iHNed.cz: Ministr Dobeš nechal z webu stáhnout spornou příručku o sexu pro děti

sobota 7. srpna 2010 ·

Zástupci rodičů si kvůli příručce vyžádali setkání s ministrem školství. Podívejte se, co jim vadí.

Z článku Michaely Mužíkové na portálu iHNed.cz vybíráme:

Ministerstvo školství oznámilo, že "ministr Dobeš nezruší doporučení k sexuální výchově ve školách, kontroverzní příručku je ale ochoten změnit a bude stažena z webu úřadu". Dobeš také rozešle ředitelům základních škol doporučení, aby při výuce sexuální výchovy respektovali přání rodičů.


Příručku naleznete na wiki.ceskaskola.cz a můžete si ji prohlédnout i zde:

8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
7. srpna 2010 v 11:10  

Vážení rodiče, vážení úředníci, vážení učitelé, vážený pane ministře, .. než budete jednat o "vzdělávání" rodičů a dětí v oblasti sexu, vězte, že jak deklarovaná příručka tak vaše zkušenost žije v jednom případě v omylu kognitivního mozku a nedostatku lásky a ve druhém případě pak ve smrtelném omylu.

1. Sexuální výchova začíná tím, že dítě se učí laskavému vztahu k vlastnímu tělu od těch, kteří jsou mu nejblíže. Takovou klíčovou osobou učitel není. Následně se učí také tomu, že tyto vztahy mají určitý řád. Děje se to tak, že rodiče se s dítětem mazlí a vytvářejí pro něj atmosféru pozornosti, lásky, svobody, bezpodminečného přijetí, ... zároveň však v jasných mezích. Pozdější poučování o sexualitě musí individuálně stavět na této základní prožitkové a formativní zkušenosti. Je-li dítě zraňováno nevhodnou výchovou zraněných rodičů, ( a to i v oblasti sexu) pak další přísun informací o sexualitě, dítě jasně poškodí. Na tomto poli by učitelé měli mít nadstandardní zkušenosti, neboť tady platí, že přístup k dětem by měl být nejvíce individuální, jakého by byli učitelé schopni. Tyto dovednosti učitelům však chybí i běžných předmětech.

2. Než bude kdokoli z vás učit dítě, že otěhotnění lze regulovat jakoukoli antikoncepcí, která zabraňuje uhnízdění vajíčka ve sliznici dělohy, vězte základní pravdu. Vajíčko, kydž, tak je oplodněné již ve vejdovodu a doputuje do dělohy, kde hledá vhodné uhnízdění. Antikoncepce, které zabraňuje takovému uhnízdění oplodněného vajíčka, tedy už živé lidské bytosti je čistě interupční metoda. Je to smrt. Lékaři mluví o antigestační metodě, jež likviduje život. Užívání jakékoliv antikoncepce tohoto druhu má za cíl způsobit potrat. A potrat je přímé vědomé zabití lidské bytosti v počáteční fázi jejího života.
Velká část depresivnosti žen je způsobena právě tím, že do hlubokého podvědomí jsou odsunuty tyto zážitky ženského těla.
3. Propagovaná konkurenceschopnost, která se propašovala do kurikula díky sponzoringu EU nekultivuje lidský stud. Tedy ten stud, který je základem pro hranice vlastního soukromí a respektu k cizímu soukromí a je kořenovou součástí lidské autonomie a svobody. Tato vlastnost patří rovněž ke zralé sexualitě, stejně jako schopnost věrnosti a odříkání. Děti se v oblasti sexuality "sebevzdělávají" víc, než máte potuchy. Jde to snadno, neboť společnost se dohodla na tom, že sex je příjemná funkce a život je potřeba si užít.
4. Psychologie, která se demokraticky a nepozorovaně rozrostla díky mimoškolní vlastní iniciativě mnohých dospělých o dovednosti v esoterice se pro nepoučenou společnost stává instatntním náboženstvím, ale je to pouhá magie, která nemá za cíl rozlišit moderní a etické. Mnoho učitelek má díky této zkušenosti, podporované fikcí Harry Potterem, že život lze očarovat, zhoubný vliv na vše čím působí ve třídě na děti. Čím více neformálního poznání v těchto alternativních disciplínách, tím zkreslenější vědomí, pokřivené pocity a lidské hodnoty. Takoví odborníci pak vysvětlí cokoli, včetně vlivu globálního oteplování na sexualitu a lidé to nekriticky přijmou.
5. Začněte vzdělávat rodiče a učitele v oblasti etiky. .. to není špatný nápad jak dostat rodiče do škol a zvýšit jejich zájem o dítě. Myslím, že pak přirozeně tyto pravdy pochopíte.

