CERMAT zveřejnil přehled termínů generálky státní maturity.
Nejdůležitější termíny:
Zveřejnění přihlášky škol včetně detailních propozic | do 20.4. |
Prezenční semináře pro vedoucí pracovníky škol v krajích, kde budou blíže seznámeni s obsahem přihlášky pro školy a budou moci klást dotazy | 21. 4. – 10. 5. |
Uzávěrka přihlášek škol k účasti na MAG‘10 | do 14. 5. |
Podání přihlášek žáků ke zkouškám řediteli školy | do 15. 6. |
Zadání přihlášky žáků do IS CERTIS ředitelem školy | do 30. 6. |
Implementace datových digitalizačních terminálů do škol | červen - září |
Uzavření smluv (DPP) s řediteli škol (CERMAT) | květen - červen |
Jmenování a uzavření smluv (DPP) s komisaři (CERMAT) | září |
Jmenování hodnotitelů a zadavatelů (ředitel školy) | září |
Distribuce zkušební dokumentace do škol | 29. 9. – 8. 10. |
Administrace zkoušek ve školách | 11. – 14. 10. |
Hodnocení písemných prací ve školách | 12. – 22. 10. |
Centrální zpracování výsledků | do 29. 10. |
Uvolnění výsledků zkoušek pro tisk protokolů | do 3. 11. |
Ke stažení: Kalendář maturitní generálky MAG´10 - grafické znázornění ve formátu PDF
Denní a časový rozvrh konání zkušebních předmětů – tzv. Jednotné zkušební schéma je následující:
Ke stažení: Jednotné zkušební schéma MAG´10 - grafické znázornění ve formátu PDF
Školám s žáky s přiznaným uzpůsobením podmínek konání maturitní zkoušky (žáci s PUP MZ) bylo jednotné zkušební schéma zasláno přímo.
27 komentářů:
Mě by zajímalo, jak má ředitel jmenovat hodnotitele a zadavatele, jestli ten papír, lejtro, si má každá škola vytvořit sama podle vzoru, nebo to jde/půjde nějak vytisknout z maturitního počítače nebo jinak.
Viz http://www.novamaturita.cz/maturitni-kalendar-2011-1404034476.html
Mne by zajímalo, který "odborník" dokázal vymyslet následující?
Pá 17.5 Nejzazší termín uvolnění výsledků zkoušek školám pro tisk protokolů a vysvědčení
(po zkušenostech mám chuť přejmenovat "nejzazší" na "opravdu reálný")
Po 20.5 Nejzazší termín pro předání protokolů a vysvědčení žákům
Mám tomu rozumět tak, že součástí nákladů na státní maturitu jsou i plánované příplatky za práci o víkendech? (Otázku míním jako vtip)
Tisknul autor v životě alespoň jedno vysvědčení?
Období 1.5 - 14.5 v kalendáři Profilové části MZ je podle barevného kódu co?
Čtrnáctidenní svaťák?
Ať počítám, jak počítám, není v silách standardní školy stihnout vše za 5 dní, které má ředitel k dispozici na ředitelské volno pro ostatní žáky, neboť většina ostatního učitelstva bude vázána u maturit. Máme tedy požádat rodiče, aby nechali děti doma " z rodinných důvodů"?
Domýšlel někdo možné kolize s termíny přijímacích řízení na VŠ?
Vlastně, domýšlel vůbec někdo něco?
Již dlouho si nepřeji nic tak značně, než aby státní maturity nebyly opět odloženy.
Jinak, dej sněmovno, aby se naplnila vůle reformátorů českého školství.
Syn teď na gymnáziu zkouší mat. testy a z toho ,co mi říká se jen utvrzuji v tom , že celá SM je pěkná blbost .Už jen způsob testů , kdy mám na výběr z odpovědí není výpovědní hodnotou o tom ,co kdo umí.Závěr :při štěstí v tipování mám maturitu jistou. O to nám jde za tolik peněz?
