EU peníze školám: Odpovědi MŠMT na dotazy ze škol 14.

pátek 2. července 2010 ·

Dalších deset otázek a odpovědí k projektu EU peníze školám, součástí článku je i formulář pro další dotazy!

Je možné na celou dotační částku použít pouze jednu šablonu třeba 20x?

Projekt nesmí být složen pouze ze šablon klíčových aktivit, které jsou v převažující části řešeny veřejnými zakázkami. Nesmí být tedy složen pouze z následujících uvedených šablon nebo pouze jejich kombinací: šablony č. I/3, II/3, II/4, II/5, III/3, IV/3, V/3, VI/3 nebo VII/1.

Může škola v rámci několika šablon podpořit několik vzdělávacích oblastí? V šabloně III/2 je použit termín tématická oblast. Některé školy se domnívají, že se jedná o předměty - např. ČJ, M, PR... Je tento výklad správný?

V rámci šablony III/2 lze vytvořit 3 sady vzdělávacích materiálů ze 3 vzdělávacích oborů, nebo jako 3 témata ze vzdělávacích obsahů vzdělávacích oborů.

Jsem důchodce a na základní škole nyní končím jako učitel matematiky. Ředitel mně nabídl, abych od září t.r. vykonával funkci manažera (koordinátora) projektu EU peníze školám. Naše škola má kolem 600 žáků. Jaký úvazek by mě měl být přidělen ? A jaká je vůbec náplň této funkce?

Koordinátor projektu může být financován z projektu. O náplni práce rozhoduje ředitel školy. Doporučené formy financování pedagogů jsou uvedeny v Příručce pro oblast podpory 1.4.

Prosím o potvrzení nebo vyvrácení následujícího: V příručce v bodě 8.1.3 - DPP/DPČ věta poslední ...bude jeho činnost souviset se šablonami, které neobsahují vyučovací povinnost. Dle mého názoru vyučovací povinnost souvisí pouze s "individualizací", pokud většina vyučujících bude zapojena do "inovace", výstupem jsou sady, proto na jejich tvorbu mohu uzavřít DPP popř. DPČ. To, že sady mají být ověřeny v hodinách běžné výuky, nemá pro uzavření dohod na tvorbu sad žádný vliv.

DPP/DPČ musí být uzavřena na jiný druh práce, než obsahuje pracovní smlouva na hlavní pracovní poměr. Pokud má pedagog ve své pracovní náplni uvedeno např. „příprava vzdělávacích materiálů“, pak není možné uzavřít DPP/DPČ na tvorbu vzdělávacích materiálů.

Lze platit dělené hodiny v rámci individualizace jako přespočetné, tedy t.č. 200% průměrné hodinové mzdy? Je nutno dodržet zvolený způsob placení po celé dvouleté období nebo jej lze po dohodě vedení s vyučujícím průběžně měnit?

Financování hodin hrazených z projektu je v kompetenci ředitele školy.

Lze jednu šablonu individualizace (72 hodin) vyčerpat během 1 školního roku tak, že 36 hodin čerpá 9.A a 36 hodin 9.B (po ukončení docházky těchto žáků již tato šablona nebude na škole potřebná)?
Kde najdu tiskopis šablony na dotaci z EU pro ZŠ?

Ano, je to možné. Všechny šablony jsou uvedeny v Příručce pro oblast podpory 1.4, příručka je k dispozici na webu MŠMT.

Máme vybrané šablony ICT. Je možné i z těchto peněz zakoupit pracovní sešity, slovníky a jiné třeba nástěnné mapy, které budou souviset s elektronickou přípravou či elektronickým testem apod.

Ano, za předpokladu, že budou naplněny veškeré výstupy.

Lze z prostředků EU peníze školám finančně ohodnit ekonomku školy, která bude mít na starosti vyúčtování?

Ano.

Chtěla bych vědět, co je měřítkem jedné jednotky. Je možné někde nahlédnout na nějaký příklad takové jednotky (třeba z matematiky) pro porovnání?

Hodnoty jednotlivých šablon se liší dle nákladů na naplnění jejich výstupů. Od toho se také odvíjejí rozdílné „ceny“ jednotek.

K jednotkovým cenám se došlo tak, že ke všem šablonám byla provedena analýza potřeb pomůcek, materiálů, cen, mezd a dalších v závislosti na zaměření šablony.

(Osobní náklady byly stanoveny Odborem metodiky financování a rozpisu finančních prostředků. Platy pedagogických pracovníků vychází z průměrného platu pedagoga. V případě asistenta pedagoga byl plat stanoven na základě katalogu prací. U pomůcek byly analýzou trhu stanoveny průměrné ceny. Počet pomůcek vycházel z průměrného počtu žáků v běžné třídě. Ceny kursů byly stejně jako ceny pomůcek stanoveny průzkumem trhu. Náklady na pojištění a dopravu byly stejně jako pomůcky stanoveny průzkumem trhu. Byly stanoveny v souladu s Příručkou pro příjemce finanční podpory OP VK verze 3.)

Lze v rámci šablony III/2 vytvořit materiály pouze pro jeden předmět ( např. Dějepis v 6. ročníku) a zpracovat 3 x 20 DUM?

V rámci této šablony lze vytvořit 3 sady vzdělávacích materiálů ze 3 vzdělávacích oborů, nebo jako 3 témata ze vzdělávacích obsahů vzdělávacích oborů.











Odkazy:
Kontaktní adresa MŠMT pro dotazy esf@msmt.cz.

1 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
4. července 2010 v 14:23  

Re panu důchodci matematikovi.

Vzhledem ke svým zkušenostem s projekty a s funkcí jejich manažera Vám doporučuji následující:
- výše dotace pro vaši školu bude téměř 3 mil. Kč a vzhledem k ní byh nešel pod 20 hodin za měsíc
- protože manažeři v jiných odvětvích jsou na tom finančně velmi dobře, tak ne aby Vás napadlo jít pod 250 Kč za hodinu.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.