovuje až na základě všech získaných výsledků ex post a nikoli ad hoc, máte pravdu.
Současné stanovení mezní hodnoty je totiž směšné - 45% úspěšnosti.

U ověřovacích testů začíná zpravidla mezní hodnota na 50%. Žák, který zvládne test na 50% prostě učební látku nezvládl. A teprve od této hodnoty jsou stanovovány známky 4-3-2-1.
To, co říkal Mr. Zelený na tiskovce je hloupost buď jeho nebo opět jeho neznalost psychometrické teorie.
Někde jsem dokonce viděl mezní hodotu na úrovni 33%. To je ovšem výborné. Maturanti mohou zvládnout jen třetinu testu o občansko-společenského základu. Báječné. Blahopřejeme!

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 15:30  

Pane Wagnere,

proboha, nechte toho partajničení! Tento prostor se snaží býti odborným školským serverem, nekažte to. Navíc - moji zmínku o poslanci Bartošovi z ODS jste „velkoryse“ buď pominul, nebo nerozumíte obsahu psaného textu. Bartoš je jeden z nejhorších populistů přes školství v PSP ČR a osobně zařídil tři přihlášky na SŠ (původně navrhoval přihlášek PĚT!) a osobně před volbami 2008 a 2009 inicioval novely školského zákona odkládající společnou část MZ s cílem vyhovět hnutí 110 tisíc adolescentních voličů na Facebooku.

A naopak – paní Buzková opravdu asi nelámala rekordy v neodborném vměšování se do vzdělávací politiky – a bylo to možná dobře a ministerstvo mohlo někdy i pracovat. Neustálé personální a rádoby odborné turbulence za následujících ministrů Kopicová-Kuchtová-Liška-Kopicová chodu MŠMT jen stěží prospěly.

Příspěvku 2. listopadu 2010 14:46 říkám ANO! Kdybych jako kantor nechával projít žáky se skórem 45% nebo dokonce 33%, musel bych si před zrcadlem plivnout do očí…

Petr S.

Janek Wagner řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 16:07  

Pane Petře S., jsem od dob OF bezpartijní a pokud jsem spojil desetiletí vlády ČSSD s mizerným stavem školství, nebylo to kvůli tomu, že bych stranil aktérům čtyřletky zahájené Kuchtovou. Určitě by ale stálo za to rozebrat, co za nevměšování Buzkové odborníci na ministerstvu a jeho přímořízených organizací učinili či odstartovali. Zkuste to, prosím, můžete o tom napsat i článek, který promptně zveřejním i pod pseudonymem.

Luděk Blaha řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 16:37  

Kdybych jako kantor nechával projít žáky se skórem 45% nebo dokonce 33%, musel bych si před zrcadlem plivnout do očí…

Obstojně jsem si, pane S., zaflusal zrcadlo, než mi došlo, že úspěšnost zaslinění si zraku nezávisí na mojí pozici vzhledem k zrcadlu, ale na poloze těla. Jako nejschůdnější k naplnění této formy pokání se mi jeví poloha horizontální a to na zádech.
A mám se co činit, neboť jsem vázán hranicí 30%.

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 17:25  

2. listopadu 2010 16:37 - Luďku ?!
Já se bohužel na ZŠ musím řídit klasifikací :
100% - 90% - výborně
89% - 75 % - chvalitebně
74% - 45 % - dobře
44 % - 20 % - dostatečně
19 % - 0 % - nedostatečně
Tedy, pokud nechceme, aby propadlo na ZŠ 50 % žáků, tak musíme akceptovat tento systém.
Při výuce na SŠ je 50 % znalostí již nedostatečná. Co s tím ?
Ignorant

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 17:27  

Omlouvám se Luďkovi - vzkaz patří jinému .

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 17:37  

"Obstojně jsem si, pane S., zaflusal zrcadlo, než mi došlo, že úspěšnost zaslinění si zraku nezávisí na mojí pozici vzhledem k zrcadlu, ale na poloze těla. Jako nejschůdnější k naplnění této formy pokání se mi jeví poloha horizontální a to na zádech."

Kdepak, Luďka Blahu já miluju! Jedině kvůli takovým příspěvkům stojí za to zůstat ve školství. Je tam sranda, teploučko, nefučí na mne z ulice a občas zajdu na Českou školu a dokonce se i zasměju.
Co bych v tom svém věku ještě chtěl?
Z toho by byl ministr jako víno!

Anonymní řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 19:23  

milý Jane Wagnere,
stále mi to nějak časově nesedí ( ti socani ) . 1998 - 2006 vlády Zemana, Špidly a železničáře Grosse a Paroubka. Není to desetiletí ! Je to 8 let. od revoluce je to let dvacet. Z toho logicky vyplývá, že pravice zde měla vliv skutečně 12 let a to i na české školství. A výsledky ?

Janek Wagner řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 20:31  

Mea culpa, mea maxima culpa. Skutečně jde o osm let, ale tvrdit, že zbývajících 12 let z 20 byly u moci pravicové vlády také není nejpřesnější. Českou Pithartovu vládu 1990-2 bych tak asi neoznačil, stejně jako Fischerovu...

