Marek Přibil opět ukázal svoji neprofesionalitu a v článku s titulkem Slib 4,5 miliardy pro základní školy spadl pod stůl nehorázně lže.
Rozeberme si některá tvrzení z článku:
„Ano. Vycházel. Minulý čas je v pořádku, protože kde nic tu nic,“ shodují se ale nyní rozzlobení ředitelé. Účty škol zejí prázdnotou.
Ze zhruba 3800 mimopražských základních škol o dotaci v projektu EU peníze školám požádalo k 7. říjnu, tedy po 3 měsících od zahájení příjmu žádostí o dotaci, jen zhruba 1149 škol, tedy necelá třetina.
„Žádost o finance na náš školní projekt, což je vytváření digitálních výukových materiálů, jsme podávali, jakmile to šlo. Koncem května,“ řekl v pondělí Právu Petr Mouryc, ředitel jihlavské ZŠ T. G. Masaryka.
Žádosti bylo možné podávat až od 4. června. V červnu bylo podáno a schváleno 380 projektů škol, u těchto prvních škol došlo ke skluzu o cca 5 týdnů díky nekonání odboru CERA po volbách. Po znovuzahájení prací se zjistilo, že odbor nestíhá zpracovávat stovky žádostí, protože před projektem EU peníze školám byl počet řádově menší. Odbor díky nedostatečné přípravě na zpracování žádostí zkolaboval. Bohužel dodnes nekomunikuje se školami a nedokázal se školám za situaci omluvit a vysvětlit situaci.
„Dodneška nic na účtu nemáme. Vše platíme z rezerv. Například kurz v rámci projektu nás vyšel na 12 tisíc,“ podotkl Mouryc.
Celkem 648 škol akceptovalo Rozhodnutí o přidělení dotace a může projekt realizovat. Problém mají především školy, které si vybraly šablony vyžadující dělení hodin a je třeba zaplatit práci navíc. U ostatních šablon je situace jiná, dodavatelé nabízejí například prodloužení splatnost faktur s ohledem na situaci škol.
Skluz v transferu 60% zálohy na dotace je bezesporu nepříjemný, ale projekt EU peníze školám pokračuje a jak se zdá, stále zřejmě vadí milovníkům centrálních dodávek.
Jan Wagner: Marek Přibil opět lže v Právu
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 comments:
Někdo tu opravdu hodně lže.
Smutné je, že i v rámci projektu EU peníze do škol, který měl pomoci nejen školám "dostat rychle a jednoduše" do pytlíčku nějaké peníze navíc, ale HLAVNĚ!!! celému operačnímu programu vylepšit obrázek o celkovém čerpání, se ukázalo, že neschopní pracovníci odboru CERA, o Řídícím orgánu odboru 41 ani nemluvě, nezvládnou svůj základní úkol (=ukočírovat a odkontrolovat tok peněz určených na zkvalitnění vzdělávání) ani při zjednodušeném procesu administrace. NEBO ŽE BY BYL PROBLÉM V TOM, ŽE NEZMÁKLI ANI SAMOTNÉ NASTAVENÍ TOHO ZJEDNODUŠENÍ? Plánování, předvídavost a především (ne)dodržování stanovených lhůt je hlavním problémem celého procesu bez ohledu na to, jaký ministr momentálně na MŠMT sedí. Toto se táhne historicky od samotného zahájení implementace OP VK. Držím palce všem školám a přeji pevné nervy ředitelům a pedagogům.
Nevím proč se ředitelé škol tak diví, že ještě nemají peníze na účtu, když v příručce pro žadatele je jasně napsáno:
1. Úspěšnému žadateli je vydáno Rozhodnutí o poskytnutí dotace cca do 3 měsíců od přijetí projektové žádosti na MŠMT.
2. 1. záloha – bude stanovena ve výši 60 % rozpočtu projektu; odeslána bude do 30 dnů od písemného doručení akceptace Rozhodnutí o poskytnutí dotace příjemcem na poskytovatele podpory.
Z uvedeného je celkem jasné, že možnost realizovat projekt od 1.9.2010 byla od začátku nereálná.
Čtyři měsíce na vyřízení + 14 dní na přeposlání akceptace rozhodnutí (neboť v pružnost našich ředitelů nevěřím)+ cesta peněz přes krajský a obecní účet cca dalších minimálně 14 dnů = 5 měsíců.
Tedy červen, červenec, srpen, září a říjen. To vše za podmínky, že projekt byl podán na začátku června.
Myslím, že Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost by se měl přejmenovat na vzdělávání pro neschopnost (v tomto případě ředitelů, kteří si neumí ani přečíst příručku s porozuměním) a doporučoval bych je zařadit do šablony na podporu čtenářské gramotnosti.
Pokud skočili na špek tomu, že v příloze bylo uvedeno několik možností, kdy začít projekt realizovat, tak jsou blázni. To si jen úředníci na MŠMT neuvědomili, že legislativní proces vše zdrží. Příručka byla připravována tak zhruba před rokem.
