Snížením počtu hodnotitelů hodnotících písemné práce žáků ze dvou na jednoho došlo i ke snížení celkové potřeby hodnotitelů, a zřejmě tak dojde u mnoha škol k hodnotitelů některých předmětů (např. ČJL a AJ).
I přes toto celkové snížení potřeby hodnotitelů mohou mít některé školy hodnotitelů nedostatek. Problém nedostatku hodnotitelů se bude nejčastěji týkat NJ a tzv. malých předmětů, jako je FJ, RJ a ŠJ, a může postihnout zejména:
- menší školy;
- školy, které si podle potřeby najímají učitele na smlouvy (často i důchodce nebo učitele s pracovními smlouvami v jiných školách);
- školy, které si včas nenominovaly dostatečný počet hodnotitelů do odborné přípravy.
S hodnotiteli, kteří nejsou v pracovněprávním vztahu se školou, jejíž žáky budou hodnotit, uzavírá ředitel školy pracovní smlouvu DPP nebo DPČ.
12 comments:
V květnu Cermat sliboval databázi volných hodnotitelů, v září ještě byl alespoň ochoten dodat kontakt na volné hodnotitele, 5 dní před generálkou oficiálně vyhlásí, že už neudělá ani to. Onemocněl nám náhle jediný angličtinář, na všech školách nám říkají, že mají své práce dost a že nikdo nemá zájem opravovat práce na jiných školách. Běžné maturity bychom zvládli: máme aprobovanou absolventku /zatím neproškolenou!/, přísedícího bychom také sehnali.Na generálku to nestačí a certifikovaný angličtinář je úzkoprofilové zboží. Je to selhání školy nebo Cermatu?
Buďte rádi, že máte alespoň školní maturitní komisaře :-) My momentálně nemáme ani to. Školení proběhlo, proces certifikace zatím ne... Ale ještě je čas zítra :-)))
Jako student vám musím sdělit, že naše češtinářka nám vyhrožuje, když nezvládneme přípravnou část, tak nás nechá v pololetí propadnout. To je fakt demokracie jako prase. V případě zájmu sdělím na facebook její jméno ! Takto asi ne, tento přístup je fakt hodný školní inspekce, ne krajské, ale přímo republikové.
Milý studente, nic jiného si nezasloužíte. Nedostatek znalostí demokracie neřeší, ta slouží k něčemu jinému, bobánku...
Nějak ná učitel občanky učil, že demokracie je jen pro úzkou skupinu ve společnosti, která právě vládne ! Ta si může fakticky dělat, co se ji zlíbí ! Řekněte mi, co je tedy vlastně smyslem života - krást a podvádět nebo držet hubu ?
A umí ta češtinářka teorii relativity, integrály, derivace ,.. ? Vždyť je to součástí všeobecného vzdělání. Samozřejmě že neumí. Myslí si, že čeština je středem světa, podobně jako jsme si to mysleli my, když jsme byli v Anglii na sběru jahod. Rychle nám došlo, že nejsme žádní mistři světa, ale pouze a jedině námezdní dělníci.Došlo to i paní učitelce ČJ ?
Já paní profesorce češtiny velmi dobře rozumím a divím se těm zastáncům slavné demokracie. Jestliže bude víc jak dvacet procent studentů u maturity neúspěšných hrozí škole v lepším případě sloučení s jinou střední školou, v horším úplný zánik a pak matematici a fyzici atd. nebudou dávat vinu sobě, že studenty nic nenaučili, ale budou spílat oné češtinářce, až "kvůli ní" přijdou o místo.
Anonymní 7.10. 20:54
Jste-li oním studentem, kterému češtinářka vyhrožuje, pak nechápu o co Vám jde.
Pokud neznáme onu dámu osobně, nemůžeme Vám odpovědět jinak nežli obecně.
A obecně bych, být Vámi, byl rád za každého učitele, který Vám v maturitním předmětu šlape na paty a tlačí na Vás seč může. Je to jediný způsob, jak dnešní studenty přinutit, aby brali studium vážně.
Tím samozřejmě nemohu vyloučit, že zmiňovaná kolegyně je opravdu fanatička a poněkud "přestřeluje".
Minimálně v tom, že MAG má obsahovat i učivo celého 4. ročníku, tedy i to, které teprve bude probráno.
Což ovšem nic nemění na faktu, že maturant by se měl především učit.