Zen řekl(a)...
2. listopadu 2010 v 23:37  

Pokud si dobre vzpominam, tak jednotne maturity byly zruseny panem ministrem Pillipem, coz jaksi nebyl clen levicove vlady ...

Co se tyka pani Buzkove, tak ta jako dosud jedina dokazala prosadit REALNY (tj. nejen hlasite oznameny a potichu stazeny) rust ucitelskych prijmu. O takovych nepodstatnych drobnostech jako Bila kniha, ... se ani nebudu zminovat.

poste.restante řekl(a)...
3. listopadu 2010 v 13:45  

Ono snad nejde o to, jestli je šéfem resortu chlapík či dáma v oranžovém, modrém či nějak pruhovaném tričku.

Z tohoto pohledu byl tedy závěr článku pana Wagnera poněkud manipulativní, což většina diskutujících briskně odhalila. Koneckonců není to poprvé.

Mnohem víc jde o to, zda příslušný ministr školství pomohl, uškodil, či řekněme "neublížil".

Samotný záměr zavést státní maturitu byl z tohoto hlediska jednoznačně správným krokem. Jiná věc je, co z tohoto záměru nakonec vyrostlo. Podíl viny je v tomto smyslu srovnatelný na všech stranách. Všichni mohli zabránit vzniku paskvilu a neučinili tak.

Stejně tak tlak na masovost středoškolského i vysokoškolského vzdělání se táhnul jako nit prakticky všemi polistopadovými vládami i politickými reprezentacemi. Všichni se oháněli statistikami o nízkém podílu absolventů vyšších stupňů vzdělání v celkové populaci.

A jeden vedle druhého naslouchali všichni ministři hlasům všemožných teoretiků a demagogů, kteří prosazovali "projekty", "kompetence" a ŠVP.

Když k tomu přidáme inkluzivní vzdělávání jen na papíře, ale bez reálné podpory, administrativně naprosto šílený systém tří přihlášek na SŠ, explozi "edu-byznysu", soukromých SŠ a VŠ, neúměrný počet míst na gymnáziích a hlavně likvidační systém financování škol, tak jsme tam, kde teď jsme.

Divit se tomu mohou pouze ti, kteří celou dobu stáli mimo školství. I když někteří ho měli vlastně spravovat.

Vít Pátek řekl(a)...
3. listopadu 2010 v 14:54  

Soc-dem vládám nikterak nefandím, nicméně nacházím v historii MŠMT nejnesmyslnější (i největší) škrty a největší zvyšování chaosu a bezkoncepčnosti hlavně v dobách působení ministrů pravicových a "blíže neurčených" vlád -
včetně těch před r. 98.

Pokud jde o výroky pánů Dobeše a Nečase, jsou jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet. Oba jsou nekompetentní i populistické, jen každý jinak.

Luděk Blaha řekl(a)...
3. listopadu 2010 v 16:29  

Časy se mění. Dřív si lidé nadávali do inteligentů, dnes si lají do populistů.
Nejspíš podle toho, co je v té které epoše k mání převážně.
S ohledem na vývoj vzdělanosti národa počítám, že skončíme nakonec u historicky osvědčených pitomců.

Puďa řekl(a)...
3. listopadu 2010 v 19:02  

Jen v málu příspěvků jsem našel informaci o tom, že principem generálky bylo jen ověřit logistiku.
Maturanti na naší škole zaškrtávali jak sportku, část usínala při psaní na lavici (asi jsme je špatně motivovali, pane ministře). A nakonec ti, kteří to vzali vážně, udělali. Ti co to vzali jen jako legraci, dopadli nejhůře snad až v republice.
Celkem v mé třídě jen jeden odmaturoval. Ostatní třeba nezvládli jeden předmět z vybraných tří - tedy dva by zvládli.
To, že magistrát v Praze chce výsledky využít k žebříčku škol, je výsměch. Je to stejné, jako by každý ředitel měl zvolit jedno číslo od 1 do 100, a pak by se dělal žebříček podle úředníky předem připravené posloupnosti těchto čísel.
Proto díky, Luďku Blaho (2. listopadu 2010 12:34). Vaše závěry jsou jediné možné.
I když si do připravenosti rýpnu - máme žáka, který má úspěšnost v testu 114 % a je nejlepší v republice. Toto systém neošetřil.

Zen řekl(a)...
6. listopadu 2010 v 23:23  

Pane Patku, s tim slovem nekompetentni si davejte pozor. Pred casem mi zde bylo dokazovano, ze to znamena, ze dotycny nema pro svou praci "bumazku", ne ze tomu h* rozumi ... :-)

Jinak souhlas.

Ostane kazdy si muze povsimnout, ze se pred volbami zvasni o spolecnosti vzdelani, znalostni ekonomice a podobne, ale MSMT je standardne poskytovano nejslabsimu koalicnimu partnerovi.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.