Výsledky státních maturit by mohly sloužit úředníkům při rozhodování o tom, které střední školy zachovají a které zruší či sloučí s jinými. Díky jednotným maturitám a nastavení určité laťky znalostí prý také klesne zájem o střední školy až o deset procent a víc dětí bude chtít na učiliště. Stojí to v materiálu ministerstva školství, který ve středu projedná vláda a který má ČTK k dispozici.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
A jsme tam, kde jsme nechtěli být. Začne se švindlovat - hlavně při opravách písemných prací - protože čím větší náročnost, tím větší odpad a tím blíže ke zrušení. Taková francouzská licea, jaké absolvoval V. Černý nebo J. Voskovec by byla odsouzena k zániku, protože bylo běžné, že 40% stundentů na nich nikdy neodmaturovalo, na poprvé to zvládlo pouze 25%. Navíc proč má o existenci školy rozhodovat maturita? K čemu je potom ČŠI? Nenísnad důležitější tzv. přidaná hodnota? To, kam se žáci posunuli mezi 1. a 4. ročníkem? Typický čecháčkovskéy podělané řešení indolence ministerských úředníků, lemplů, kteří v 90. letech povolovali naprosto nekoncepčně vznik středních škol.
Jo a kraje se za své střední školství bijí jako lvi. Úroveň neúroveň. Před deseti lety byl průměrný počet žáků na středních školách asi 8 na jednoho učitele. Na ZŠ to bylo 17. Zajímalo by mne jak je to v současnosti. Už tehdy to bylo alarmující.
Pak ale nechápu význam 2 úrovní.Když maturitu ,tak 1 úroveň nebo si někdo myslí , že si gymnazisté budou volit tu těžší? Proč by to dělali?
ČŠI bohužel už teď považuje malou úspěšnost studentů při maturitě za nedostatek školy /viz inspekční zprávy/.
A nebudou podezřelé ty střední školy, kterým projdou stoprocentně všichni studenti maturitní zkouškou?
To bude paráda - to tu zbudou jen učiliště a osmiletá gymnázia. Je to jednoduché - střední odborné školy nepotřebujeme. Už vidím, jak gymnazista staví most přes řeku a projektuje strojní zařízení. Začnou chybět tzv. střední kádry. Bude se muset šáhnout i na osmiletá gymnázia, protože stačí jedno až dvě pro skutečně nadané děti v okrese. Pri současném počtu narozených dětí jsou tak 2 až 3 v okrese zbytečná. Díky normativu ( aby naplnili třídy na 30 ), tak berou mnohdy i trojkaře.
Bity a rušeny budou hlavně SOŠ. Toto případné rušení bude společnost za pár let velmi mrzet. Již nyní chybí středoškolští odborníci ve strojírenství, stavebnictví,...Jednoduše jsou nepostradatelní. Obráběč kovů nebo instalatér je nemohou nahradit. Rušme tedy průmyslovky, protože je na nich solidní úroveň a vysoká odbornost jen za to, že nejsou studenti tak dobří v Čj a Aj jako gymnazisté. Střelba od pasu v českém školství začíná.
"Díky jednotným maturitám a nastavení určité laťky znalostí prý také klesne zájem o střední školy až o deset procent a víc dětí bude chtít na učiliště. Stojí to v materiálu ministerstva školství.." Ještě nedávno tvrdilo MŠMT, že ve srovnání s ostatními vyspělými zeměmi máme malý podíl maturantů ve společnosti a že je třeba tento podíl zvýšit. Tak se změnily učiliště na odborné školy, učební obory na maturitní a najednou jsme překvapeni, že se snížila úroveň dnešních maturit. Jaká je tedy současná, nebo spíše dnešní koncepce našeho školství?
a ona nějaká je ?
Jak říkal jeden můj bývalý kolega -vždy se v podstatě jedná o antikoncepci.
Okomentovat