A ještě jedna poznámka. O znalosti teorie relativity a integrálů u češtináčky se nestarejte. Ona už dokázala, že je schopna dokončit vysokou školu a má svou profesi, které se věnuje.
Vy jste, zřejmě, zatím nedokázal ještě ani odmaturovat.
Soustřeďte tedy svou energii raději na studium a nikoliv na skuhrání po webech.
Tady zřejmě nepochodíte.
Alespoň u mne určitě ne.
Jakkoli se jeví hrůzostrašnou možnost, že by žák v maturitním ročníku nezvládl test z ČJ, a je třeba někdy i razantním způsobem bít na poplach, je zcela nekorektní vztahovat úspěšnost při maturitní generálce ke klasifikaci.
Na druhou stranu - velmi často jsou informace od studentů posunuté či poloviční - paní učitelka se mohla jen kompetentně vyjadřovat ke znalostem studenta - napŕ: "Pokud někdo nezvládne maturitní generálku, neumím si představit, že bez další intenzivní přípravy by mohl prospět v pololetí." Nicměné přeji studentovi, aby sdělení učitelky - ať už pozitivně nebo negativně míněné - se jej vzhledem k jeho znalostem vůbec netýkalo.
naše češtinářka nám vyhrožuje, když nezvládneme přípravnou část, tak nás nechá v pololetí propadnout
1. V pololetí se propadnout, tedy opakovat ročník, dost dobře nedá.
2. Mám pocit, že tahle generálka má ověřit logistiku a ne míru zkompetentnění maturantstva. Paní češtinářka hysterčí zbytečně.
rád za každého učitele, který Vám v maturitním předmětu šlape na paty ...jediný způsob, jak dnešní studenty přinutit, aby brali studium vážně
Nevím, jestli jediný, ale pro mne naprosto nepřijatelný. Odmítám být motivátorem žáka pro přípravu na maturitní zkoušku.
Je to marné, je to marné, je to ... marné.
Jsem příznivcem nevyhrožování studentstvu a slušného přístupu k němu. Za posledních 26 let jsem se vždy domluvil a jsem přesvědčen, že žáky naučil potřebné " kompetence". Někdy mi to připadá, že jde o naprosté selhání některých kolegů, kteří jsou schopni studentovi napařit až 10 nedostatečných během dvou měsíců. Nejhorší však na tom je, že když student přijde na konzultaci, tak je sprostě vyhozen ve stylu "blbečku - nauč se to".Toto je silně demotivující. U některých svých kolegů sleduji, že učí tak, jak se učilo před 50 lety. Tady bych se studentů zastal. Doporučil bych však našemu studentovi, že "bez práce nejsou koláče". Tedy nezbývá nic jiného, než se učit.
Jsem příznivcem nevyhrožování a slušného přístupu obecně a vůči komukoliv.
Podobně jako většině, i mně se zdá popsaná reakce oné kolegyně poněkud hysterická.
Na druhou stranu, já jsem v té učebně nebyl...
A mnohokrát jsem zažil situaci, kdy žákova verze událostí byla poněkud přibarvená oproti realitě.
Je nesmysl vyhrožovat studentovi propadnutím za nezvládnutí MAG.
Zcela stejný nesmysl, jako použít výsledky MAG či SM při rozhodování, které střední školy má zřizovatel zrušit či "optimalizovat".
Přitom média se podobnými úvahami jen hemží.
Asi bychom mohli vést dlouhé diskuse jak a zda vůbec má učitel motivovat žáky, aby se k maturitě učili.
Matně si vybavuji, že motivace může být pozitivní i negativní.¨
"Učte se, blbečkové, nebo vás nepustím k maturitě," je asi něco jiného, nežli: "Ten, kdo nezvládne tuhle písemku a včas se to nedoučí, vystavuje se velkému riziku, že nebude k mauritě připuštěn."
Mezi vyhrožováním a varováním je někdy tenká hranice.
Neznám mnoho případů z praxe, kdy se někoho podařilo něco naučit proti jeho vůli.
Nakonec skončíme tím, co kolega Blaha vystihnul pregnantně: "je to marné, je to marné, je to ... marné".
Že někteří kolegové se vyskytují ve škole zřejmě omylem, to je fakt. O některých žácích platí totéž.
Zda náš student pochopí, že mu pomůže pouze vlastní solidní příprava a nikoliv pláč na webu či facebooku, to je pouze na něm.
Koneckonců, je to jeho život.
Post a Comment