V nedávné době jsem měl možnost se na souvislé pedagogické praxi seznámit a vyzkoušet si program na podporu výuky Vision6. Jedná se o program s několika užitečnými funkcemi, jež mohou pomoci učiteli zdokonalit výukový proces. Ve zkratce vás nyní s jeho možnostmi seznámím.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Vyzkoušela jsem program Vision 6 na oborové praxi při výuce ICT na Gymnásiu. Studenti byli v sekundě, tedy dá se říci 7. třídě.
Program rozhodně neocenili. Připadají si ošizení a svázaní, pokud se na svých obrazovkách mají dívat na děj, tkerý nemohou sami ovlivnit.
Samozřejmě se dá použití Vision 6 nastavit, aby mohli sledovat "můj výklad" v okně, které mohou přepnout i jinam (čehož samozřejmě většina využila a raději se dívala na facebook či jiné zábavnější komunikační kanály či webovky), ale užitečnější nastavení bylo takové, aby žáci nemohli okno přepnout a jen sledovat "výklad".
Bohužel žáci "remcali" a vyžadovali "osvobození" - tento pojem používala i jejich stálá lektorka.
Podle mě nebyli žáci na program zvyklí, protože moc nedávali pozor na děj na obrazovce. Navíc podle mě je lepší metoda výkladu ICT, když se na projektoru na stěnu promítá akce učitele, kterou mohou žáci okamžitě zkoušet, nebo kombinace Vision 6 a projekce, kdy jsou žáci "donuceni" sledovat děj na obrazovce a apk podle "návodu" na plátně akci zopakovat.
Vynále Vision 6 pomůže "pomalejším" či méně talentovaným žákům v ICT, ale spíše ho ocení dospělí, kteří nejsou na PC jen proto, aby napsali zprávu na facebooku či chatu, ale proto, aby se něco naučili.
Ale to je standardní problém v ICT, kdy mají žáci pocit, že všechno již vědí a nepotřebují se učit například změnu fontů ve Wordu 2007 či prohlížení pomocí internetového prohlížeče.
Díky Vision 6 však vzniká ale možnost ukázat žákům triky, které ještě neznají a nebo vštípit správné postupy. Pro učitele je to tedy výborná výuková pomůcka, která je však u "nenavyklých" žáků odmítána a žáci se cítí omezováni v činnosti.
Autor napsal:
Jde o to, zda by byla funkce blokování počítače potřebná, pokud by učitel investoval více energie do způsobu, jakým žákům předkládá nepopulární část výuky. Nebylo by možné vymyslet takové výukové aktivity, jež by vedly k osvojení potřebných dovedností přirozenou cestou – třeba realizací činností připomínajících praxi, u nichž žáci snadněji pochopí, že takto získané znalosti budou možná jednou potřebovat?
Garantuju komukoliv, že představa, že žák ve věku 7 - 18 let pochopí, že znalosti získané ve výuce bude jednou potřebovat spíše, nežli brouzdání po webu a facebooku, je z oblasti sci-fi.
Čest výjimkám. Je jich tak 5-6 ve standardní třicetihlavé třídě.
S programem Vision (Master Eye) pracuji cca 6 let.
Platí pro něj to, co pro každý nástroj.
Tedy, že v rukou člověka znalého může být velkým pomocníkem, v rukou diletanta udělá spíše škodu.
Srovnávat jej s dataprojektorem je nesmysl. Oba mají jiné funkce, které se jen částečně překrývají.
S úspěchem používám obojí současně.
Žáci sice mohou "remcat", ale to je tak asi všechno. Ve škole jsou snad za účelem výuky.
Novější verze Vision umožňují některé funkce blokovat i individuálně. Většina tak rychle pochopí, že lepší je dávat pozor a pak mít po splnění úkolu třeba volno, nežli úkol splní ti, kdo se věnovali oblíbenějším činnostem.
Stačí být důsledný a trvat na stanovených pravidlech.
Ale to platí snad obecně. Vision tomu může jen napomoci.
Okomentovat