Projekt státních maturit čekal šestnáct let na své spuštění. Přestože ještě není vyhráno, ministr školství Josef Dobeš chce za rok odstartovat srovnávací zkoušky pro žáky pátých a devátých tříd.
Příspěvek si můžete stáhnout z webu Českého rozhlasu ve formátu MP3.
Z příspěvku na webu Českého rozhlasu vybíráme:
„Nastaví se oblasti, v nich klíčové kompetence, co by měl žák, aby dosáhl standardních vědomostí, umět. Tohle bude široká diskuze, ač mám svoji představu pro páťáky, deváťáky, to nevystřelím. Chci, aby se o tom bavili učitelé. Vyslechnu to, pak k tomu řeknu nějaký svůj názor. Potom to může být nějaký konsenzus, na kterém se shodneme,“ řekl Dobeš.
Klára Bílá: Srovnávací zkoušky čekají základní školy už za rok
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Přestaňte si ze základek dělat srandu a raději napřed dořešte státní maturitu a udělejte si pořádek s rozbujelým středním školstvím.
A tak je to pořád. Léta se odkládá jednotné maturitní zkoušení u podstatně zralejších postpubescentů, protože si nikdo nechce vzít na triko možný průšvih, a už se zakládá na průšvihy s větším dopadem u chudáků pubescentů a dokonce i prebuscentů. A skoro bych řekl, že i v rozporu s podstatou zkompetetňovací reformy školství.
Dveřmi vyhodíš, oknem vleze.
Jen doufám, že hodnocení těch srovnávacích testů bude slovní. Třeba jako že se Terezka od minule hodně zlepšila i když ta indunkce s dedukcí pořád nic moc.
Je to paráda - srovnávačka v páté třídě dopadne ještě relativně dobře, pak 10 až 15 jedničkářů přejde na osmiletá gymnázia. Sravnávačka v deváté třídě dopadne o dva stupně hůř, pač chybí ti odešlí tahouni. To co zbylo na ZŠ a mělo ještě jakous takous úroveň se velmi rychle "propracuje" k průměru a podprůměru a s tím opravdu neudělá nikdo nic. Ředitel bude vyzván zřizovatelem, či školskou radou, či ŠI k tomu, aby zdůvodnil tento propad. Bude muset nutně vyvodit závěry. Seberou se "neschopným" učitelům II. stupně ještě zbylé nadtarify, popřípadě se ti nechopní učitelé propustí pro neschopnost. Příště se zřizovatel podívá ( logicky při dalším propadu úrovně ) i na samotného ředitele. Jak jednoduché !! Myslíte si opravdu, že se tímto zvýší úroveň školství ?
Doufám, že se při srovnávacích zkouškách bude a jedině srovnávat IQ žáka a jeho dosaženého výkonu. Je jasné, že ten s IQ 80 nevymyslí Obecnou teorii relativity. Pokud si to úřednici MŠMT myslí, že výchovou a vzděláváním je toto možné, pak Bůh s námi.
Přesně tak. To srovnávání může být založeno jedině na stejném principu, který využívá SCIO. Srovnání výkonu žáků např. v matematice s výkonem v obecně studijních předpokladech. Jinak Pánbůh s námi.
V této diskusi to vypadá, že se základní školy srovnávacím testům brání. Jenže se brání zjevně jen ty špatné. Věcný argument proti testování tady totiž nikdo s přispěvatelů nenapsal.
Zkuste sem napsat OBJEKTIVNÍ důvody. Přece každý rozumný subjekt/firma, který se chce posunout dopředu, by měl mít zájem znát úroveň kvality svých výstupů. Jinak se budeme všichni jen poplácávat sami po svém vlastním rameni a tvrdit, že jsme výborní. A nejsme.
Např. argument z diskuse tvrdící, že zhoršení srovnávacích (!) výsledků na II. stupni po odchodu „tahounů“ na víceletá gymnázia je chybný – na tyto školy přece odcházejí žáci ze všech základních škol! Dopad odchodu dobrých žáků na víceletá gymnázia tedy postihne všechny základní školy. Výsledky srovnávacích testů to tedy významně neovlivní.
Důvod nedobrých výsledků v 9. třídě je asi ten, že těmto žákům už o nic nejde, většinou jsou přijati na nějakou střední školu (většinou bez přijímací zkoušky), takže nač by se trápili nad nějakým testem?
Řešením by bylo nějak navázat tyto zkoušky na přijetí na SŠ, aby žáci byli motivováni k dobrým výsledkům.
je rozdíl malé město s 75 narozenými dětmi o které se mají podělit dvě státní školy, jedna soukromá a jedno osmileté gymnázium a velké město, kde je na stejný obvod dětí 500. Pak opravdu nelze tyto základní školy srovnávat - rozdíl tady musí být jak vyšitý. Totéž se týká oblastí se sociálně slabou složkou obyvatelstva. I tady budou výsledky mizivé i kdyby anděl na čertovi jezdil. To, co tady píšete, je tedy demagogie.
Ano vždy z toho nejlépe vyjdou vesnické školy mimo romské oblasti. Protože z nich musí děti na osmiletá gymnázia dojíždět. A protože dojíždění je pro děti problematické ať už po stránce časové nebo finanční, zůstávaJÍ NA ZÁKLADKÁCH.
Pokud tedy nebudou výsledky škol srovnávány na základě přidané hodnoty oproti studijním předpokladům žáků, bude to celé k ničemu.
Navíc nechápu, proč by to měli zase odskákat matikáři a češtináři. Prý se snad uvažuje ještě o dějepisu. Proč proboha právě o dějepisu. Navrhuji testy z matematiky, češtiny , cizího jazyka, humanitní test a přírodovědný test. Ať jsou školy srovnávány trochu v globále. Přece není možné tak, jak to navrhuje ministerstvo, aby školám byly přidělovány finanční prostředky na osobní ohodnocení podle testů jen z matematiky a češtiny. Pokud budou na škole tito kantoři dobří, svezou se na vlně i mizerní kantoři ostatních předmětů. Pokud budou mizerní, tak to můžou zase někteří dobří odskákat. I když je docela možné, že tato varianta by vedla k tomu, že by se školy mizerných matikářů a češtinářů zbavovaly. Ale zřejmě jen jich. Mizerný chemik by nikomu nevadil?
Ideální - matematika, čeština, cizí jazyk ( nevím proč zrovna jen angličtina ) a všeobecný přehled ( od chemie a fyziky až po ten dějepis )
Okomentovat