Nevím proč se ředitelé škol tak diví, že ještě nemají peníze na účtu,
Pokud byla možnost čerpání od 1.9.2010 od počátku nereálná, pak to mělo být hned od prvopočátku deklarováno a podobné projekty rovnou vyřazeny.
Místo toho bylo učiněno spousta příslibů a vyhlášení - stačí se podívat do archivu České školy a MŠMT.
http://www.ceskaskola.cz/2010/06/msmt-do-projektu-eu-penize-skolam-se.html
nebo zde:
http://www.ceskaskola.cz/2010/05/eu-penize-skolam-odpovedi-msmt-na_24.html
Cituji:
Pokud bude doba schvalování kolem 3 měsíců, jak jsem se dočetl, a pokud budeme chtět začít se začátkem školního roku, bylo by třeba již pomalu zadávat žádost. Je tedy reálné začít čerpat peníze ještě letos?
Ano, je to reálné. Žádost je nutné podat co nejdříve.
Problém ale není v tom, že peníze ještě nejsou na účtech.
Problém je v tom, že stávajícím tempem vyřizování žádostí tam nebudou ani po novém roce.
Podle Vás tedy současné problémy nijak nesouvisí s rozhodnutími nového ministra?
http://www.ceskaskola.cz/2010/09/ministr-skolstvi-dobes-vymenil-dalsiho.html
http://www.lidovky.cz/vv-zmrazily-ministerske-penize-zakazaly-vypisovat-vyberova-rizeni-1iw-/ln_domov.asp?c=A100715_205547_ln_domov_kim
http://www.ceskenoviny.cz/domov/zpravy/535277
Ano, děkujeme za konkrétní zdůvodnění toho neúspěchu - přesně se ukazuje, že slib "dostat EU peníze do škol" rychle a bezbolestně nebyl již provázen zjednodušením pravidel(lhůty pro schválení projektové žádosti, vydání právního aktu, akceptace a konečného transferu zálohy etc.). A zjednodušení ve smyslu zkrácení lhůt mělo být nastaveno současně se šablonami jako nejdůležitější předpoklad rychlého přesunu prostředků.
1. EU peníze školám je jako jediný pro všech 3800 mimopražských základních škol a realizace je v rukou ředitele a jeho kantorů. Kam putovala miliarda v krajských projektech a stamiliony v individuálních se nemá často ani smysl pídit. Desátek agentuře, desátek nastrčeným firmám, zajišťujícím cinknutá výběrová řízení, kam oko pohlédne. A kolika škol se tyto projekty týkaly? Kolika stovek škol? Takže záměr byl podle mne správný, vyplnit šablony v Benefitu bylo opravdu jednoduché.
2. Pracovníci CERA školám podávali a dodnes podávají zavádějící informace. Nejprve o 3 měsících na kompletní vyřízení žádosti, koncem červen o tom, že prvních 400 schválených škol bude mít peníze na účtě do měsíce. Vitula si zasloužil víc než vyhazov...
Vážený pane Františku Roubíku.
Váš rovnostářstvím prorostlý názor mne v době reálného kapitalismu velmi zaskočil. Jestli se pídíte po tom, kam putovala miliarda v krajských projektech tak vězte, že naše základní škola má již jeden projekt za sebou, jeden nyní realizuje a jeden před sebou. A to vše (klidně si k tomu sedněte abyste hrůzou nespadl) bez desátku agenturám a cinknutým firmám a bez jakékoliv známosti či protekce. Tyto projekty se také týkaly všech škol, pardon bohužel jen všech schopných škol se schopnými řediteli či učiteli, kteří se nebáli do toho jít. Navíc na krajích zůstávají peníze ležet (hlavně v 1.2 Rovné příležitosti), protože ředitelé některých škol jsou naprosto neschopní si na ně došáhnout tím, že zpracují smyslpuný projekt, který by vůbec bylo možné schválit.
K bodu dvě lze jen poznamenat, že závazným dokumentem je příručka žadatele a nikoliv telefonát s pracovníkem CERA.
To, že peníze ještě nedošly většině škol, je problém pouze MŠMT. Je to průser a tom nemá cenu vůbec debatovat. Pokud opravdu takhle bude fungovat vláda " rozpočtové odpovědnosti", pak Bůh s námi a zlé pryč.
Za 3 roky již nebude EU o co žádat, protože pak penízky potečou do Rumunska a Bulharska. Platit jim naopak budeme my. A je to, co by kamenem dohodil, 3 x se vyspíme a evropské dotace skončí.
Přidávám zkušenost z běžného projektu ESF OP VK. Žádost podána v září 2008, chtěli jsme původně začít v březnu 2009, ale nakonec jsme raději stanovili začátek na září 2009, srpen 2009 informace z CERA, že dostaneme peníze, prosinec 2009 obdržení rozhodnutí o přidělení dotace, začátek projektu jsme dodatečně posunuli raději na leden 2010, koncem února 2010 přišly první peníze...
Post a Comment