Projekt FICTUP (Podpora využívání ICT v pedagogické praxi) financovaný v rámci Programu celoživotního učení Evropské unie je zaměřen na tvorbu inovačních školících materiálů určených pro pedagogické aktivity využívající ICT v těsné spolupráci s tutorem a testování vlivu těchto materiálů a tutorského systému na začínající učitele při využívání ICT ve třídách.
Inovační školící materiály, které jsou výsledkem kolaborativní práce mezi zkušenými a začínajícími učiteli s cílem zajistit jejich přístupnost a srozumitelnost, jsou zaměřeny na specifické pedagogické aktivity využívající ICT. Každý případ zahrnuje detailní popis dané aktivity (soubor v Pdf) a tři krátká didaktická videa (každé o délce dvě až šest minut) popisující transversální dovednosti ICT využité během dané aktivity. V průběhu prvního roku realizace projektu bylo implementováno celkem devět případů, přičemž některé z nich se orientovaly výlučně na využití ICT při výuce přírodních věd. V tomto článku prezentujeme celou řadu ukázkových aplikací jako např. „Zařízení – měření – vyhodnocení: využití ICT ve fyzice (Maďarsko)“, „Zkoumání růstových faktorů: aplikování badatelsky orientované výuky na biologii (Finsko)“ a konečně „Využití softwaru GeoGebra ve středoškolské výuce matematiky (Francie)”.
Stále intenzívnější využívání ICT vedlo k zavedení nových pedagogických metod včetně vzdělávání založeného na práci se zdroji, jehož prostřednictvím různé vzdělávací potřeby nacházejí podporu v široké škále prostředků ICT. Zvláště přírodovědné předměty jsou velmi vhodné k uplatňování předností, které nabízí RBL a související prostředky ICT. Zavádění kolaborativního a technologiemi podporovaného bádání umožňuje učitelům pojímat vzdělávací soustavu jako integrovaný celek, který žákům nabízí relevantní technologické nástroje, povzbuzuje je k efektivní týmové práci a prosazuje gnozeologicky vysoce kvalitní, jakož i kreativní způsoby práce se znalostmi.
Převzato z www.elearningeuropa.info.
0 komentářů:
Okomentovat