Srovnávání žáků 5. a 9. tříd bude mít vliv na financování základních škol. Ty by už neměly dostávat peníze podle počtu žáků, ale podle kvality vzdělávání. Která škola je kvalitní, a která ne ukážou právě výsledky srovnání znalostí žáků, sdělil dnes na konferenci k této problematice ministr školství Josef Dobeš (VV). Srovnání žáků má odstartovat v roce 2013, mělo by být obdobou státních maturit na středních školách.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
13 komentářů:
Revize RVP, potažmo ŠVP. Kde na to vezme MŠMT prostředky. Ono totiž vytvoření nového ŠVP není žádná sranda. Především však, kdo nám tuto práci zaplatí ? Zadarmo to již asi nikdo dělat nebude !
Nové ŠVP ? Nechť ho vypracují ti mladí za 20 000,- ! Ha-ha-ha. Myslím, že někteří opravdu žijí na Marzu ! Školství viděli z kosmu a bylo zataženo !
Dokud bude více míst na středních školách (maturitních)než hlásících se žáků, jsou srovnávací zkoušky v 9. třídě zbytečné. Žádný politik ale radikální řez v téhle oblasti neudělá a tak se bude stále doplácet na školy, které bez přijímaček mají ve třídě 12-15 žáků v oboru jež materiálně nejsou schopny pokrýt, přestože v okruhu pár km je špičkově vybavená škola, se zázemím, výsledky, atd.
Naprosto nesouhlasím s tím, aby školy byly financovány na základě srovnávacích testů! Snad by se dalo uvažovat o různé výši osobního hohodnocení kantorů na škole, která prokáže výborné výsledky, a na škole, která v testech propadne. Rozhodně však nelze v zemi, kde je zákonem daná povinná školní docházka, uvažovat o tom, že by výsledky testů měly mít vliv na nákup pomůcek a učebnic. Přece nemohou děti doplácet na to, že je učí mizerní učitelé. Argument, že rodiče mohou své dítě přehlásit na školu s výsledky výbornými zde také neobstojí. To je možné ve velkých městech, ale v obcích a menších městech by děti dopláceli na tuto situaci finančně, protože by si museli platit dojížedění. Kam jsme se to proboha dostali!!
Už teď je podivné, že kraje mají různé normativy pro žáky základních škol.
A jejda. V jednom z níže uvedených článků jsem se dočetla, že verzí jak rozdělovat peníze na školy podle výsledků testů je několik. Jedna říká, že více peněz by dostaly školy kvalitní, druhá údajně, že více peněz by dostaly školy nekvalitní. Tak to by nakonec žáci mohli doplatit na to, že mají dobré kantory a šrotili by zeměpis ze 20 let starých učebnic? No tak to mě teda posmol.
Nicméně mi to připomíná písničku od W+V o Golemovi, kde se podle jedné verze Golem namočil a poté rozmočil a podle verze druhé nejprve rozmočil a pak namočil.
Nemůžeme trestat žáky za to, že mají IQ pod 100. To zavání pane ministře fašismem. Bohužel, normativ se mi jeví v současné ekonomické situaci jako nejvíce přijatelný. Takto se opravdu šetřit nedá !! Jistě máte v roce 2011 ušetřit, ale snížením normativu toho nedosáhnete !!
Musel jsem chvíl počkat, až mi klesne tlak a hladina adrenalinu.
S tím co se mi sejde ve třídě, nemohu u nás v Kyselé prdeli udělat předem zhola nic. Můžu se jen snažit. A výsledek záleží na mých schopnostech jen s části. Absolventi se občas staví a pronesou něco o tom, že nebyli připraveni špatně, že svá další studia či učení zvládají. Na druhou stranu vím i o takových co další studia nezvládají (ti se ale ze zásady nestavují). Tak to bohužel je.
Pokud si někdo myslí, že se testování, srovnáváním a následným posunem ve financování procento úspěšnějších změní, má na to právo. Já si to nedovedu představit. Asi je to moje chyba.
Přeji všem hezký den. Potrefený
Naprosto souhlasím s Potrefeným...U nás na venkovské ZŠ je v 6. třídě 30 žáků, z toho 5 dětí integrovaných a pár několik dalších s různými dysfunkcemi, které ještě k integraci nedozrály. Tam můžete dělat cokoli, stejně nedosáhnete na úroveň tříd ve školách různě zaměřených, např. jazykových a matematických, v okolních městech. Navzdory tomu se absolventi občas zastaví a potěšující je, že naprostá většina si nestěžuje na úrověň jejich přípravy ke studiu na SŠ.
Naši žáci se zapojují do všech možných soutěží a někteří se i dobře umístí. Učitelé vedou ve volném čase takové množství kroužků, které by nám ostatní školy mohly závidět.Ve škole máme i třídu pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, věnujeme se tedy všem dětem v rámci celého možného spektra, talentovaným i těm méně nadaným či přímo postiženým. Toto všechno by měly být faktory, které se budou zohledňovat při financování každé jednotlivé školy. Anebo pak jít cestou striktního normativu podle množství žáků, bez jeho přerozdělování na krajích kvůli udržení škol s abnormálně nízkým počtem žáků.
Co nám řeknou testy o žákovi ? Naprosto nic, možná to, že se špatně nasnídal a poté zvracel a nebyl schopen dobrého výsledku. Já to zlehčuji, ale nač jsou portfólia, nač je ŠVP. Vratíme se tedy zpět do doby ústředních osnov ? MŠMT totiž uvažuje o revizi ( pro přehlednost - úplně novém RVP ) RVP. To se tvůrci "nových" ŠVP asi po... a zřejmě úplně zadarmo !
Co dodat,ministerstvo v čele s panem ministrem jsou mimo realitu..............
Srovnávací písemky si s kolegyní dáváme v našich pátých třídách. Já mám 3 integrované žáky, ona žádného. Jak jistě vytušíte, kdyby měly být pak odměny rozděleny podle úspěchu našich tříd, tak to můžu rovnou zabalit. A tak "spravedlivě" to může být i mezi školami.
My už půl roku žádné nadtarify nemáme, jsme těžce demotivováni z toho, že nám pan ministr začné brát i ty mizerné tarifní částky. Někdy mě to připadá, že se jako učitel s manželkou a dvěma dcerami pomalu stěhujeme to těch plechových holobytů za městem, protože rodinu neuživím, dvojpokojový byt začíná být přiliš drahý, inkaso stoupá nějak rychle. Potom budu vyprávět svým spolubydlícím z plechové kolonie - "učte se, ať z vás něco pořádného vyroste".
jsme těžce demotivováni z toho, že nám pan ministr začné brát i ty mizerné tarifní částky
Nechci být uštěpačný, ale včera jsem slyšel sociálně cítícího hejtmana Palase, že se případně hodlá vzdát svého senátorského platu v prospěch charity a dalších třicet let spořit na rodinný penzion z ruky do úst. Tady by snad byly pro Vás nějaké možnosti.
Ale mohu Vás poněkud uklidnit, neboť na odborářském fóru 7. října pravil pan ministr, že se na tarify sahat nebude. Faktem ovšem je, že nepadlo, jak dlouho.
Okomentovat