Ředitel gymnázia a základní školy PORG Václav Klaus v provokativním blogpostu Je anální sex normální? odmítl sexuální výchovu. Alena Čechová tento článek komentuje s tím, že problém mají především učitelé.
Václav Klaus zřejmě kontroverzní příručku MŠMT nečetl, protože by jinak těžko mohl napsat:
Nezanedbatelný argument tkví v samotném výsledku příprav „Sexuální výchova do škol“ – tedy zcela uchylném (myšleno jako „dovopravdickej uchyl“; zcela se shoduji s názorem šéfredaktora Reflexu Šafra) manuálu, kde mají opravdu malé děti před ostatními něco o svých intimitách vypravovat a přesedávat si a ani to nechci dál popisovat. (...) Toho autora brožury by fakt měli hospitalizovat.
Stejně jako řada další kritiků, zcela opomíjí, že jde o nezávaznou příručku pro učitele, kde je šestnáct statí čtrnácti autorů, a zároveň opět nezávazné doporučení MŠMT (vše najdete v MŠMT vydává Doporučení k výuce sexuální výchovy).
Ostatně sexuální výchova se do škol nyní nezavádí, ona tam už totiž dlouho je (cituji například již zmíněné doporučení MŠMT):
Sexuální výchova je v základních školách realizována zejména prostřednictvím vzdělávacích oblastí Člověk a jeho svět na 1. stupni ZŠ a Člověk a zdraví na 2. stupni ZŠ, tyto vzdělávací oblasti jsou dále tematicky propojeny se vzdělávacími oblastmi Člověk a společnost, Člověk a příroda, s průřezovými tématy Osobnostní a sociální výchova, Mediální výchova a tematicky zasahuje také do dalších vzdělávacích oblastí a průřezových témat.
Podobně se nechal nachytat i další kritik Petr Hájek v rozhovoru v MF Dnes:
(Dotaz:): Mnoho lidí naopak vnímá sexuální příručku jako výraz svobodného přístupu k informacím.
Vážený pane, dítě je dítě. To se narodilo ze dvou rodičů a oni ho formují podle svého obvykle nejlepšího svědomí a přesvědčení. Tomu se říká individuální výchova dítěte. Ve chvíli, kdy do toho vstupuje stát, který přikáže prostřednictvím zákona, aby dítě chodilo do školy, a v té škole ho ve velkém kolektivu nutí neskutečně exhibovat způsobem, který se dá nazvat oplzlým a perverzním...
Dotazující redaktor i Petr Hájek přehlédli, že jde o příručku pro učitele.
Alena Čechová reagovala na Václava Klause na Britských listech jednoznačně:
Nechápu odpůrce zmíněné brožury, která je jen doporučením. Děcka dneska totiž nemají problém informace sehnat a taky si je seženou. Bylo by ale lepší, kdyby je škola v tomto ohledu dokázala informovat první.
Kdo z vás četl mimořádně hloupý blog pana Klause juniora na aktualne.cz už ví, že problém mají především učitelé. Pan Klaus se tam vyznává ze své neochoty diskutovat se žáky o análním sexu.
To je asi největší problém našeho školství: učitelé sami rozhodují, která otázka je vhodná a která už ne. Zeptá-li se žák učitele, zda je "anální sex normální", učitel mu neodpoví, aby asi nevypadal jako úchyl. Dokud si budeme v učitelském sboru hrát na perverzáky a úchyly, je takových metodických brožur potřeba jako soli.
Jaký je váš názor?
Jan Wagner: Václav Klaus versus Alena Čechová aneb Je anální sex normální?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Zeptá-li se žák učitele, zda je "anální sex normální", učitel mu neodpoví, aby asi nevypadal jako úchyl. Dokud si budeme v učitelském sboru hrát na perverzáky a úchyly, je takových metodických brožur potřeba jako soli.
Sprosťáci! Doufám, že uvedená brožurka nebude mít videopřílohu na DVD či praktickou část.
Už tam chybí jedině sodomie!
Bůh vás ztrestá metlami pekelnými...
Přátelé, .. mnoho dětí bylo zplozeno lidmi, kteří ani rodinu nezaložili, prý chtějí žít free ...
Vím, že kvalitu duše věda změřit neumí, neboť používá blbé prostředky, logikou se to fakt zjistit nedá. Dítě potřebuje doma vidět a zažít lásku, aby mohl vzniknout zdravý citový základ v jeho psychice. To co děti dnes v rodinách zažívají je v oblasti vztahů natolik zraňuje, že další pouhé povídání o análním sexu posílá jejich duše na nejnižší duchovní úroveň .. prostě to zmalformuje jejich zkušenost s láskou. Učitelé nechť předvídají, jaké potomky jim tyto děti přivedou za 10 let do škol...
Vždyť už teď jste bezmocní, bez autority, mnozí bez sociálních dovedností, které by mohly čelit zlu, které přichází z rodin a z okolní společnosti.
Myslíte, že vám školní psycholog pak pomůže?