Ad 23. září 2010 17:06
A máte představu, na kolik peněz přijde současný stav, kdy si 1400 škol maturuje nebo „maturuje“ jak se jim zlíbí?
Současný stav maturit je naprosto neúnosný, DNEŠNÍ MATURITNÍ ZKOUŠKA NENÍ GARANCÍ VŮBEC NIČEHO. Příklad: když má někdo malou státní zkoušku ne FCE, je to zárukou, že opravdu umí slušně anglicky. Když má někdo z angličtiny maturitu, velmi často neumí VŮBEC NIC.
Přitom technologie státních a jiných jazykových i technických zkoušek je dlouhodobě perfektně zvládnutá a nikdo ji nezpochybňuje. Tyto postupy pak již jen stačí „překlopit“ do reality středních škol. Žádný problém, opravdu.
A že se společná, tedy státem garantovaná, maturitní zkouška nelíbí žákům a pedagogům? Také lež! Nelíbí se jen špatným studentům a špatným pedagogům.
Tak.
Petr. S.
No dobrá,proč tedy ten úhybný manévr s dvěma úrovněmi?
No, já jsem školský zákon nepsal... Ale nepochybně je to A) projev snahy nezabít učební obory s maturitou, což považuji za chvályhodné, B) projev snahy umožnit maturitním "dávačkám" na soukromých školách aspoň nějak zmaturovat, což nepovažuji za chvályhodné ani trochu.
Petr S.
Ad 24. září 2010 11:01
Jsem velice špatný pedagog, protože se mi připravovaná státní MZ velice nelíbí. Jen stručně 2 důvody:
1.Maturita na různých typech škol není srovnatelná, protože ji prostě nelze srovnávat. Chybou bylo především tlačit celý národ do maturit, když je jasné, že někteří na ni prostě nemají /viz Gaussova křivka/. Za toto chybné rozhodnutí ale nemohou být potrestaní současní maturanti. Nelze srovnávat maturitu na gymnáziu a na odborné škole. Pro Vaši představu na 4letém studijním oboru mají díky odbornému výcviku za celé studium zhruba 2,5 roku teoretické výuky, a to včetně odborných předmětů. Nazvěte tedy maturitu na odborných školách jinak, ale je to zbytečné, každému je přece jasné, jaký je rozdíl mezi maturitním vysvědčením gymnazisty a kuchaře.
2. Neuvěřitelně nezvládnutá,chaotická a překombinovaná příprava Cermatu na MZ. Podívejte se někdy do diskuse, co se tam řeší za problémy a jak. Snaha připravit se na jakoukoli nečekanou událost udělala z celého systému parodii na maturity. Na školách se všichni školí a stále méně času zbývá na výuku maturantů, jejichž mizerné výsledky mají pak posloužit jako důvod k rušení škol a k úsporám. Úspory lze hledat jinde: v okamžitém zrušení státních maturit a na nich se přiživujících institucích. A pak už je na ministerstvu, jak se mu podaří obnovit učňovské školství, které tak úspěšně zlikvidovalo.
Petr S.
Hlásím se dobrovolně.
Jsem špatný učitel.
Již několik let trvale prohlašuji, že podporuji státní maturitu jako koncept "státem garantované závěrečné zkoušky, garantující jistou znalostní úroveň studentů, kteří ji úspěšně absolvovali".
Ale trvale odmítám současný paskvil, který MŠMT a CERMAT vyprodukovali, který nebude garancí absolutně ničeho.
Pokud Vás téma opravdu zajímá, doporučuji např. blog pana Šteffla na aktualne.cz.
Možná pak argumentaci odpůrců trochu pochopíte.
