Matematik Jiří Kuhn má zkušenosti za katedrou i v čele sborovny nymburského gymnázia. Nyní je sbírá i jako předseda Asociace ředitelů gymnázií ČR. Myslí si, že testování znalostí na základních školách je správné. Stejně tak je pro spuštění státních maturit.
Z rozhovoru Kateřiny Perknerové s Jiřím Kuhnem na Denik.cz vybíráme:
Pak se ale nabízí otázka, zda by absolventi učebních čtyřletých učebních oborů vůbec měli dosáhnout na státní maturitu?
Neměli. Tahle diskuse nás provází po celou dobu přípravy státní maturity. Pokud by byla skutečně jednotná, pak by se testování žáků gymnázií, středních odborných škol a učilišť muselo nastavit na nejnižší možnou úroveň tak, aby ji zvládli všichni. Proto je nyní maturita koncipována jako dvouúrovňová. Tu základní by měli splnit skutečně všichni úspěšní absolventi čtvrtých ročníků. Hasiči, zdravotní sestry, policisté, ti všichni se musí prokázat dokumentem o dosažení úplně středního vzdělání, takže pochopitelně maturitu mít mají. Pak tu ale jsou učebních oborů a logicky mnozí jejich posluchači to nedokáží.
A neměly by naopak vysoké školy limitovat možnost přijetí složením státní maturity ve vyšší úrovni?
O tom vedeme debatu s vysokými školami. Zatím váhají, zda mohou maturitu jako jedno z kritérií přijímacích řízení zohlednit. Jistě si dovedu velmi snadno představit, že jednotlivé fakulty nastaví přijímačky tak, že vyšší úroveň maturity bude podmínkou nejen přijetí, ale vůbec přihlášky na VŠ. Určitě by se tím zbavily i složitého přijímacího řízení a spolupráce se soukromou firmou, která připravuje národní srovnávací zkoušku.
Jiří Kuhn: Není důvod státní maturitu rušit ani odložit
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Super bude pane řediteli testování žáků devátých tříd. Radil bych, aby jste se podíval co tam zbylo, když jste nám v páté třídě na osmiletá gymnázia vzali 15 až 20 % tahounů. Super taky bude, až ředitel ZŠ bude srovnávat výsledky testování v páté třídě a potom v té deváté. Bude tam pokles tak o 2 stupně. Jako správný ředitel bude muset hledat příčiny neúspěchu. Úplně nejjednoduší bude vzít potom kantorům na II. stupni nadtarifní složky. Smysl by toto testování snad mělo jen tehdy, když by zůstaly osmiletá gymnázia jen skutečně pro nadané žáky. Odhaduji to tak jedno na okrese.
Opět bklbost od A do Z , zruzšit maturity na učilištích (vydělají si víc jak vysokoškoláci),k ničemu jim to není , jen to komplikuje situaci,návrat k jednodnému tématickému zadání tak, jak to bylo dříve,.opět to navodí spolubádání po tématech, "spolupráci" mezi školami ,jak to bývalo dříve,prostě normálka. Ne jak teď se chce mít z člověka s IQ 80 maturanta,dyť se vyprdněme na ostatní , už dávno to tady takto fungovalo!
Není náhodou cílem EU i nadále zvyšovat počet středoškolsky vzdělaných studentů, kteří by zvládali stále složitější technologie současného světa a to nejen v oblasti služeb ? jen jak toho dosáhnout v poměrech ČR ? Vyřeší to státní maturita ? Není náhodou pes zakopán jinde ?
Okomentovat