V minulém článku Ovlivňuje syndrom housete pouze ICT gramotnost? nás odborný asistent vzdělávacích technologií z University of Central Oklahoma Wesley Fryer dovedl k úvaze nad tím, co si myslet o učiteli, který pro určitou výukovou aktivitu využívá stále stejnou počítačovou aplikací a o jiná, nová, a mnohdy lepší, řešení se nezajímá. Podle něj je takový učitel hendikepován syndromem housete a vystavuje se značnému riziku, že nebude dosahovat nejlepších výsledků. Zůstaňme u Wesleye ještě chvíli a podívejme se, jak ve své knize (Powerful Ingredients for Blended Learning), kterou připravuje s kolegyní Karen Montgomery, definuje učitele – začátečníka v oboru vzdělávacích technologií.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Pane doktore, tato část je přimo Wesley?
"Převedení výkladu do PowerPointu, vytvoření pracovního listu ve Wordu a přijmutí vypracovaných úkolů mailem sice usnadňuje práci, ale jedná se ve skutečnosti jen o automatizaci tradičních výukových postupů. ICT gramotnost současných učitelů musí jít nad rámec těchto zcela samozřejmých schopností."
Ačkoli se ráda řadím do vyšších pater ICT dovedností (řekněme alespoň 6 bodů), musím si klást otázku, jestli toho na učitele v některých chvílích nenakládáme příliš.
Samy si vytvoří švp, samy se mají doučit dovednosti, které nezískali na VŠ, nakonec by si mohli psát své vlastní učebnice (a to není ze sféry sci-fi, to opravdu někteří odborníci tvrdí)...
Mysleme také na to, že jsou to "jen" lidé se svým soukromým životem.
Ale jinak nelze než souhlasit. Bylo by moc pěkné, kdyby byly technologie používány na slušné úrovni a smysluplně.
Jako vždy se jedná o můj výklad toho, co chtěl autor říci. Slova možná nesedí, ale za význam ručím.
Zde je původní text:
"While many teachers, librarians and administrators use email, word processors and presentation software today, those types of computer use only scratch the surface of what should constitute “computer literacy” or “digital literacy” today."
Pro Pavlínu:
Vykládáte si to špatně, myslíte-li si že očekávám iniciativu v tomto směru od samotných učitelů. Je to problém celospolečenský, který se musí řešit komplexně. Na prvním místě je koncepce. Zdá se, že tu již pro příští roky máme. A sice plošné testování.
Já se ale odradit jen tak nenechám. Chybí málo, a budou mě všichni považovat za tichého blázna. Nejlepší na tom je to, že zrovna sedím v Kodani na konferenci Eminent a poslouchám referáty na úrovni OECD a vlád, jak je důležité takovou koncepci aktualizace vzdělávání v souvislosti s využitím technologií mít. Tak nevím, kdo je blázen! Někde je ale určitě chyba.
Prosím admina, aby opravil ty moje hrubky. Fuj!
Takže prosím "sami" a ne "samy", dokonce dvakrát. Ach jo, zase si říkám o malér!
Pro pana Brdičku:
Je to opravdu těžké. Na jedné straně je tu pocit, že je opravdu něco v nepořádku a potřeba něco s tím dělat; na druhou stranu příkazy shora jsou opravdu někdy pěkně "mimo mísu".
Prosím, o testech mi nemluvte, nutí nás vyhodit švp (a naši neplacenou práci) z oken a zase začít šprtat!
Hlavní problém je, že učitelé - pokud se v tomhle ohledu vůbec angažují - se snaží naučit obsluhu počítačů nějakým školometským biflováním. Bohužel spousta kursů takhle postupuje. Jenže takhle to nefunguje, to je o logice. Pochopíte-li logiku systému, bude vám zcela lhostejné, jaké máte prostředky k dispozici, jaké programy, jaký operační systém.
Okomentovat