Do té doby bych ocenil, kdyby jste se zdržel nálepkování. Děkuji.
jsem taky špatný student ( jinak ignorant ) - s hrůzou zjišťuji, že maturitní zkouška z češtiny je nad mé síly, matematiku jsem zvládnul na jedničku s hvězdičkou za 20 minut, fyziku za 30 minut. Neprojdu z jazyka českého, nejsem na to nějak geneticky vybavený. IQ mám těsně pod 130. Jen by mě zajímalo, zda naše profesorka angličtiny by maturitu z matematiky vůbec udělala. Všichni přeci máme mít všeobecné vzdělání, či, ne ?
to je opravdu škoda, ČR možná příjde o budoucího nositele Nobelovy ceny za matematiku nebo fyziku. Typické česko, typický fanatismus zastánců paskvilu nazvaného honosně "státní maturita"
Nechápu, proč je kolem tolik křiku? Dřív byla státní maturita normálka a teď? Dokonce se maturovalo z pěti předmětů a taky jsme to přežili!!!Co se vlastně děje. Mohlo by se totiž zjistit, že v některých školách se toho moc neučí a to by byl poprask!!!
No, problém je tento. Dříve byly zadány otázky ze základního učiva, které musel maturant zvládnou a po napsání ( centrální - státní ) práce odpovídal ústně komisi na další otázky. Nyní musíte zvládnou bez zadaných otázek okolo 450 pojmů jen do češtiny ( dopodrobna veškeré učivo za 13 let )+ znát zpaměti asi 80 knih, pač text ze stránky 569 citované knihy musíte přiřadit autorovi, jinak chybujete. Viděl bych tento úkol tak pro pátý ročník VŠ studia. Nehledá se, co žák o problematice ví, ale hledá se s velkou přesností, co neumí a za to je bodově trestán. Naprosto to odporuje ŠVP na základních školách. Jde o biflování, které nikdy v životě neupotřebíte. Je to prostě děláno od zeleného stolu, dělají to lidé z výzkumných ústavů, kteří nikdy neučili, VŠ odborníci na český jazyk z Akademie věd ČR. Nechápu význam, pokud jde o šetření v resortu školství, pak jde o podraz na n - tou
MOžná by stálo za to přejmenovat úrovně tohoto dílka na standartní úroveň SM a nadstandartní.Nějak se mi ztrácí ta základní úroveň.
"Je to prostě děláno od zeleného stolu, dělají to lidé z výzkumných ústavů, kteří nikdy neučili, VŠ odborníci na český jazyk z Akademie věd ČR."
Nejsou to ti sami, co vymysleli RVP?
Mám obavy, že je to stejná parta, pač lidé z NIDV se mohou potrhat v propagaci. To, že jde i ŠVP na ZŠ do oblasti těžkého nezájmu je úplně evidentní. Nevytrhne to ani 20 000,- pro začínající učitele. Když mladí zjístí, co je ve škole čeká, tak 9 z 10 rychle školství opouští. A z toho zbylého se vyklube človíček, který na vzdělávací proces nemá, nedokáže zaujmout, nemá kázeň,...
bezpečně jsou, stejná parta, pač i lidé z NIDV se v propagaci státních maturit mohou potrhat i s jejich obhajobou
Dobří kantoři a dobří studenti státní maturitu akceptují, byť je jistě nějak zvlášť netěší.
Pro učitele je samozřejmě obtížné přijmout kontrolu vlastní práce. Vždyť těm ZKUŠENĚJŠÍM, nebo raději řekněme těm STARŠÍM, chodí ředitel na hospitaci jednou za několik let a ještě tak, aby hospitace nebolela. Tím kontrola jejich výsledků končí... Smutné.
A teď si chce někdo dovolit měřit výstupy jejich práce? To chápou jako samozřejmost snad jen ti učitelé, kteří se někdy živili i jinak, než napojením na veřejné rozpočty a jejichž výsledky byly každodenně měřeny zaměstnavatelem - a zaměstnavatel trhem...
Učitel je placen penězi, které musel nejdřív někdo jiný vydělat a kterému je poté sebral stát. A proto má stát POVINNOST kontrolovat učitele, na jehož plat přispěli daňoví poplatníci.
