Dalších několik otázek a odpovědí k projektu EU peníze školám, součástí článku je i formulář pro další dotazy!
Je možné si v rámci šablony III/2 vytvořit 3 sady materiálů do jednoho předmětu (např. do fyziky)?
Ano, je to možné.
Proč nemohou projekt EU peníze školám využít i pražské školy?
Finanční prostředky Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost jsou určeny pro cíl Konvergence. Pod tento cíl spadají všechny regiony České republiky mimo hl. města Prahu. Tzn., základní školy se sídlem v Praze nemohou zažádat o podporu z projektu EU peníze školám financovaného z OP VK.
Jsme malotřídní škola a od září máme výhodnější počet žáků. Kdy můžeme podat žádost, aby se v ní promítly statistiky 9/2010?
Po aktualizaci dat v příloze výzvy, která proběhne v průběhu prosince. Podat žádost tedy doporučujeme v lednu 2011.
Pokud v šabloně IV/2 vytvořím např.soutěž pro 8. ročník týkající se opakování Zlomků, desetinných čísel a převodů jednotek o cca 5 stránkách spočívající ve vypočítání řady úloh, jejichž výsledky tvoří tajenku, bude se tato soutěž započítávat jako pouze jeden materiál ze 36 potřebných do sady?
Ano, tento vzdělávací materiál odpovídá 1 materiálu sady.
Chtěla bych se zeptat, zda v rámci projektu EU peníze školám lze část prostředků použít i pro odměnu účetní na škole, které se jednak bude podílet na tvorbě - vyplnění žádosti v programu Benefit 7, zajištování kalkulací a cenových nabídek, administrativní práci a vedení odděleného účetnictví. Jestli ano, tak za jakých podmínek a kde jsou tyto podmínky stanoveny?
Ano, je to možné. Možnosti financování zaměstnanců jsou uvedeny v Příručce pro oblast podpory 1.4. Zároveň musí být způsob odměňování zaměstnanců školy v souladu s českou legislativou.
Z čeho se bude platit manažer projektu, který bude vše koordinovat, archivovat atd. Z které šablony? Jaká částka je asi přiměřená pro tuto činnost?
Viz předchozí otázka. Koordinátora projektu lze financovat napříč šablonami z obdržené dotace. Výše odměny je v kompetenci ředitele školy. Zároveň musí být způsob odměňování zaměstnanců školy v souladu s českou legislativou.
Stále nebyla smysluplně zodpovězena otázka, zda vzdělávací oblast je ve skutečnosti vyučovací předmět. Je tak těžké odpovědět ano či ne?
Pojem vzdělávací oblast vychází z terminologie užívané v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, tzn., že vzdělávací oblast není vyučovací předmět.
Můžeme tedy v rámci III/2 vytvořit 20 DUM Výtvarná výchova, 20 Dějepis, 20 Informační a komunikační technologie?
Ano, je to možné.
Při jednom telefonátu na infolinku nám bylo řečeno, že nemůžeme koupit server a nemůžeme koupit počítače zapojené do počítačové sítě v učebně. Při druhém telefonátu nám byl řečen opak a v předchozích odpovědích MŠMT na České škole ohledně počítačových učeben byla odpověď vyhýbavá s odkazem na účetní. Jak to tedy je? Nemůžete dát vyčerpávající a skutečně závazné odpovědi?
Je nutné posoudit, zda se bude jednat o investiční výdaj či nikoliv, a to z hlediska ceny a funkčnosti. Z dotace není možné čerpat finanční prostředky na investiční výdaje, čímž se rozumí dlouhodobý hmotný majetek nad 40.000,- Kč, soubor movitých věcí a dlouhodobý nehmotný majetek nad 60.000,-Kč (u plátců DPH v úrovni ceny bez této daně, je-li nárok na odpočet). Je nutné dodržovat platnou legislativu a vnitřní směrnice školy. Důležité je splnit požadované výstupy.
Jsou nějak omezeny výše odměn pro projektového manažera nebo pro účetní, kteří pracují na vedení projektu?
Ne, nejsou. Výše odměny je v kompetenci ředitele školy. Zároveň musí být způsob odměňování zaměstnanců školy v souladu s českou legislativou.
Máme akreditované vlastní kurzy DVPP. Můžeme v nich školit vlastní pedagogy, a jak máme tyto náklady vyúčtovat?
Ano, můžete školit vlastní pedagogy, pokud máte vlastní akreditované kurzy DVPP.
Odkazy:
- Oficiální web projektu EUPenizeSkolam.cz
- Sekce EU peníze školám na MSMT.CZ
- Sekce EU peníze školám na České škole
1 komentářů:
"Při jednom telefonátu na infolinku nám bylo řečeno, že nemůžeme koupit server a nemůžeme koupit počítače zapojené do počítačové sítě v učebně. Při druhém telefonátu nám byl řečen opak a v předchozích odpovědích MŠMT na České škole ohledně počítačových učeben byla odpověď vyhýbavá s odkazem na účetní. Jak to tedy je? Nemůžete dát vyčerpávající a skutečně závazné odpovědi?
Je nutné posoudit, zda se bude jednat o investiční výdaj či nikoliv, a to z hlediska ceny a funkčnosti. Z dotace není možné čerpat finanční prostředky na investiční výdaje, čímž se rozumí dlouhodobý hmotný majetek nad 40.000,- Kč, soubor movitých věcí a dlouhodobý nehmotný majetek nad 60.000,-Kč (u plátců DPH v úrovni ceny bez této daně, je-li nárok na odpočet). Je nutné dodržovat platnou legislativu a vnitřní směrnice školy. Důležité je splnit požadované výstupy."
Tak to je opravdu závazná a vyřerpávající odpověď. Prostě splňte výstupy, necpěte se přes 40 000 Kč a jinak si těmi penězi dělejte, co chcete. Prostě:"Kdo se moc ptá, moc se dozví."
Okomentovat