(obyčejný člověk)
Vážení,
"obyčejný člověk" to tady vystihnul naprosto přesně. K tomu už snad jenom jediné: Informace ("...škola by měla informovat první..") jsou k ničemu!!! Uvědomte si, že samotná informace, kterých je dnes kolem obrovský přetlak, je vždy každým jedincem zpracována na základě zkušenosti, prožitku, emoce...
Tak bych si moc přál, aby se tím někdo kompetentní začal konečně zabývat. (Jestli to vůbec jde a není-li již dávno pozdě.)
Jan Priester
Harmonia Universalis o.s.
Diskutovaná příručka pro učitele z 90 % uvádí běžně dostupné odborné= informace, z nichž drtivou většinu příslušní učitelé znají a vhodnou formou s nimi žáky seznamují "od nepaměti".
Zbytek tvoří buď aktivistická propaganda ve stylu "genderové korektnosti" (např. kritika interpretace oplození ve stylu "vítězné spermie") či povýšení homosexuality na zcela rovnocennou sexuální orientaci a hlavně didaktické návody na "prožitkovou pedagogiku". A právě ony jsou hlavním důvodem kritiky. Jsou to sice jen dvě stránky z 80, ale jsou to také jediné "praktické" návody pro konkrétní aktivity. Právě zde se vyskytují hry typu "přesednou si ti, kterým už roste ochlupení" (onanovali, menstruovaly...)což právem irituje všechny, kteří respektují dětskou (i rodičovskou) intimitu.
Alena Čechová obhajuje těch "odborných" 90 %, Klaus junior kritizuje těch kontroverzních 10 %. Podle mého názoru má plnou pravdu. Ten, kdo dopustil, aby se k sumě seriózních informací přilepil onen blábol, by skutečně zasloužil mokrý hadr na hlavu.
Příruční sex je jen jedním z kroků, který má učitele vést k naprosté poslušnosti. Rozuměj - učitelský dav, nikoli háv. A společnosti se to daří naprosto fantasticky. Jen si vzpomeňte na nedávné události. Nakonec jste souhlasili, mlčky a slepě jako vždy, že vám místo osnov stačí rámcové požadavky a vy jste začali plodit dokument za dokumentem. A místo toho, abyste pracovali na opravdové optimalizaci reálného obsahu svých vzdělávacích programů, dlouhé hodiny a dny na základě kontrol ČŠI upravujete odrážky, doplňujete texty, kterým sami nerozumíte a snažíte se vyhovět formálním požadavkům, které nikde v zákoně a ani v žádné metodice doopravdy jako požadavky neexistují. A vaše odolnost vůči nesmyslu se tak velmi snížila. Pak přišel enviromentální nesmysl, který už teď víme, že bude ty, které učíte, stát zbytečně vyhozených 750 000 000 000 Kč. A to nemluvím o tom, kolik nás stáli ti bezpáteřní byrokrati v kravatách, kteří zelenou ideologii prosazují. Zase jste se nechali ukecat a místo toho, abyste naučili děti starat se město, ve kterém žije třeba tím, že ho nenapadne vyhodit kapesník na zem, místo toho jim vysvětlujete, jak zachránit planetu. Ach, jaká arogance.
Nastal čas opět učitelstvo ponížit a naznačit jim, jak co mají dělat. Zase vám vezmou kus svobody. Ne tím, že by ji doopravdy brali, ale proto, že se jí sami zbavujete. Vymyslí příruční sex. Je mi z vás zle. Z té nepokory k dětské duši, k jejich chuti se ptát, než vás potkají. Zvedá se mi kufr, když vidím známku pod výkresem a zamotala se mi hlava, když jsem slyšel učitelku říct: "matiku si nevybírej, tu na nic nepotřebuješ". Ale vy za to nemůžete. Nemáte čas přemýšlet, bát se, našlapovat opatrně. Musíte přece ještě doplnit průřezová témata.
Nic, absolutně nic se ve společnosti nezmění bez změny u každého jednotlivého učitele. Jediný tento dokáže se společností doopravdy něco udělat, pokud se ovšem nepřiposere. A připosraný neempatický hlupák za katedrou jen těžko přispěje ke kompetencím, kterými se ve svých vzdělávacích programech oháníte.
Ještěže existují ti, jejich velikost výrazně překoná malost, kterou jim přisuzuje sama společnost. Jsou to ti, kteří chovají lásku. Ano, chovají jakože vyvíjejí lásku k tomu co učí, koho učí a že učí. Nemáte pocit, že to chce zase více svobody? Jen si představte, co by se dělo, kdybychom se domluvili na ABSOLUTNÍ IGNORACI České školní inspekce. Ne, vážně, zkuste se zasnít a představit si, kolik klidu a času byste najednou dostali navíc.
Že nejste schopni se na něčem domluvit? Jasně, že nejste. Nejdřív musíte nastudovat etickou výchovu. Kterou mimochodem na slovensku žáci volí v alternativě s náboženskou výchovou. Velký rozdíl v tom není.
Okomentovat