Ten učitel, který učí doma a žák ho platí přímo ať si učí pouze pod kontrolou žáka. Je to jejich obchodní vztah.
Petr S.
Petr S.
27. září 2010 18:43
No vše v pořádku, ale musí to mít jistou konkurenční formu, vždyť Cermatu snad nevěří skoro nikdo ! Když něco rozváží stěhováci, tak Vám milý pane garantuji, že zadání budu mít nejméně dva dny předem ! Žijeme totiž v ČR a nějaké kecy o potírání korupce - nechte se vysmát ! Pak žijete mimo realitu, možná v českém školství .
věřte mi, že se dozvím zadání státní maturity nejméně dva dny před rozvozem stěhováků
proto má stát POVINNOST kontrolovat učitele
Ale to jste si, pane S., nějak popletl. Státní maturity nekontrolují učitele, ale žáky.
Byl by to jistě zajímavý precedens, kdyby soud uznal jako oprávněnou výpověď učiteli z důvodu neúspěchu jeho žáků u zkoušky.
Zkuste zažalovat stát, že Vás nedostatečně vzdělal a Vy teď máte malý plat, protože jste neumětel.
Petr S.
Citace:
Dobří kantoři a dobří studenti státní maturitu akceptují, byť je jistě nějak zvlášť netěší.
Konec citace
Repetitio mater studiorum est:
"Do té doby bych ocenil, kdyby jste se zdržel nálepkování. Děkuji."
P.S.:
Státní maturity NEMĚŘÍ kvalitu práce učitele.
P.P.S.:
Rodičům opakuji na každé schůzce, že nemám nejmenší problém s tím, aby přišli na mou hodinu.
Za "dřívávějc" chodívali učitelé dost často na hospitace hodin svých kolegů. Proč to dnes asi nejde?
pan ministr zahraničí si prý dodělá státní maturitu z jazyka českého . Pane Schwarzenbergu - hodně štěstí.
Učební plán Čj a M na gymnáziích je zcela jiný než třeba na SPŠ. Dotace na gymnáziu z matematiky je každý rok 5 hodin, na SPŠ 4 - 3 - 2 - 3. Tito žáci jsou evidentně u státní maturity znevýhodněni ! Vždyť jim chybí spousta hodin na procvičování a rozbor látky. Potom bude nějaký rozumbrada tvrdit, že 20% žáků státní maturitu neudělá. Jistě - vždyť jsou tu různé vstupní hodnoty a z toho vyplývající výstupní hodnoty.
žáci jsou evidentně u státní maturity znevýhodněni!
Jen si dovolím skromně připodotknout, že hodinová dotace pro ICT je na gymnáziu 4 (slovy čtyři) hodiny.
Ludku, nedělejte si iluze, že na "obyčejných" středních školách to je jiné. Obzvláště např. u nás, nikdy maturita z počítačů *nikdy* nebyla, takže to bude docela rázná změna.
Na jednu stranu mi vyhovuje, že se nebudu muset starat o vyhotovení a ohodnocení maturitních testů, na druhou stranu budu muset zavést asi nějaké semináře ve čtvrťáku, protože ty 4 hodiny se odučí během prváku a druháku. A jak jsem psal, rázná změna to bude také pro vedení, kdy počítače byly a stále jsou považovány za okrajový předmět...
nedělejte si iluze
Nedělejte si iluze, pane peekau, že Vám na přípravu k maturitě v souladu s obsahem katalogu požadavků budou semináře stačit.
Nejspíš záhy zjistíte, že se budete muset na studentíky natlačit i v nižších ročnících, což bude pro obě strany poněkud bolestivé.
Já spíš plakal nad upozadněním ICT jako jedné ze tří volitelných zkoušek oproti společenskovědnímu základu a o matematice ani nemluvě.
A to máme ve škole informatiky osvícených hodin pět.
Okomentovat