obyčejný člověk

Anonymní řekl(a)...
7. srpna 2010 v 11:11  

Vážení rodiče, vážení úředníci, vážení učitelé, vážený pane ministře, .. než budete jednat o "vzdělávání" rodičů a dětí v oblasti sexu, vězte, že jak deklarovaná příručka tak vaše zkušenost žije v jednom případě v omylu kognitivního mozku a nedostatku lásky a ve druhém případě pak ve smrtelném omylu.

1. Sexuální výchova začíná tím, že dítě se učí laskavému vztahu k vlastnímu tělu od těch, kteří jsou mu nejblíže. Takovou klíčovou osobou učitel není. Následně se učí také tomu, že tyto vztahy mají určitý řád. Děje se to tak, že rodiče se s dítětem mazlí a vytvářejí pro něj atmosféru pozornosti, lásky, svobody, bezpodminečného přijetí, ... zároveň však v jasných mezích. Pozdější poučování o sexualitě musí individuálně stavět na této základní prožitkové a formativní zkušenosti. Je-li dítě zraňováno nevhodnou výchovou zraněných rodičů, ( a to i v oblasti sexu) pak další přísun informací o sexualitě, dítě jasně poškodí. Na tomto poli by učitelé měli mít nadstandardní zkušenosti, neboť tady platí, že přístup k dětem by měl být nejvíce individuální, jakého by byli učitelé schopni. Tyto dovednosti učitelům však chybí i běžných předmětech.

2. Než bude kdokoli z vás učit dítě, že otěhotnění lze regulovat jakoukoli antikoncepcí, která zabraňuje uhnízdění vajíčka ve sliznici dělohy, vězte základní pravdu. Vajíčko, kydž, tak je oplodněné již ve vejdovodu a doputuje do dělohy, kde hledá vhodné uhnízdění. Antikoncepce, které zabraňuje takovému uhnízdění oplodněného vajíčka, tedy už živé lidské bytosti je čistě interupční metoda. Je to smrt. Lékaři mluví o antigestační metodě, jež likviduje život. Užívání jakékoliv antikoncepce tohoto druhu má za cíl způsobit potrat. A potrat je přímé vědomé zabití lidské bytosti v počáteční fázi jejího života.
Velká část depresivnosti žen je způsobena právě tím, že do hlubokého podvědomí jsou odsunuty tyto zážitky ženského těla.
3. Propagovaná konkurenceschopnost, která se propašovala do kurikula díky sponzoringu EU nekultivuje lidský stud. Tedy ten stud, který je základem pro hranice vlastního soukromí a respektu k cizímu soukromí a je kořenovou součástí lidské autonomie a svobody. Tato vlastnost patří rovněž ke zralé sexualitě, stejně jako schopnost věrnosti a odříkání. Děti se v oblasti sexuality "sebevzdělávají" víc, než máte potuchy. Jde to snadno, neboť společnost se dohodla na tom, že sex je příjemná funkce a život je potřeba si užít.
4. Psychologie, která se demokraticky a nepozorovaně rozrostla díky mimoškolní vlastní iniciativě mnohých dospělých o dovednosti v esoterice se pro nepoučenou společnost stává instatntním náboženstvím, ale je to pouhá magie, která nemá za cíl rozlišit moderní a etické. Mnoho učitelek má díky této zkušenosti, podporované fikcí Harry Potterem, že život lze očarovat, zhoubný vliv na vše čím působí ve třídě na děti. Čím více neformálního poznání v těchto alternativních disciplínách, tím zkreslenější vědomí, pokřivené pocity a lidské hodnoty. Takoví odborníci pak vysvětlí cokoli, včetně vlivu globálního oteplování na sexualitu a lidé to nekriticky přijmou.
5. Začněte vzdělávat rodiče a učitele v oblasti etiky. .. to není špatný nápad jak dostat rodiče do škol a zvýšit jejich zájem o dítě. Myslím, že pak přirozeně tyto pravdy pochopíte.

