Uznávám, ten titulek je až příliš expresivní. Ale inspiroval mě k němu výrok radního v Karlovarském kraji Vratislava Emlera, který pro Český rozhlas pravil, že by rád snížil počet míst na gymnáziích a zvýšil počet míst na učilištích, protože v kraji chybějí dělnické profese, například malíři pokojů. Představa, jak potenciální gymnazista uzná, že všeobecného vzdělání je až příliš a půjde se vyučit malířem, mi přijde natolik bizarní, že se za to sprosté slovo v titulku ani nestydím.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Na učňák bych tedy určitě učit nešel.
Nechce se mi nezanedbatelnou část svojí pracovní doby věnovat umravňování mládeže trpící představou, že hulvátství je základním předpokladem životního úspěchu.
Nechce se mi pobývat v prostředí, kde dva tři smrdi mají více práv než jejich zbývající doposud poměrně normální vrstevníci.
Nechce se mi pořád někoho přesvědčovat o tom, že práce není pořád jenom zábava a že něco dobře umět není zavrženíhodná ostuda.
Ze stejných důvodů nejspíš zanedlouho odejdu i z gymnázia.
Pardubický kraj přemýšlí nad tím, že by zavedla krajské přijímačky. Přijde mi to jako dobrý nápad. Nevadí mi, že jsou gymnázia plná. Vadí mi, že gymnázia začínají přijímat studenty, kteří na studium nemají.
Na gymnázia odcházejí i "trojkaři". Evidentně menší počet kvalitních studentů nevede k přirozenému úbytku tříd na gymnáziích. Stále ve větší míře pozoruji jev, že ten, kdo je dobrý a učí se, je v očích svých spolužáků debilní šprt a obvykle je ve třídě izolován. Nějak se to za poslední desetiletí překlopilo. Tehdy byli těmi hlupáky na gymnáziích ti, kteří měli dostatečné.Jinak pane Bláho, musím souhlasit s Vašimi názory - tak mě to nějak přestává to české školství bavit. Nejde o nějaký standard, či nástupní plat začínajícího kantora. Jde o to, že učitelům evidentně chybí pravomoce. Asi by se měli úředníci MŠMT mrknout do nějaké britské školy, jak to funguje, ale to by naši multikulturní pracovníci nezvládli ( takové "utlačování" studenta a 1 až 2 asistenti ve třídě s učitelem )!
Situaci na gymnáziích se není co divit, uvědomme si, že cca 60% ročníku dnes studuje VŠ. Jestliže tedy ani VŠ nejsou tak selektivní, jak bývaly dříve, proč to chtít po gymnáziích?
Okomentovat