Vychází série knih pro designéry

úterý 14. září 2010 ·

Knižní vydavatelství CPress vydalo sérii knih Design výrobků, Módní návrhářství, Vizuální myšlení a Typografie. Tyto inovativní publikace jsou určeny činným designérům, studentům designových oborů i všem nadšeným zájemcům o tuto oblast.
Edice nese označení  Základy designu a jedná se o vstupní knihy do následujících oborů designu: výrobků, módy, ilustrací a grafiky. Zaměřeny jsou především na klíčové fáze, které stojí na počátku vzniku úspěšných návrhů: hledání inspirace, generování nápadů, jejich zachycování a vyhodnocování, ale i na efektivní práci na projektu a rozvoj designového myšlení. Kniha Typografie se pak noří dosud nejhlouběji do tajů písma a ukazuje rozmanitost jeho využití v oblasti kreativního designu.

D. Bramston: Design výrobků: Hledání inspirace,
S. Seivewright: Módní návrhářství: Inspirace a tvorba,
M. Wigan: Umění ilustrace: Vizuální myšlení,
G. Ambrose, P. Harris: Typografie: Grafický design.



Všechny publikace mají 176 barevných stran, formát 16x23 cm, jsou tištěny na křídovém nebo barevném papíře, cena je od 469 Kč.

Byly vyrobeny v koedici se švýcarským nakladatelstvím AVA, z jehož produkce již čeští čtenáři znají několik knih o digitální fotografii a obdivují loni vydanou knihu Layout.

Z široké světové nabídky knih o designu jsme sáhli právě po této edici, protože vyvrací často panující dojem, že knihy o vizuálních tématech mohou být buď jen dobře napsané, nebo jen dobře vypadat. Věřím, že zákazníci – záměrně v těchto případech neříkám „čtenáři“ – budou mít možnost se přesvědčit, že originální vydavatel je oprávněně charakterizuje jako „učebnice 21. století pro studenty 21. století“, říká Ivo Magera, manažer plánování a strategie knižního vydavatelství CPress.

Tyto knihy učí pro designéra tak důležitému nesvázanému myšlení a zpochybňování  konvencí i tím, že jsou samy nepřehlédnutelně odlišné  od obvyklé knižní produkce. Jejich designové formy je dosaženo třeba nápaditým vnitřním layoutem ve stylu daného tématu (např. u Módního návrhářství ve stylu látky), použitím barevného pozadí nebo výrazně odlišného písma pro různé části knihy a typy informací. A také volnou skladbou kapitol: například je není potřeba číst v předem určeném pořadí: můžete si kdykoli nalistovat libovolnou dvoustranu bez rizika neporozumění nebo svedení k nevhodnému postupu.



Vše je ilustrováno na skutečných příkladech nejlepších světových designérů  a umělců.

Také český  překlad probíhal ve spolupráci s předními odborníky, povětšinou z uměleckoprůmyslových fakult.

„Oproti množství publikací vycházejících ve světě neměli čeští designéři a studenti v tomto oboru a vybraných tématech dosud k dispozici prakticky žádnou literaturu.“, dodává Magera. „Pokud tyto knihy najdou na trhu ohlas, jsme připraveni brzy pokračovat dalšími tituly. Každá z řad má totiž v originále již několik titulů, například Grafický design kromě Typografie ještě Formát, Layout, Obraz, Barva, Mřížky, Tisk a dokončovací práce a tvoří tak ucelenou výbavu do portfolia designéra daného oboru.“

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.