Přinášíme vám prezentace z odborné konference MŠMT Standardy pro základní vzdělávání, hodnocení výsledků vzdělávání, která se konala v pátek 15. října 2010.
Prezentaci PaedDr. Jiřiny Tiché, ředitelky odboru předškolního, základního a základního uměleckého vzdělávání MŠMT, jsme zveřejnili již v pátek v tiskové zprávě MŠMT ke konferenci:
Na závěrečný argument Jednou se začít musí z posledního snímku prezentace Jiřiny Tiché by jistě stálo zareagovat. Čtenáři, necháme to na vás!
Prezentace Jaroslava Krejčího z MŠMT Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích:
Prezentace Standardizace výsledků vzdělávání Olgy Hofmannové, ústřední školní inspektorky:
Zde si dovolíme redakční rýpnutí: přesně takto se prezentace dělat nemají.
Paedr. Libor Lenčo z Odboru školství, mládeže a sportu KÚ Moravskoslezského kraje informoval o testování žáků ZŠ a SŠ v Moravskoslezském kraji:
Prezentace ÚIV Národní testování v zemích EU označuje ČR jako jednu z mála evropských zemí, kde testování žáků neběží:
Další prezentace Jana Hučína z ÚIV přináší informace o rychlém šetření Co si myslí ředitelé škol o centrálním testování:
Diskuse k pojetí, cílům a obsahu standardů pro základní vzdělávání
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Chybí mi tam názory lidí, kteří každý týden odučí 22 hodin, prostojí 3 až 4 hodiny na potupných dozorech, dále se vzdělávají, pracují v kroužcích,...pracují ve školské radě, tvoří ŠVP , pracují v projektech, získávají granty, peníze EU - školám,..Jinými slovy - obyčejní Mgr. ( podle některých asi "ulice"). O nás, bez nás. Takových diskuzí o standardu jsem již na těchto stránkách viděl, ale na připomínky se kašlalo z vysoka !
Děsí mě neznalost pracovníků ministerstva školství. Předpokládám, že většina z nich v životě neučila na střední či základní škole. Normální učitel, s láskou ke své profesi, by se nikdy nesnížil k tomu, aby si zamiloval ony RVP a ŠVP. Jenom servilní učitel, či ředitel školy, užívá termíny jako kompetence, evaluace, kurikulární a jim podobné. Učitelé především vzdělávají své žáky a sní o tom, že se chasníci na jejich ministerstvu vzchopí a uvědomí si, že úkolem učitelů je výhradně vzdělávání a že výchovu mají na starost rodiče. A dále, jakákoli reforma je negativní krok. Měla by začít čistkou mezi těmi, kdo její nutnost způsobili. Jen postupné zlepšování stavu, evoluce, vede ke kýženým cílům. I my jsme zde nikoli v důsledku nějakých revolucí, ale díky evoluci.
Zlatá slova. Kdo ve školství za ty peníze vydržel, tak chce skutečně jen učit. Vychovávat by měla především rodina. Učitel v žádném případě nemůže být policajtem a soudcem, bezpečnostním technikem a hasičem, administrativním pracovníkem, bachařem, spisovatelem, neustálým výběrčím peněz, lékařem, trenérem, psychologem, náhradním rodičem, školitelem, ....Měl by jen učit !
Dovolím si lehce nesouhlasit.
Tvrdím, že škola na svou výchovnou funkci rezignovat nesmí.
To, že ve frontě se nepředbíhá, má sice dítku sdělit matka, ale praktické uplatnění tohoto pravidla ho nejspíš potká až ve frontě u okénka v jídelně.
Nebudeme si přece nalhávat, že do prvních tříd vstupují samí vychovaní Mirkové Dušínové. A kdo už jiný má klackovi vysvětlit odkud pokud jsou "hranice?
To, že nám vývoj a reformy odebraly naprostou většinu nástrojů výchovy přece neznamená, že ve skutečnosti dnes a denně nevychováváme, třeba když si sjednáváme ve třídě klid a pozornost. (A hlavně pak svým osobním příkladem, že?)
Činíme tak často balancujíce na hranici zákona a předpisů, ale ať chceme nebo nechceme, vychovávat budeme i nadále. Jinak to ani, podle mého, totiž nejde.
S ostatními částmi příspěvků mých předchůdců v diskusi již souhlasím úplně.
Slova anonymního z 18.10 23:17 o servilitě atd. bych pak začlenil do metodické příručky pro detekci alpinistů.
Vážení přátelé,
připojuji zde odkaz s názory několika desítek ředitelů škol MSK. Původně se jednalo o deset škol, které daly dohromady názory a připomínky k testování.
Bohužel (jak vidno) se nám nepodařilo prezentaci na konferenci zařadit.
Soubor stahujte na
http://zs.brusperk.cz/drupal6/?q=node/18
http://zs.brusperk.cz/drupal6/?q=node/18
Okomentovat