Inspirativní video o tom, kam míří naše společnost jako celek a jak je důležité se v této souvislosti ptát, jaké vzdělávání potřebují naše děti. Spot je starý sice 4 roky, ale na svojí aktuálnosti v žádném případě neztratil, jen se asi více vše dostává do extrémních poloh... Českou verzi připravila EDUin o.p.s..
Věděli jste to? 2.0
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
V bezesporu inspirativním videu postrádám graf nárůstu počtu dětí závislých na informačních a komunikačních technologiích, nárůstu počtu souvisejících sociálně patologických jevů mezi mládeží, počtu obézních dětí, popřípadě dětí, které nikdy neušly pěšky a na jeden zátah víc jak deset kilometrů.
Pro Českou verzi bych uvítal i analýzu vlivu počtu stránek popsaných školskými vzdělávacími programy, počtu zaměstnanců ministerstva vzdělanosti, úředníků odborů školství na krajských, městských a obecních úřadech a badatelů ve VÚP a Cermatu na kvalitu zkompetentnění žactva v rámci plnění plánu končící dvanácté pětiletky!
Moooc hezký, určitě to vyráběl nějakej vzdělanej člověkující, hlavně to "o 150ti" se mu moc povedlo, to se hned pozná študovanej blb.
Celá prezentace zcela ignoruje jeden dost podstatný fakt (koneckonců vznikla pro střední školu...) - pravděpodobně jsme za tzv. oil peekem, tedy bodem, kdy byla dosažena největší možná těžba ropy. Začíná pokles, a protože jsme na ní životně vázáni, je možné, ba vysoce pravděpodobné, že za dvě, tři desetiletí se o ni povedou války, globalizace bude minulostí, státy se rozloží do de facto kmenového uspořádání - doporučuji texty jednoho z proroků této doby, Johna Michaela Greera.
Řečeno lidově, víme hovno, ale o "kvalitě" amerického středního školství víc než dost - koneckonců v jejím důsledku musí vysoké školy mít přípravné ročníky, jinak by američtí středoškoláci nezvládli odbornou a jazykovou dimenzi vysokoškolského studia. Inu, když každý den děláte projekty.... A nás to bohužel čeká také. Ano, s největší pravděpodobností budou Čína a Indie zeměmi s nejvyšším procentemvysokoškoláků, což je při jejich lidnatosti pochopitelné. Ano, žijeme na sklonku dominance euroamerické civilizace, zažíváme její bezprecedentní úpadek. Můžeme s tím ale něco dělat? Vytrženi z kořenů???
Je smutné číst tuto konverzaci, jste-li oba učitelé. Na Vašich argumentech sice špetka pravdy je, ovšem písmenky ve fóru se nikam nepohneme.
Zase se k nám dostal další výkřik, že je doba jiná. Můžeme si pohodlně sedět, učit si to svoje a vyhýbat se ICT protože by se na nich někdo mohl stát závislý, čekat, až dojde ropa, protože pak se nám zase zkostnatělý přístup k výuce začne vracet do kurzu. Taky se už konečně můžeme probudit a vážně připravovat ŠVP pro někoho, kdo bude mít X zaměstnání (bude se muset umět orientovat v pojmech a učit se fakta, až nastoupí a bude je potřebovat), bude potřebovat hlavně angličtinu (a taky aspoň jeden další cizí jazyk) a bude umět využít počítač nejenom k vysedávání na fgacebooku, ale i ke smysluplné práci.
Pilíře máme jasné. Připravujeme svoje žáky podle těchto trendů? Nebo v tom vidím smysl jen já?
Taky se už konečně můžeme probudit a vážně připravovat ŠVP
My spící máme, pane Martine, na vyšším gymnáziu švp vážně připraveny dva roky a na nižším dokonce už roky čtyři.
Po ročním zkompetentňování žáků na vyšším gymnáziu jsem se i já probudil do syrové reality a uvědomil jsem si strašlivou věc, která mi při reformaci našich okresně elitních dětiček na tom nižším poněkud unikla. A to, že jsme švp připravili pro žactvo se schopnostmi a studijními předpoklady z přelomu tisíciletí.
Takže v obou skupinách čtyřletých prváků mám pouze tři výborné. Zajímavé je, že jsou to všechno děvčata.
bude se muset umět orientovat v pojmech a učit se fakta, až nastoupí a bude je potřebovat
Hezká úvaha. Drobný problémek bude ovšem v tom, že se taky bude muset nějak naučit umět se orientovat v pojmech a učit se fakta.
vyhýbat se ICT
Tak v mém případě to dost dobře nejde. Já to ICT učím, totiž.
Do ŠVP se nedá již zasahovat, pane Luďku?
Proč je video vývoji technologií apod. tak pomalé a dlouuuuhé? :-)
ad Kalashnikoff 2.7. 8:14
Sdílím Vaše obavy ohledně závislosti současné společnosti na neobnovitelných zdrojích (tedy nejen ropě). Aniž bych chtěl provokovat, máte děti?
Já ano a velmi pravděpodobně prožijí svůj produktivní věk ve Vámi zmiňovaném období.
A právě o to naléhavěji vnímám potřebu změnit pojetí vzdělávání v intencích daného videa. Nebo máte návrh na jiné pojetí vzdělávání? Doufám, že nechcete naznačit, že za této konstelace je vzdělávání zbytečné.
Dobrý den, teď by mi sem ideálně zapadal příspěvek kdysi pravidelného komentátora těchto stránek jménem Parabelum či nějak podobně. Po přečtení jeho myšlenek mě přecházela chuť na čemkoli dělat a toužila jsem zalézt někam hluboko a čekat na avízovaný konec světa.
Ale zpět k věci. Souhlasím s panem Hawigerem - současné děti prožijí aktivní věk v době, jíž se teď asi oprávněně obáváme. Občasné příspěvky o potřebě změny systému vzdělávání, které tady vyvolávají emotivní diskuzi, mě nutí přemýšlet o tom, co proto můžu dělat já jako učitelka na venkovské základce. Teorii bych už mohla citovat zpaměti, ale praktické příklady, rady nebo ukázky - tím pochopitelně nikdo nikde nehýří. Cítím, že tím dávám najevo asi svou vlastní neschopnost, ale kromě zvýšené motivace dětí k zájmu o angličtinu, kterou učím na plný úvazek ve 2. až 9. třídě a vedle toho využívání interaktivních protředků jako PC a whiteboard, víc už asi fakt dělat nemůžu. Pozitivní ale je, že navzdory neutěšené situaci ve školství poslední léta pozoruji zvýšený zájem dětí o AJ.
Měla bych být ráda, ale po 24 letech na základce jsem už tak ubitá tvorbou ŠVP a dalšími chuťovkami, že začínám uvažovat o změně.
Přeji všem hezké léto.
Okomentovat