Na základních školách se žáci mohou učit i tanci. Od letošního září totiž jednotlivé školy mohou Taneční a pohybovou výchovu nepovinně zahrnout do svého školního kurikula. Snadno se dovědí, jak na to. Výzkumný ústav pedagogický totiž vzdělávací obsah tohoto oboru kompletně zpracoval.
„Taneční a pohybová výchova vychází z přirozeného pohybu člověka a prostřednictvím tance vytváří trvalé vztahy mezi myšlením, emocemi a fyzickou složkou osobnosti žáka a harmonizuje jeho fyzický vývoj. Rozvíjí tvořivost, citlivost, vnímavost a sociální inteligenci,“ říká Markéta Pastorová z Výzkumného ústavu pedagogického, kde působí v oblasti koncepce všeobecného vzdělávání.
Důležitost koncepčního přístupu a systematičnosti při výuce taneční a pohybové výchovy prokázaly moderované on-line diskuze na Metodickém portálu www.rvp.cz i pracovní setkání uskutečněná za spolupráce VÚP a Konzervatoře Duncan centre v Praze. Diskuze probíhaly v průběhu roku 2009 a účastnili se jich učitelé ze všech typů škol i odborníci z pedagogické a umělecké branže.
Některé školy již v různých podobách taneční a pohybovou výchovu realizují, anebo se o její začlenění do školních vzdělávacích programů snaží. K ucelené koncepci tohoto doplňujícího vzdělávacího oboru patří i vzniklý materiál metodické podpory. Ten mohou učitelé spolu s dalšími metodickými doporučeními, závěry z panelové diskuze anebo rozsáhlou databází informačních zdrojů nalézt rovněž na Metodickém portále, který provozuje VÚP.
VÚP: Taneční a pohybová výchova podpoří kreativitu žáků
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Pochopila jsem z textu, že "doplňující vzdělávací obor" je NEPOVINNÝ. Chápu to tedy tak, že může ale nemusí být implementován do školních vzdělávacích programů. Může a nemusí být také vyučován jako samostatný předmět.
Chápu vše správně?
Etická výchova je také "doplňující vzdělávací obor"...
Ano, přesně tak.
ON
Jo naštěstí to chápete dobře. Bohužel u doplňujícího oboru etická výchova to polovina učitelské veřejnosti nepochopila a byl z toho docela srandovní frmol na mnoha školách. Neměli by se ve čtenářské gramotnosti nejprve řádně školit učitelé - než ji budeme chtít po žácích?
Mně to moc srandovní nepřišlo, když jsem musela (opět ve svém volnu) přepisovat a dopisovat větičky do švp pro celý 1. stupeň. A to nepočítám čas, který jsem strávila studiem textů, které mi kolegyně předaly...
Co nadělám... Když nadřízení zavelí, není jiné východisko.
A co tak trošku sledovat, co se kde šustne a nevěřit všemu, co vedení školy spíská. Najít si a shromáždit argumenty. A pak se pokusit obhájit svůj názor?
Máte pravdu, jistě je chyba důvěřovat svým nadřízeným a nekontrolovat si každé jejich nařízení.
Zařadím tuto komplikaci do fronty mezi mé prohřešky vůči svým nadřízeným. Děkuji za radu.
Okomentovat