obyčejný člověk

Anonymní řekl(a)...
7. srpna 2010 v 12:15  

Zajímalo by mne, kolik lidí z těch 6 000 tu osmdesátistránkovou příručku před podpisem petice opravdu celou přečetlo. Tipnu si - 5%?
Jinak hra na kompot (či dříve běžná hra na fanty), která nejvíce vadí, je velmi přínosná. Akorát u toho nesmí být kantor.

Anonymní řekl(a)...
7. srpna 2010 v 18:11  

Pár náboženských fanatiků a co ddokáží !!!

Anonymní řekl(a)...
8. srpna 2010 v 21:48  

Mezi doporučenými hrami v příručce mi chybí "Flaška" :-)

Anonymní řekl(a)...
11. srpna 2010 v 13:40  

Spousta lidí ráda komentuje to, jak jsou učitelé nezkušení v oblasti výuky sexuální výchovy. Ano, souhlasím s tím, a to jsem také učitel. Ale nás se nikdo neptal, zda to CHCEME či nechceme děti učit. Prostě se "tam nahoře" zase něco vymyslelo, řeklo se: "Učitelé učte!" a všichni okolo nás kritizují, že to neumíme. Je to stejné, jako s etickou výchovou. Jak se má učit něco, co není jasně dané! Buď u toho člověk bude propagovat vlastní názor (mě například interrupce nepohoršuje) či bude papouškovat názor někoho jiného (dle příručky), který není prokazatelně doložen. Každý má prostě své hranice někde jinde. A to si, milí rodičové, představte, že za to musíme ještě děti známkovat!!! Opravdu lahůdka - ale my jsme přesto stále ti špatní!

Anonymní řekl(a)...
11. srpna 2010 v 21:00  

Všichni konzervativci by si měli uvědomit, že je jiná doba: mladí i děti se dozvídají o sexu neuspořádaně v Tv, časopisech od starších kamarádů, spolužáků atp. Učil jsem zdravotní výchovu v 9. ročníku a musím říci, že se mi povedlo navodit atmosféry důvěry i když ze začátku se objevovaly úsměvy, narážky i dost peprné poznámky. Povedlo se ale navodit přesvědčení, že nic není tabu, vše lidské by nám nemělo být cizí, že sex je pro chlapce-muže záležitost více tělesná ˇ/muž je samec - dobyvatel/, pro děvčata a ženy více citová, a že časem poznají jak láska a sex u obou partnerů vede k nádhernému prožitku a štěstí. žáci se ptali i na velice triviální věci, z čehož možno usuzovat jaké myšlenky se jim honí hlavou a jak neuspořádané až naivní mají znalosti o tomto tématu. Někteří, spíše to byla výjimka, měli již poznatky od rodičů. A nyní si představte, že jako rodič jsem se styděl o těchto věcech s vlastními dětmi mluvit, vlastně ony také by se mne na to nikdy nezeptaly.
Osobně se domnívám, že nenápadné a jemné vedení rodičů již od doby,kdy dítě registruje pohl. rozdíly, může jen prospět, a na to je vhodné ve starším šk. věku navázat a dát všechny ty mýty a dohady o sexu do správného rámečku.

Anonymní řekl(a)...
15. srpna 2010 v 11:11  

Škola ať podává dětem informace o stavbě lidského těla, možnosti sexuálního obtěžování, nebezpečí internetu, sexuálních úchylkách, možnostech antikoncepce apod. K tomu snad škola je. V dnešní době před tím skutečně nelze zavírat oči. A přiznejme si, že rodiče sami o mnoha věcech nemají ani páru. Vztahové věci však škola skutečně naučit nemůže. To už je na rodičích. A více než mnohde jinde zde platí otřepané: Učit lze slovy, vychovávat příkladem. Navíc každý učitel má jiné sexuální chování a skutečně po učitelích nemůžeme chtít, aby svůj vzor přenášeli na děti. Toto skutečně nechme na rodičích.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.